Cooling Tower

Cooling Tower

tst -coolingtower.ir/
توسط ۱ نفر دنبال می شود

قطره گیر برج خنک کننده 02126145899

قطره گیر برج خنک کننده یکی از مهم‌ترین قطعات در کولینگ تاور ها به حساب می‌آید. چکه گیرها در انواع مختلف کولینگ تاورها در جعبه های توری یا تیغه ای در بالای آب پخش کن و قبل از پروانه به کار برده می شوند و در کولینگ تاورهای مخروطی قطره گیرها در بالای لوله های خروجی به وسیله بست متصل می شوند. قطره گیر برج خنک کننده از پرتاب قطرات آب و هدر رفت این سیال جلوگیری می کند قطرات و بخارها به سبب وجود لوورها (دریچه‌های هوا) به سمت فن مکنده حرکت می‌کنند و چکه گیر این قطرات را به دام انداخته و به سمت پایین هدایت می کند.

چکه گیرها(drift elminator) عموماً از سه نوع متریال پلی پروپیلن (PP), فایبرگلاس(FRP) و پلی‌وینیل‌کلراید(PVC) ساخته می‌شوند.

انواع قطره گیر برج خنک کننده

1-قطره گیر لانه زنبوری یا سلولی :از پرکاربردترین قطره گیرها در ساخت انواع برج خنک کننده می باشد با شبکه‌های شش‌ضلعی که مشابه لانه زنبور هست افت فشار بسیار کمی را در برابر جریان هوا دارند متریال به‌کار رفته در قطره گیر سلولی از پلی‌وینیل‌کلراید یا پلی پروپیلن می باشد و در سه گرید طوسی، سفید، مشکی تولید و عرضه می شود. کاربرد قطره گیر لانه زنبوری بیشتر در برج‌های خنک‌ کننده کوچک، ایرواشر‌‌‌ها و کندانسور های تبخیری استفاده می شود. قطره گیر‌هایی از جنس پلی پروپیلن مقاومت بسیار بالاتری را در برابر خوردگی و رسوب دارند همچنین عمر بیشتر آن‌ها به دلیل جوش حرارتی هست که ورقه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند ضخامت ورقه‌های لانه‌زنبوری بین 400 تا 800 میکرون و در ابعاد 60 سانتی‌متر طول ،30 سانتی‌متر عرض و ارتفاع 13 سانتی‌متر به شکل بلوکی تولید می شوند.

انواع قطره گیر لانه زنبوری: قطره گیرهای لانه زنبوری براساس متریال به‌کاررفته در آن به سه گرید تقسیم می شوند

قطره گیر لانه‌زنبوری گرید 1: در این نوع قطره گیر لانه‌زنبوری از 60درصد پلی اورتان و گرانول سفید استفاده می‌شود که عمر بسیار بالایی را دارند و منعطف می باشند

چکه گیر لانه زنبوری گرید2:در این نوع قطره گیر لانه زنبوری از 20درصد پولی اورتان و گرانول طوسی استفاده می‌شود که تحمل دمایی متوسطی را دارند و در برابر اشعه خورشید مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهند و مورد استفاده در برج‌های خنک‌ کننده مدار باز و هیبریدی هستند.

شبنم گیر لانه زنبوری گرید 3: این نوع قطره گیرها فاقد پلی اورتان می باشند و به رنگ مشکی هستند به همین خاطر بسیار ضربه‌پذیر و شکننده بوده و مقاومت دمایی پایینی را دارند و برای برج‌های مدار بازی که در معرض نور  خورشید نیستند مناسب می باشد.

2-قطره گیر تیغه‌ای یا پروفیلی :این نوع قطره گیرها با شکل تیغه‌ای از جنس پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و مقاومت و استحکام بالاتری نسبت به قطره گیر لانه‌زنبوری دارند عموماً در برج‌های خنک‌ کننده بزرگ و ایرواشر ها بکار برده می‌شوند و ارتفاع آن‌ها از قطره گیرهای لانه زنبوری بیشتر است.

انواع قطره گیر تیغه‌ای به لحاظ شکل ظاهری به یک کوهان و دو کوهان تقسیم می‌شوند.

قطره گیر تیغه ای یک کوهان: این‌ قطره گیر ها دارای یک برآمدگی می باشد در برج‌های خنک‌ کننده جریان مخالف بکار برده می‌شوند و ارتفاع آن‌ها تا 15سانتی‌متر می‌باشد

قطره گیر تیغه‌ای دو کوهان: این نوع قطره گیر تیغه‌ای دارای دو برآمدگی می باشد و بیشتر در ایرواشر ها و کندانسور های تبخیری بکار برده می‌شود و به صورت عمودی نصب می‌شود و در دو گرید سفید و آبی تولید می شوند.

3-قطره گیر فایبرگلاس یا پره ای :همان‌طور که از اسم آن پیداست با ظاهر پره ای مانند خود از جنس فایبرگلاس یا پلی پروپیلن ساخته و تولید می‌شود و فقط در کولینگ تاورهای مخروطی بکار برده می شوند. ضخامت تیغه‌های قطره گیر پره‌ای بین 600 تا 800 میکرون می باشد و با عرض 15 الی 25 سانتی‌متر بر روی لوله‌های خروجی آب بخش کن نصب می‌شود و در برج‌هایی با ظرفیت 30 تن الی 1250تن قابل نصب و بارگیری می باشد.

فن یا پروانه کولینگ تاور قطرات آب را با فشار معین به سمت بالا مکش کرده وجود قطره گیر برج خنک کننده باعث می‌شود که این قطرات آب که در حال پرتاب شدن به خارج از کولینگ تاور هستند در دام چکه گیر بیفتند و در تله گیر کنند و از پاشش آن‌ها جلوگیری شود این قطرات ریز آب با برخورد به ورقه‌های قطره گیرها انرژی حرکتی خود را از دست می‌دهند و به دلیل نیروی ثقل خود به سمت پایین حرکت می‌کنند.

 ویژگی‌های قطره گیر یا شبنم گیر برج خنک‌ کننده :

1-در برابر رسوب و خوردگی استحکام بسیار بالایی دارند به دلیل این‌که جنس آن‌ها از فلز نیست

2-در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم هستند

3-در ابعاد مختلف تولید می شوند

4-طول عمر و ماندگاری آن‌ها بسیار بالا است

5-به سبب نقش خود در جلوگیری از پرتاب قطرات آب بسیار حائز اهمیت هستند

6-نصب سریع و راحتی دارند

7- به دلیل ساختار مواد بکاررفته منعطف بوده و در دماهای بالا تغییر شکل نمی‌دهند

قطره گیرهای تیغه ای و لانه زنبوری توسط دستگاه تزریق و فرم دهی یا به‌ اصطلاح اکسترود تولید می‌شوند و سپس توسط چسب گرانول و فاصله پرکن ها(اسپیسر) مونتاژ می شوند. قطره گیرهای تیغه‌ای در طول‌های مشخص آکسترود می‌شوند و سپس توسط فاصله پرکن های 10 تایی و12 تایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از چکه گیر کولینگ تاور 

1-به دلیل این‌که از پرتاب قطرات آب جلوگیری می‌کند در کاهش آب مصرفی برج خنک‌ کننده نقش عمده‌ای را ایفا می کنند

2-عمر قطعات در سیستم را افزایش می‌دهند چرا که از پاشیدن آب بر روی تجهیزات جلوگیری می کنند مخصوصاً فن یا پروانه و موتور برج خنک‌ کننده

3- از تراکم مه در بالای برج خنک‌ کننده و خروج گازهای تصعید شده به محیط اطراف و ورود ذرات گردوغبار به درون کولینگ تاور جلوگیری می کند

قیمت قطره گیر برج خنک کننده متأثر از عواملی همچون جنس به کار رفته، وزن، ضخامت، نوع قطره گیر، سطح مقطع و ظرفیت برج خنک کننده می باشد. برای انتخاب بهترین قطره گیر متناسب با دستگاه، محل نصب برج‌های خنک‌ کننده با کارشناسان تجهیز صنعت تتا تماس حاصل فرمایید.

Cooling Tower
Cooling Tower tst -coolingtower.ir/

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋