Cooling Tower

Cooling Tower

tst -coolingtower.ir/
توسط ۱ نفر دنبال می شود

اسپرینکلر برج خنک کننده 02126145899

اسپرینکلر برج خنک کننده یا آب پخش کن کولینگ تاور قطعه‌ای در برج خنک کاری بوده که پاشش سیال را عهده دار می‌باشد. در واقع مرکز توزیع آب چرخشی و دورا در برج بوده به عبارتی ساده‌تر قطعه مرکزی سیستم اسپری مایع دوار در یک کولینگ تاور مدار باز مدور است که از انواع نازل‌های چرخشی شمرده می‌شود. این نوع تجهیزات بیشتر در اقسام برج خنک کننده مخروطی و مدور در ظرفیت‌های 10 تن تا 1250 تن تبرید از سایز 2 الی 3 اینچ طراحی و تولید می‌گردد. نازل چپقی برج خنک کننده از مدل‌هایی با متریال برنج، چدن، آلومینیوم و استیل ساخته می‌گردد.
نحوه عملکرد و کارکرد اسپرینکلر برج خنک کننده 
آب پخش کن برج خنک کننده  نوعی نازل در کولینگ تاور مدور به حساب می‌آید که فشار مایع در ورود به این دستگاه موجب چرخش دوار گونه اسپرینکلر می‌گردد. نتیجه این عمل باعث شده سیال به شکل دایره پاش از لوله‌های خروجی اسپرینکلر برج خنک کاری به روی پکینگ مدیا پاشش نماید. دلیل حرکت چرخشی این قطعه دبی وارده به جریان مایع ورودی در برج می‌باشد و نیازمند فشار کاری زیادتری نسبت به اقسام نازل‌های ثابت می‌باشند.
قطعات تشکیل دهنده اسپرینکلر کولینگ تاور 
آب پخش کن توزیع آب شامل یک استاتور یا همان قسمت ثابت بوده که توسط فنچ و شکلی رزوه‌ای به لوله ورودی مایع گرم کولینگ تاور اتصال می‌یابد. بخش دیگر متحرک بوده و به صورت رزوه‌دار یا ساده به بدنه اسپرینکلر برج خنک کننده که با چسب عایقی و نوار تفلون متصل گردیده و دارای تعدادی خروجی بین 4 تا 8 عدد بوده که به هر کدام از آنها یک لوله از جنس پلیکا با چند سوراخ ریز و درشت به یکدیگر اتصال دارند. قطعه دیگر این تجهیز روکش شفت بوده که بخش ثابت و متحرک درون آب پخش کن را به هم متصل کرده است و در بالای آن قرار دارد. لازم به ذکر بوده که در سایزهای بالای 4 اینچ روغن کاری و روان کننده هم نصب می‌گردد.
اقسام اسپرینکلر برج خنک کننده
1 آب پخش کن آلومینیوم برج خنک کاری : محصولی تولید شده با استفاده از شمش خام آلومینیوم بوده و سایز آن طبق سفارشات درخواستی ترلشکاری می‌شود. اسپرینکلر آلومینیومی فراوان ترین کاربرد را در برج دارا است. در اندازه‌های 2 الی 3 اینچ به وسیله دستگاه برشکاری در دو مدل رزوه‌ای و پیچ خودکار ساخته می‌گردد.
2 اسپرینکلر چدن کولینگ تاور : معمولا از چدن به روش ریخته‌گری تولید شده و دارای قالب‌های حاضر سایزهای متفاوت می‌باشد. در مقایسه با نوع آلومینیومی وزن زیادتر و دبی کاری بیشتری دارد.
3 توزیع آب برنجی برج خنک کننده : بهترین و عالی‌ترین متریال در ساخت و ایجاد سیستم پاشش آب شمرده می‌شود. طراحی آن به شکل تراشکاری بوده و مزایایی مانند عدم جذب رسوب،نبود گیرپاژ و عملکرد روان و  بدون صدا را دارا می‌باشد. اندازه‌های انتشار یافته بین 3 تا 8 اینچ بوده و قیمت آن در مقایسه با بقیه مقداری بالاتر است.
4 آب پخش کن پلاستیکی برج خنک کن : دلیل به کار بردن این نوع توزیع آب رسوب پذیری پایین و دوام بالا بوده که در اقسام برج‌ها با فشار آب در گردش پایین کاربرد دارد. جنس این نوع اسپرینکلر پلی‌پروپیلن با روش تزریق پلاستیک می‌باشد.

Cooling Tower
Cooling Tower tst -coolingtower.ir/

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋