تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

درمان ژنیکوماستی با ورزش

 

این مسئله ای می باشد که بیشتر از طرف آقایان مورد توجه است. ژنیکوماستی بکی از عوارضی می باشد برای آقایان صورت می گیرد که سبب بزرگ شدن سینه های مردان می شود. و این سوال پیش می آید که آیا می توان با ورزش ژنیکوماستی را درمان کرد یا خیر؟ ما در این مقاله می خواهیم به چند حرکت ورزشی جهت درمان ژنیکوماستی بپردازیم.

 

انواع روش‌های درمان ژنیکوماستی با ورزش

ورزش توانایی این را دارد که در به حداقل رساندن شکل و فرم ژنیکوماستی تاثیر گذار باشد. چنانچه شخصی فرم بدن مناسبی نداشته باشد، لازم است با تمرین های کم تاثیر فرآیند درمان را آغاز نماید. با کاهش وزن و افزایش استقامت کلی بدن، می‌توان به سراغ فعالیت‌ های ورزشی هدفمند و چالش برانگیز رفت.

برای درمان ژنیکوماستی از مهم ‌ترین ورزش‌ ها می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. تمرینات هوازی روزانه برای درمان ژنیکوماستی با ورزش

جهت درمان ژنیکوماستی و کم کردن چربی بدن با ورزش، هر روز شخص لازم است تمرینات هوازی انجام نماید. ورزش‌ های هوازی که بر بخش بالایی بدن یا همان بالا تنه تاثیر گذار می باشد، سبب افزایش سایز عضلات سینه می گردد. برای مثال، روئینگ روی سینه و پشت، بازوها، کارساز می باشد و سبب ایجاد استقامت در بدن می گردد.

چنانچه می بایست شخصی با یک تمرین کم اثر تر فعالیت را آغاز نماید، شنا نیز توانایی این را دارد که مزیت های بسیار تاثیر گذاری داشته باشد. چربی سوزی، مهم‌ ترین مزیت تمرینات هوازی می باشد. این ورزش فقط چربی قفسه سینه را مورد هدف قرار نمی ‌دهند، بلکه سبب کم شدن چربی کل بدن می گردد. تمرینات چربی سوزی توانایی این را دارند که به کم کردن حجم قفسه سینه کمک نماید.

2. تمرینات اینتروال

از تمرینات هوازی جهت به حداکثر رساندن نتیجه گیری، شخص می بایست تمرینات اینتروال را در نظر داشته باشد. شخص ورزش‌های شدید و کوتاه را با کمک این نوع تمرینات، در دوره ‌های متناوب انجام می نماید. برای مثال، امکان دارد نتیم دقیقه دو سرعت داشته باشد و بعد آن را با راه رفتن یا آهسته دویدن همراه نماید.

تمرینات اینتروال سبب سوزاندن میزان قابل توجهی از چربی می شود و برای از بین بردن چربی قفسه سینه تلاش شخص را تاثیر گذار تر می‌ نمایند. ورزش‌ های هوازی با همراه شدن تمرینات اینتروال، یکی از تاثیر گذار ترین روش های درمان ژنیکوماستی با ورزش به حساب می آید.

3. درمان ژنیکوماستی با حرکت شنا

سفت کردن و تقویت دادن عضلات بالا تنه از راه ورزش شنا به درمان این نوع عارضه با ورزش کمک می نماید. همان گونه که شخص عملکرد خود را بهبود می ‌بخشد، توانایی این را دارد که با قرار دادن وزنه میان تیغه ‌های شانه های خود مقاومت ایجاد نماید.

مربی توانایی این را دارد که وزنه را پشت شخص بگذارد و اطمینان حاصل کند که از فرم درستی استفاده می نماید. نکته مهم در خصوص حرکت شنا این می باشد که عضلات سینه را این حرکت مورد هدف قرار می نماید؛ پس توانایی این را دارد برای ژنیکوماستی که به آسانی در برنامه بدنسازی جای بگیرد.

4. پرس سینه‌ هالتر روی نیمکت

نوع دیگر درمان ژنیکوماستی با ورزش بدنسازی، پرس سینه ‌هالتر روی نیمکت می باشد. جهت انجام این حرکت باسن و شانه ‌های شخص لازم است با نیمکت در تماس باشند و پا های شخص روی زمین قرار بگیرند. بالا آوردن و خم کردن زانو سبب اعمال فشار بهتر به قسمت های میانی عضله سينه می گردد. جهت انجام حرکت دست‌ ها لازم است به اندازه عرض شانه باز گردند. جهت انجام این نوع حرکت ورزشی شخص لازم است:

· روی نیمکت ویژه دراز کشیده و با دو دستش میله‌ هالتر را بگیرد.

· هالتر را به سمت سینه‌هایش به آرامی حرکت نماید.

· نفسش را وقتی هالتر را به سمت بالا می ‌برد بیرون بدهد و مجددا حرکت را اجرا نماید.

با بدنسازی درمان ژنیکوماستی در این حرکت برای اشخاصی که از مورد ژنیکوماستی در عذاب هستند و اشخاصی که دارای عضلات سینه ‌ای افتاده و شل هستند، مفید می باشد. ولی انجام آن برای اشخاصی که در ناحیه سرشانه یا کمر و مچ، احساس درد می کنند توصیه نمی گردد.

5. پرس سینه با دستگاه باترفلای (پروانه)

حرکت پرس سینه با دستگاه پروانه هم به درمان ژنیکوماستی کمک می نماید. در این روش ورزشی شخص لازم است پیش از نشستن روی دستگاه، وزنه مناسب را برگزیند بعد:

· صندلی خود را به نوعی تنظیم نماید که قفسه سینه ‌اش موازی با ارتفاع دستگیره ‌ها باشد.

· بر روی دستگاه بنشینید، دسته‌ های میله را در دست گرفته و در عین حال با انجام عمل بازدم، بر این تلاش باشید که نزدیک کردن آرنج و ساعد دو دست به همدیگر، میله‌ها را به هم نزدیک نماید.

· بعد در عین حال به آرامی انجام با عمل دم به موقعیت نخستین باز گردد، یک مکث کوتاه انجام نموده و به تعداد دلخواه این عمل را تکرار نماید.

· قوس نگه داشتن کمر و خم نگه داشتن آرنج موجب می گردد شخصفرد سینه خود را هدف قرار نماید نه شانه‌ های خود را.

در حرکت پرس سینه با دستگاه باتفلای در درمان ژنیکوماستی با بدنسازی برای اشخاصی که از این عارضه در عذاب هستند و اشخاصی که بر این تلاش اند عضلات پشتی و عضلات سینه سرشانه را تقویت نمایند، مفید می باشد.

6. کراس اور سیم کش خم شده به سمت جلو

یکی دیگر از روش‌ های درمان این نوع عارضه با ورزش، حرکت کراس اور سیم کش می باشد. در حرکت کراس اور سیم کش هم پیش از آغاز کار، شخص لازم است در دو طرف دستگاه وزنه دلخواه خود را انتخاب نماید. بعد:

· وسط دستگاه ایستاده و با کف دست ‌هایش دسته ‌ها را به طرف پایین بکشد.

· صافی پشتش را در حالی که حفظ نموده است، کمر خود را به حدی خم نماید که ماهیچه‌ های سینه‌ا ش هم تراز با کابل ‌ها باشند.

· در عین حال با عمل بازدم، بازوها را به سمت یکدیگر و به طرف پایین فشار نماید.

· در عین حال با عمل دم، به موقعیت اولیه به آرامی باز گردد، یک مکث کوتاه داشته و مجددا این عمل را تکرار نماید.

· برای ژنیکوماستی این برنامه بدنسازی خوب است در پنج ست ده تایی انجام گردد.

 

درمان ژنیکوماستی با ماساژ

اگر علت ژنیکوماستی فقط وجود چربی در سینه باشد، برای درمان آن می‌توان از ماساژ درمانی استفاده کرد، بهتر است این ماساژ با استفاده از روغن‌های گیاهی مانند: روغن مرزه، روغن آویشن، روغن نعناع و روغن ماهی انجام شود.

البته درمان ژنیکوماستی تنها با ماساژ امکان پذیر نیست و باید همراه با سایر روش هایی که در این مقاله ذکر شده انجام دهید.

نتیجه گیری

ژنیکوماستی در حال حاضر از جمله دغده هایی می باشد که ذهن آقایان را درگیر کرده است. آقایان برای این که بدون جراحی این عترضه را رفع کنند، به روش های درمانی از طریق ورزش رو می آورند. ما در این مقاله به برخی از آن حرکات ورزشی اشاره کردیم.

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋