تاپ کلینیک

تاپ کلینیک

با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

چگونه اندامی زیبا داشته باشیم؟ ( بهترین روش های طبیعی + عمل های زیبایی بدن)

دارا بودن هیکل و اندام خوب از همان اول تا الان، آرزوی افراد زیادی بوده است و می باشد. از طرفی با استفاده از رژیم های غذایی مختلف و ورزش های متنوع، افراد در تلاش اند که بتوانند اندامی زیبا و خوبی داشته باشند. اگر شما دارای اندامی خوب باشید، می توانید به آسانی لباس مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از پوشیدن آن لذت ببرید.

افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، یا بیش از حد لاغر هستند، یافتن لباس مناسبی برای هیکلشان بسیار سخت و دشوار می باشد.

افراد برای داشتن اندامی زیبا باید تحرک داشته باشند. نشستن به مدت طولانی، خطرات زیادی را به همراه دارد. سندروم متابولیک و چاقی از جمله بیماری‌هایی می باشد که نشستن به مدت طولانی به همراه دارد.

لازم به ذکر است که نشستن برای طولانی، احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های سرطان و قلبی-عروقی را هم بالا می‌برد.

اگر خواستار هیکی زیبا و مناسب می باشید، ولی فرصت به باشگاه ورزشی رفتن را ندارید، پس حداقل باید تحرکی داشته باشید و یا تکانی به خودتان بدهید. از جمله فعالیت هایی که می توانید این است که بجای آسانسور از پله استفاده کنید و یا خودرو خود را در یک نقطه ‌ی دور پارک کنید تا برای رفتن به محل کارتان، مجبور شوید مسیر بیشتری را پیاده طی کنید و …

نسبت به تمرین‌های دیگر، تمرین‌های هوازی بیشتر ضربان قلب را بالا می‌برند. ورزش های هوازی باعث می شود توانایی در کنترل فشارهای فیزیکی بهبود یابد و نقش بسزایی در سلامت بدن داشته باشد. اگر افرادی چاق که هدف کم کردن وزن را دارند، تمرین هایی چون دوچرخه سواری، آهسته دویدن و شنا کردن برای آن ها می تواند کمک کند.

اگر می خواهید اندامی مناسب داشته باشید، هر روز باید قسمتی از ساعات خود را به فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهید. نمی‌توانید کم و جسته گریخته ورزش کنید و توقع نتیجه بسیار عالی هم داشته باشید. برای ورزش خود برنامه بچینید و بر اساس آن حرکت کنید.

اگر می خواهید برای داشتن اندامی مناسب وزن کم کنید، لازم است یک رژیم کم‌ کالری بگیرید. یعنی کمتر از آن مقدار که برای نگه داشتن وزن‌ فعلی خودتان لازم دارید، کالری استفاده کنید تا فرایند چربی سوزی در بدنتان آغاز شود. برای حفظ این رژیم، حساب کنید به چه مقدار کالری نیاز دارید و بعد برای میزان نیاز روزانه‌ شما به کالری، برنامه‌ریزی کنید.

یکی از دلایلی که سبب بهم زدن ادانم متناسب در افراد می شود، مصرف شکر، نمک و چربی‌های ناسالم می باشد. در رژیم غذایی خود، مقدار مصرف این مواد را به حداقل برسانید. از مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند از جمله سودا و هر ماده‌ی دیگری که سرشار از چربی‌های اشباع‌ شده یا ترانس می باشد، خودداری کنید.

مصرف پروتئین در رژیم غذایی، باعث می‌شود احساس انرژی و سیری کنید. با این حال اغلب غذاهایی که حاوی پروتئین‌های فرآوری شده می باشند، دارای چربی ناسالم بسیاری می باشند. از پروتئین کم‌ چرب، جهت کاهش میزان چربی‌های ناسالم در رژیم غذایی‌ خود مصرف کنید.

لازم است به كالري غذای خود، در صورتي كه مي خواهيد به اندازه كافي غذا بخوريد توجه كنيد؛ در پر كردن بشقاب‌ خود محطاتانه عمل كنيد. اگر نسبت به اشتهای خودتان به اندازه کافی مطمئن نیستید، از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید؛ به صورت آهسته غذای‌ خود را بجوید تا احساس سيری در بدن‌ شما حاصل شود.

اگر تصمیم دارید که لاغر شويد و چربی های اضافی بدنتان از بين بروند، حتما به ميزان زياد آب بنوشيد چون که آب سبب چربی سوزی مي شود و حجم بسیاری از معده را پر می كند.

نوشيدني هايي كه حاوی الکل هستند، كالری خیلی زیادی در مقايسه با ديگر نوشيدنی های غيرالكلي دارند که باعث می شوند افزايش وزن در بدن رخ دهد؛ حتی وقتی كه شما نوشيدن الكلی مصرف می کنید اشتهايتان بيش از حد، بيشتر از قبل مي شود.

بايد خوابتان در طول روز تنظيم و به آن توجه كنيد؛ چون در صورتی كه كمتر از حد مجاز بخوابيد و خوابتان تنظيم نباشد، دچار افزايش وزن می شويد و به مرور زمان چاق و چاق تر شده؛ كم خوابي درهم خوردن همه هورمون های بدن انسان موثر است و در نتیجه سبب چاقی مي شود.

 

تاپ کلینیک
تاپ کلینیک با ما در زندگی خود تفاوت ایجاد کنید 🏥مرکز تخصصی انواع جراحی های زیبایی پلاستیک و ترمیمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋