تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

عمل جراحی بینی فانتزی (عروسکی)

در حال حاضرعمل جراحی بینی طرفداران خیلی زیادی به ویژه در بین بانوان خانم ها دارد. تنها عضو برجسته صورت بینی است، لذا بین سایر اعضای صورت و بینی، وجود تناسب در زیبایی چهره نقش موثری را ایفا می نماید.

اگرچه عیب و ایراد هایی در شکل و فرم بینی وجود داشته باشد، زیبایی صورت شخص را تحت تاثیر قرار داده و تناسب چهره را بر هم می زند. امروزه عمل جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی نیز مورد توجه بربعضیخی از بانوان قرار گرفته است، ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با جراحی بینی آشنا سازیم.

 

منظور از جراحی بینی عروسکی یا فانتزی چیست؟

بینی در این عمل جراحی به میزان قابل توجهی کوچک می گردد و در نگاه نیم رخ انحنا و قوس بسیاری ایجاد می گردد، در زاویه نیم رخ در عمل جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی، ارتفاع بینی حالت سر بالایی به خود می گیرد.

جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی، در نمای روبرو سبب باریک شدن بینی بیش از اندازه متعارف شده و در قسمت فوقانی پره های بینی اصطلاحا سبب ایجاد کریز می شود که در بالای پره های بینی موجب افتادن خطی خواهد شد.

 

تفاوت عمل بینی فانتزی با طبیعی

زاویه بینی و لب در یک فرد زیبا 90 درجه است ولی تا زاویه 105 درجه هم زیبا محسوب می شود و تفاوت بین بینی عروسکی با طبیعی در همین است و اگر زاویه بینی از 105 درجه بیشتر شود اصطلاحا به آن عمل بینی خوکی می گوییم.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که مدل بینی عروسکی، مناسب هر نوع بینی و چهره نیست.

 

بینی عروسکی یا فانتزی مناسب چه صورت هایی می باشد؟

بیشتر اشخاص علاقه دارند تا بینی خود را به شکل و ظاهر عروسکی یا همان فانتزی عمل نمایند. ولی از انجام آن هراس دارند و تمایل دارند مطلع باشند به چه صورت هایی این نوع بینی مناسب می باشد؟ در حقیقت نمی توان بیان کرد جراحی بینی فانتزی یا عروسکی برای اشخاص خاصی مناسب می باشد. چون که همه اشخاص توانایی این را دارند که برای انجام عمل جراحی بینی فانتزی اقدام نمایند.

افرادی که بینی های استخوانی و گوشتی دارند نیز توانایی این را دارند که عمل جراحی بینی فانتزی انجام دهند ولی به شرط این که پزشک شما تایید کرده باشد. به طور معمول بینی های عروسکی یا فانتزی مناسب چهره های گرد و کوچک می باشد و توانایی این را دارد که ظاهر و فرم خیلی جذابی را برای آنان ایجاد کند.

پزشک چهره شما را برای تصمیم گیری در این مورد بررسی خواهد نمود و تناسب های صورت شما را در نظر می گیرد. پزشک برای انجام جراحی بینی فانتزی یا همان عروسکی با در نظر گرفتن ویژگی های صورت شما وارد عمل می گردد.

عمل جراحی زیبایی بینی شما توانایی این را دارد که به شیوه عروسکی انجام گیر ولی در برخی موارد که با مدل عروسکی چهره شخص تناسب نداشته باشد، پزشک به شخص بیمار نظر خود را بیان می کند تا خود بیمار در مورد ظاهر بینی خود تصمیم بگیرد.

فراموش نکنید که در صورتی که با مدل عروسکی و فانتزی، اعضای صورت شما در تناسب نباشد، نتیجه ای که قرار است از عمل بینی فانتزی یا عروسکی در آید، مورد رضایت شخص بیمار نخواهد بود و به عبارتی دیگر پس از جراحی بینی شما با سایر اجزای صورت هماهنگی نخواهد داشت و موجب کم شدن زیبایی های صورت شما می گردد.

بنابراین خوب است برای این که مطلع باشید آیا جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی مناسب چهره شما می باشد یا خیر، به پزشک متخصص خود مراجعه نموده و در این خصوص از او مشورت بخواهید.

 

نکاتی در مورد جراحی بینی فانتزی

برخورداری بینی از غضروف و بافت مستحکم و هم داشتن پوستی نازک، از لازمه های عمل بینی عروسکی یا همان فانتزی است. دقت داشته باشید اشخاصی که دارای بینی استخوانی می باشند و دارای صورت کوچک می باشد، برای مدل بینی عروسکی یا همان فانتزی کاندیدای مناسبی هستند.

افراد متقاضی جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی، لازم است برای کوچک کردن بینی به اندازه بیش از حد، از تحت فشار قرار دادن جراح خودداری نمایند و این تصمیم را به عهده جراح بگذارند.

اشخاصی که بینی گوشتی دارند، برای عمل بینی فانتزی یا همان عروسکی کاندید مناسبی نمی باشند و برای آن ها بهترین مدل جراحی، جراحی بینی طبیعی است.

عمل بینی عروسکی یا همان فانتزی لازم است از طرف یک جراح بینی خوب که در حوزه بینی عروسکی یا فانتزی مهارت دارد، انجام دهد تا به نتایج مورد پذیرشی ختم شود.

 

اقدامات ضروری قبل از جراحی بینی فانتزی

· شخص لازم است در صورت مصرف مسکن های ویژه قطعا این موضوع پیش جراحی به اطلاع جراح بینی برساند.

· در صورتی که شخص متقاضی جراحی بینی فانتزی مبتلا به بیماری خاصی اعم از بیماری های قلب – عروقی و... باشد ضرورت دارد که با پزشک خود آن را در میان بگذارد.

· نوشیدن و خوردن هر نوع نوشیدنی و ماده غذایی پیش از عمل حداقل به مدت هشت ساعت ممنوع می باشد.

· در روز شخص عمل لازم است حتما ناشتا باشد.

· صورت بانوان در روز عمل می بایست فاقد هر گونه آرایش باشد.

· در روز عمل بینی عروسکی یا همان فانتزی استفاده از هرگونه زیورآلات و وسایل فلزی برای بیماران ممنوع می باشد.

· ترجیحا شخص بیماری لباس های بدون دکمه و آزاد بپوشد تا بعد از عمل جراحی بینی فانتزی یا عروسکی در پوشیدن لباس دچار مشکل نشود.

· شخص لازم است در روز عمل جراحی بینی فانتزی پاسخ آزمایش های انجام شده و دیگر مدارک پزشکی مورد نیاز را همراه خود داشته باشد.

· شخص متقاضی جراحی بینی فانتزی یا همان عروسکی می بایست حداقل نیم ساعت پیش از عمل یک همراه در محل جراحی داشته باشد.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

· داروهایی که جراح بینی تجویز کرده است به صورت منظم مصرف شود.

· رعایت رژیم غذایی صحیح و آغاز برنامه غذایی با مایع ها و جلوگیری از خوردن غذا های سفت

· خودداری از خیس کردن پانسمان بینی، جهت جلوگیری از بروز تورم در بینی

· در مواقع استراحت قرار دادن 2 بالشت در زیر سر

· جلوگیری از فین کردن

· دوری کردن از استعمال دخانیات و مصرف الکل حداقل به مدت دو هفته پس از جراحی

نتیجه گیری

رعایت کردن موارد ذکر شده سبب سرعت بخشید به پروسه بهبودی شده و دستیابی به نتیجه مورد پذیرش از جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی را افزایش می نماید. دقت داشته باشید پس از این پروسه نیز مثل همه جراحی های بینی، به مدت حداقل شش ماه نوک بینی متورم خواهد بود، پس جهت مشاهده نتیجه قطعی جراحی لازم است حداقل به مدت 1 سال صبر نمود.

 

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋