تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

رینوپلاستی بینی گوشتی

یکی دیگر از انواع جراحی های بینی، جراحی بینی های گوشتی می باشد. با این که در گذشته هدف اصلی از عمل جراحی بینی، کوچک کردن بنی بود. ولی در حال حاضر هدف از انجام عمل بینی برقراری تناسب بین صورت و بینی می باشد. ما در این مقاله می خواهیم به رینوپلاستی بینی گوشتی می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

منظور از رینو پلاستی چیست؟

بینی جز اعضایی از صورت می باشد که نگاه اول به چشم می خورد. در این صورت دارا بودن تناسب بین آن و صورت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بنا به چنین دلایلی این نوع عمل بینی از محبوبیت زیادی در ایران برخوردار می باشد و بانوان و آقایان زیادی به این عمل رو می آورند. عمل جراحی بینی انواع مختلفی را داراست که یکی از آن ها رینوپلاستی می باشد.

در روش رینو پلاستی پزشک دیواره های کناری، غضروف و استخوان داخل بینیصاف می شود تا شخص بیمار بتواند به راحتی نفس بکشد. هر شخص دارای عیوبی در بینی خود دارد. این معایب می تواند در اثر شکستگی یا ضربه بوجود آید یا حتی می تواند به طور مادر زادی باشد.ولی خوبی این عمل زیبایی این می باشد که تمامی این عیب و ایراد ها حل می شود. در ادامه به رینوپلاستی در بینی گوشتی می پردازیم.

 

رینوپلاستی بینی گوشتی چه نتیجه ‌ای دارد؟

به طور معمول بینی‌ های گوشتی دارای اسکلت ظریفی می باشند. بنا به چنین دلایلی امکان دارد پیوند غضروف انجام گردند. در سالیان پیشین عمل جراحی بینی فقط با انجام دادن تغییر در غضروف انجام می گشت وپزشکان لزومی نمی دیدند که در عمل جراحی بینی پوست اضافی را حذف کنند. بخاطر همین اقدامات سال های گذشته، افرادی که بینی گوشتی دارند با خود فکر می کنند که اگر عمل بینی انجام دهند، تغییری در آن رخ نمی دهد که هیچ حتی بدتر هم می شود.

ولی در حال حاضر عمل هایی که از طرف پزشکان انجام می شود نه تنها موجب تقویت استخوان‌ ها و غضروف ‌ها می ‌شوند، بلکه پوست اضافی بینی را هم حذف می کند. در این صورت بینی با یک حالت طبیعی، یک فرم کوچک تری به خود اختصاص می دهد. اکنون این باور دیگر وجود ندارد که رینوپلاستی بر بینی های گوشتی تاثیر نمی گذارد و همه به این نوع عمل رو می آورند.

 

برای رینوپلاستی بینی گوشتی کدام روش مناسب ‌تر است؟

در حال حاضر بهترین روشی که برای بینی های گوشتی انجام می شود، رینوپلاستی به روش باز می باشد. علت گزینش این نوع روش این می باشد که پزشک باید تغییرات زیاد بر بینی ایجاد کرده و قسمتی از آن حذف کند. در این صورت باید دید مستقیمی به ساختار بینی داشته باشد.

پزشک باید در این عمل جراحی دقت زیادی داشته باشد که موجب بر ایجاد مشکلات نشود یا هیچ نوع زخمی روی آن نماند. برخی اوقات پیش می آید که پزشک با در نظر گرفتن شرایط و وضعیت شخص بیمار، روش بسته را صلاح می داند.

در اشخاصی که بینی های گوشتی دارند، پزشک باید قسمتی از چربی هایی که در بینی وجود دارد را بزداید. برای هر شخص بیمار مقدار چربی که باید برداشته شود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

اگرچه مقدار چربی که پزشک از بینی شخص برمی دارد کم باشد، هیچ گونه تاثیر در بینی مشاهده نمی شود. ولی در صورتی که مقدار چربی که برداشته می شود زیاد باشد، زیبایی بینی از بین می رود و خون رسانی به نوک بینی دشوار می شود.

 

نحوه عمل جراحی بینی های گوشتی

  1. پزشک بیهوشی داروهای مورد نیاز برای بیهوشی عمومی را به بیمار می‌دهد.

  2. بعد از بیهوشی بیمار جراح رینوپلاستی، بینی گوشتی را با توجه به روش باز یا بسته، که از قبل تعیین شده است، شروع می‌کند.

  3. معمولا برای تقویت غضروف بینی گوشتی، جراح غضروف میانی را به نوک بینی می آورد، تا نوک بینی بیمار حالت مناسبی پیدا می‌کند.

  4. جراح پس از فرم دادن به استخوان بینی، چربی‌های اضافه را برمی‌دارد.

  5. در نهایت باید زخم‌های ایجاد شده به شکل کاملا حرفه‌ای بخیه بخورند تا اثری از زخم باقی نماند، برای زخم‌های داخلی معمولا از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌کنند. اما بخیه‌های زخم‌های خارجی به گونه‌ای هستند که بعد از چند روز باید کشیده شوند.

برای همین هست که باید حتما این جراحی را نزد جراح متخصص انجام دهید تا اسکار جراحی باقی نماند و نتایج دلخواه  و مطلوب بعد از جراحی حاصل شود.

 

اقدامات مورد نیاز پیش از رینوپلاستی بینی گوشتی

· ناشتا بودن شخص بیمار قبل از عمل الزامی می باشد. چون اینو نوع عمل زیبایی با تزریق بیهوشی انجام می شود.

· لازم است از دو هفته پیش از عمل جراحی، شخص بیمار باید استفاده دارو های رقیق کننده خون را قطع کند. البته این اقدامات باید تحت نظارت پزشک باشد.

· مصرف دالکل و دخانیات باید از 2 هفته قبل از عمل متوقف گردد.

 

اقدامات بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی

· لزومی ندارد شخص بیمار به مدت طولانی در بیمارستان بستری گردد. ولی در هفته لازم است در طول استراحت همراهی در کنار خود داشته باشد.

· برای این که کبودی و تورمی رخ ندهد، شخص باید از کمپرس سرد استفاده کند.

· شخص بیمار لازم است در صورت مشاهده هر گونه علائمی از قبیل تهوع، خونریزی شدید، درد شدید، تب و… می بایست به پزشک مراجعه کند.

· شخص باید بعد از عمل از مصرف غذا هایی که نیاز به جویدن زیادی می باشد، خودداری کند. باید از غذا های نرم مصرف کنند.

· برای این سر شخص بیمار در حین خواب بالا بماند، باید از دو بالش استفاده کند.

· شخص بعد یک هفته توانایی این را دارد که به فعالیت های روزمرگی خود بپردازد ولی لازم است به مدت شش ماه از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند.

سوالات متداول

1. چرا بینی های گوشتی بعد از عمل به پیوند غضروف می تواند نیاز داشته باشد؟

به طور معمول بینی‌ های گوشتی دارای اسکلت ظریفی می باشند. بنا به چنین دلایلی امکان دارد پیوند غضروف انجام گردند.

2. بهترین روش برای عمل بینی های گوشتی کدام می باشد؟

در حال حاضر بهترین روشی که برای بینی های گوشتی انجام می شود، رینوپلاستی به روش باز می باشد.

3. چرا ناشتا بودن شخص قبل از عمل الزامی می باشد؟

ناشتا بودن شخص بیمار قبل از عمل الزامی می باشد. چون اینو نوع عمل زیبایی با تزریق بیهوشی انجام می شود.

 

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋