Cooling Tower

Cooling Tower

tst -coolingtower.ir/
توسط ۱ نفر دنبال می شود

پروانه برج خنک کننده 02126145899

پروانه برج خنک کننده یا فن کولینگ تاور یکی از مهمترین قطعات در بخش حوزه هوارسانی برج خنک کننده می‌باشد، پروانه وظیفه ایجاد هوا را بر عهده دارد. طراحی زاویه دار بلید یا پره‌های پروانه برج خنک کننده، عامل اصلی ایجاد جریان هوا درون دستگاه است. پروانه عمدتاٌ با جنسهای متفاوت نظیر پلی آمید، آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته می‌شود. میزان هوادهی، وابسته به قطر، تعداد پره و جنس پروانه بستگی دارد. پروانه برج خنک کن، با مکش هوا از لای منافذ لوور به درون دستگاه، سبب ایجاد گردش و تهویه مطبوع هوا می‌گردد. مکانیزم ایجاد جریان هوا، بصورت القایی و بوسیله مکش فن ایجاد می‌شود. هر چه اندازه فن بزرگتر، تعداد دوری که این قطعه در هر دقیقه می‌زند، کاهش خواهد یافت.

نحوه عملکرد پروانه برج خنک کننده

انواع پروانه محوری در برج خنک کننده برای مکش و بیرون راندن هوای اشباع مورد استفاده قرار میگیرد. نیروی مکانیکی لازم جهت چرخاندن فن، توسط الکتروموتور دستگاه تامین می‌گردد. همانطور که اشاره شد، این قطعه شامل بلیدها و هاب می‌باشد. بخش هاب، توسط خار، به شفت متصل شده است. شفت نیز با گرفتن نیرو از موتور سبب چرخاندن پروانه میگردد. انتقال قدرت موتور به شفت، با روشهای مختلفی نظیر، تسمه پولی و دایرکت درایو صورت میپذیرد. در نحوه انتقال انرژی به صورت تسمه پولی، بخشی به نام کاهنده دور قبل از شفت قرار گرفته، ابتدا نیروی مکانیکی به این قسمت هدایت شده و سپس به شفت منتقل می‌گردد.

پروانه محوری برج خنک کننده

پروانه کولینگ تاور به دو دسته آکسیال یا محوری و سانتریفیوژ(گریز از مرکز) تقسیم بندی میشوند. امروزه از فن محوری در انواع برج خنک کننده استفاده می‌شود. علت نامگذاری محوری بر روی این دسته از فن برج خنک کاری، چرخش بلید، حول محور ثابت میباشد. راندمان هوادهی پروانه محوری، بنسبت گریز از مرکز، دارای راندمان بالاتری است. این محصول در کاربری تک جهته، در مناطقی با آلودگی کم کاربری دارد. چنانچه طول کانال زیاد است از فن سانتریفیوژ استفاده نمایید.

فن سانتریفیوژ

پروانه های گریز از مرکز در برج خنک کننده فلزی گالوانیزه کاربری داشت. امروزه استفاده فن سانتریفیوژ به طور کل منسوخ شده و تنها از مدل محوری جهت هوادهی کولینگ تاور استفاده می‌شود. این سیستمها دارای ساختار حلزونی بوده، نحوه طراحی پره‌ها مکنده و دمندگی فن را تعیین می‌کند. دلایل منسوخ شدن پروانه سانتریفیوژ می‌توان مصرف انرژی بالا، تنش بیش از حد هنگام کار، خرابیهای پی درپی را نام برد.

فن فایبرگلاس برج خنک کننده

این مدل پروانه برج خنک کننده دارای پره هایی ساخته شده با متریال فایبرگلاس سبک، مقاوم در برابر پوسیدگی است. همچنین آنتی یووی بودن و عدم آفتاب سوختگی و استحکام بالا از جمله ویژگی های آن می‌باشد. با توجه به موارد ذکر شده این مدل پروانه، در برج خنک کننده جریان القایی(مکنده) مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعلت مقاومت مطلوب در مقابل گستره وسیع مواد شیمیایی، این پروانه با تیغه فایبرگلاس در محیط های اسیدی و نیز کاربری دارد.

قیمت خرید فن برج خنک کن

از جمله موارد مهم در مبحث قیمت گذاری فن، نوع و کیفیت متریال بکار رفته در ساخت قطعه میباشد. گروه مجتمع صنعتی کارخانجات CTR علاوه بر ساخت انواع برج خنک کننده فایبرگلاس صنعتی، سازنده و تولید کننده قطعات جانبی این تجهیز می‌باشد. برای دستیابی به اطلاعات تکمیلی در خصوص استعلام قیمت و خرید کولینگ تاور صنعتی و قطعات جانی نظیر فن، الکترو موتور، نازل، اسپرینکلر، پکینگ و سایر موارد می‌توانید با کارشناسان CTR تماس بگیرید

Cooling Tower
Cooling Tower tst -coolingtower.ir/

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋