تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

هزینه عمل ژنیکوماستی

 

هزینه عمل ژنیکوماستی

آیا اطلاع داشتید که تا حدودی 65 درصد از آقایان در جمعیت ما، به زیادی بافت سینه مردانه یا ژنیکوماستی مبتلا می باشند؟ بافت ژنیکوماستی شامل دو جزء می باشد، بافت چربی و بافت غده ای. این نوع جراحی به نوع بافت سینه بستگی دارد.

مقداری بافت چربی در این شرایط بر روی نواحی مقعر یا ماهیچه های سینه ای ایجاد می شود. جهت دستیابی به ظاهر و فرم مطلوب، اکثرا از راه های گوناگونی استفاده می گردد. یکی از این روش ها جراحی ژنیکوماستی می باشد که مات در این مقاله آن را برای شما به صورت کامل ارائه داده ایم.

 

منظور از ژنیکوماستی چیست و چگونه درمان می شود؟

حجیم و بزرگ شدن بافت پستان آقایان را در اصطلاح ژنیکوماستی می نامند. این حجیم شدن پستان در بیشتر موارد ناشی از مجرای استروما و یا افزایش چربی می باشد.

به عبارتی دیگر این نوع حجیم شدن پستان وضعیتی می باشد که در آن سینه‌ ها بیش از اندازه بزرگ یا رشد کرده اند. این مورد توانایی این را دارد که در هر بازه سنی اتفاق بیفتد و قادر است ناشی استفاده از بعضی داروها، وراثت، چاقی و همچنین شرایط هورمونی باشد. دو گزینه اصلی هنگام بررسی درمان وجود دارد.

جراحی لیپوساکشن به تنهایی بیشتر از زدودن چربی اضافی که موجب برجستگی سینه ها می گردد، مراقبت می نماید. این نوع عمل جراحی کمتر تهاجمی می باشد، و توانایی این را دارد که با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام گردد و نسبتاً زمان بهبودی سریعی را داراست.

در صورت ژنیکوماستی شدید تر، برداشتن بافت واقعی این ناحیه از بدن همراه با کم کردن ناحیه پستان و برخی اوقات برداشتن پوست اضافی لازم می باشد. تحت بیهوشی عمومی این روش انجام می گردد چون از برش های بزرگ تر برخوردار می باشد، برداشتن بافت چربی و همچنین بافت بیشتر، و کار بر روی قرار گیری و اندازه ناحیه پستان می باشد. در ادامه به هزینه عمل ژنیکوماستی می پردازیم.

 

هزینه عمل ژنیکوماستی

هزینه این نوع جراحی بسته به منطقه ای از ایران که شخص بیمار در آن ساکن است، هزینه جراح، هزینه تسهیلات و سایر عوامل تا حدودی متغیر می باشد. عمل جراحی ژنیکوماستی یک جراحی انتخابی می باشد و در بردارنده بیمه درمانی نمی باشد.

با در نظر گرفتن این که راه های درمان بزرگی سینه مردان یا همان ژنیکوماستی متغیر می باشد و بسته به: سن بیمار، شدت بزرگی سینه ها، شرح حال و پیشینه بیماری شخص انتخاب می گردد؛ هزینه ها متفاوت می باشد.

در طی جلسه های مشاوره و معاینه، پس از گزینش روش درمانی درست، به صورت قطعی جراح زنیکوماستی هزینه ها را برآورد و به اطلاع شخص بیمار می رساند.

در این برآورد هزینه عواملی از جمله:

· شدت بزرگی سینه یا همان ژنیکوماستی

· 1 طرفه یا 2 طرفه بودن بزرگی سینه یا همان ژنیکوماستی

· روش برگزیده شده از طرف پزشک متخصص

· هزینه کلینیک

· دستمزد جراح و… دخیل است.

نشانه ها و علائم ژنیکوماستی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین و نشانه ها و علائم مبتلا شدن به ژنیکوماستی در مردان وجود غده بزرگ و چربی در سینه می باشد که توانایی این را دارد حجم پستان و سینه مردان را افزایش داده و برخی اوقات همراه با حساسیت یا درد باشد.

بزرگ و حجیم شدن و تورم سینه ها سبب ایجاد ظاهر و فرم زشت در سینه ی مردان گردد. امکان دارد 1 یا هر 2 سینه بزرگ شده و برخی اوقات ترشح مایع هایی از نوک سینه مشاهده گردد. در ناحیه سینه تجمع چربی به طور موضعی یکی دیگر از نشانه های ژنیکوماستی است.

 

عوارض ژنیکوماستی

این نوع بیماری لازم است تحت درمان قرار بگیرد، چون امکان دارد در صورت عدم درمان و بی توجهی به بیماری بدخیم تبدیل گردد. وجود پستان های بزرگ برای شخص بیمار بیش از عوارض جسمی، عوارض روانی نیز داراست که توانایی این را دارد که عوارض روانی زیر را به همراه داشته باشد:

· اضطراب

· افسردگی

· کمبود اعتماد به نفس

· ترس از بدخیم شدن توده

· مشکلات عملکردی

 

چه کسانی می‌توانند از روش جراحی ژنیکوماستی استفاده کنند؟

مردانی که:

  1. با وجود روش های دیگر از جمله روش دارویی پیشرفتی در درمان خود احساس نکردند.

  2. از لحاظ بدنی کاملا سالم هستند و بیماری دیگری ندارند. (اگر علت این عارضه بیماری دیگری باشد،ممکن است پس از جراحی دوباره به حالت قبل خود بازگردند. زیرا علت اصلی بیماری همچنان پابرجاست)

  3. به هیچ عنوان سیگار و یا مواد مخدر مصرف نمی کنند.

  4. انتظارات غیر واقعی از نتیجه جراحی ندارند.

  5. اضافه وزن نداشته و وزن ایده آل دارند.(افرادی که اضافه وزن دارند، با کاهش وزن معمولا به وضعیت مظلوبی خواهند رسید و نیاز به جراحی نخواهند داشت.)

  6. رشد سینه ها کامل شده و به حد نهایی خود رسیده است.

  7. از بزرگی سینه های خود ناراحت هستند و خجالت می کشند.

 

چه مواردی در تعیین هزینه ژنیکوماستی باید در نظر گرفته شود؟

موقع در نظر داشتن هزینه جراحی این نوع بیماری، می بایست به چندین نکته دقت داشته باشید. تجربه پزشک نخستین نکته می باشد. این مهم می باشد که همواره یک جراح ژنیکومیناستی دارای گواهی بورد را جهت صورت دادن این عمل برگزینید و هزینه این جراحان با توجه به سالیان تخصص آنان می باشد.

موقعیت جغرافیایی مطب پزشک نکته دیگر می باشد که در هزینه تاثیر دارد. از آن جایی که در سراسر کشور هزینه زندگی متغیر می باشد، بعضی از منطقه ها به صورت کلی هزینه اندکی را درا هستند، در صورتی که دیگر منطقه ها خیلی پرجمعیت کشور هزینه کلی زیاد تری را دارا خواهند بود.

مهم ترین و سومین نکته، نوع روشی می باشد که برای ژنیکومیناستی جراحی انجام داده اید. لیپوساکشن به تنهایی نسبت به روش جراحی برداشتن بافت نوک سینه هزینه کمتری دارد.

هزینه هایی که پرداخته می شود به شرح زیر می باشد:

· بیهوشی

· هزینه های مرکز جراحی یا بیمارستان

· آزمایش های پزشکی

· لباس های مخصوص بعد از عمل ژنیکومیناستی

· مراجعات بعدی به پزشک جهت مراقبت های پس از عمل ژنیکومیناستی

· حق الزحمه جراح

با تمام این موارد مذکور، هزینه متوسط ​​این نوع جراحی را بیشتر شرکت های بیمه پوشش نمی دهند، مسئولیت همه هزینه های جراحی ژنیکومیناستی بر عهده خود بیمار می باشد. جهت مطلع بودن از هزینه درمان خود مناسب ترین راه انجام مشاوره های لازم با جراح خود می باشد. یک برنامه درمانی را، پزشک جراح برای شما آماده می نماید و هزینه نهایی جراحی را به اطلاع شما می رساند.

نتیجه گیری

با توجه به روش مورد استفاده از طرف پزشک متخصص، هزینه عمل جراحی ژنیکوماستی متفاوت می باشد. در ضمن بعضی از افراد بیمار توانایی این را دارند که جهت کاهش هزینه عمل جراحی ژنیکوماستی، از بیمه های درمانی خود استفاده کنند.

 

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋