Mohammadamin Marhamaty

Mohammadamin Marhamaty

کانادا و مسیر ورود به آن

 

کانادا کشوری بسیار زیبا است که چند سالی است که به عنوان سرزمین فرصت ها معروف شده است. کانادا واقع در شمال قاره آمریکا، سالانه شاهد هجوم هزاران مهاجری است که به دنبال داشتن کار و زندگی بهتر به این کشور پیشرفته پناه می آورند. کانادا کشوری است که یکی از بهترین کیفیت های زندگی را به شهروندانش اعطا می کند. این کشور به دلیل داشتن استاندارد بالای زندگی، محیط زیست پاک، نرخ پایین جرم و جنایت و زیرساخت های برجسته شهری شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

 کانادا که دارای یکی از بهترین اقتصاد های جهان است با برنامه های مهاجرتی بی شماری که در حال اجرا دارد شاهد خیل عظیمی از مهاجرانی است که به دنبال دریافت اقامت دائم این کشور هستند. سالانه مهاجران بسیاری می توانند که اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. دولت کانادا چند سالی است که در نظر دارد که تا به ۳۵۱۰۰۰ مهاجری که قصد کار و زندگی در این کشور را دارند، اقامت دائم خود را اعطا کند. این تعداد همچنان در حال افزایش است! و شما چرا یکی از آنها نباشید.

 

درباره کانادا

کانادا با داشتن جغرافیای عالی و بی نظیر از شهرهای زیبا، مردمی فرهنگی و اجتماع مدرنی تشکیل شده است. کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع شده و از ده استان و سه سرزمین تشکیل یافته است.

 

کانادا از شرق تا غرب از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال به جنوب از اقیانوس منجمد شمالی تا آمریکا کشیده شده است و مساحتی بالغ بر ۹.۹۸ میلیون کیلومتر مربع دارد و دومین کشور بزرگ جهان می باشد.

 

جالب است که بدانید مرز جنوبی کانادا با ایالات متحده آمریکا، به طول ۸،۸۹۱ کیلومتر طولانی ترین مرز زمینی بین دو کشور در جهان است.

 

پایتخت کانادا شهری به نام اتاوا است و از کلان شهر های آن می توان به تورنتو، مونترال و ونکوور اشاره داشت.

 

·       نام رسمی: کانادا
·       جمعیت: ۳۷.۶ میلیون نفر
·       زبان های رسمی : انگلیسی و فرانسوی
·       اقتصاد: پیشرفته، مبتنی بر بازار آزاد
·       واحد پول: دلار کانادا

 

نکاتی برای موفقیت درخواست اقامت دائم کانادا
 

برای آنکه درخواست شما برای اقامت دائم کانادا با موفقیت همراه باشد لازم است که به همه جزئیات در مورد برنامه اقامت خود توجه ویژه ای را داشته باشید.

 

فرایند تبدیل اقامت کوتاه مدت یا دریافت مستقیم اقامت دائم کانادا برای همگان امری قابل دسترس است. اما همیشه دریافت آن آسان نیست و حتی توجه داشته باشید که یک اشتباه کوچک در پروندتان شما می تواند برنامه شما را برای درخواست اقامت دائم کانادا با مشکل همراه کند.

 

پیش از آنکه وحشت همه وجود شما را فرا بگیرد، لازم است که یک نفس عمیق بکشید و به نکات مفیدی که در زیر ما برای شما آماده کرده ایم توجه کنید:

 

· هر فیلدی را با دقت در فرم اقامت دائم کانادا پر کنید (برای هرگونه سوالی که در مورد شما نمی باشد لازم نیست که به آن جواب دهید.)
 
· یک نسخه چاپی و یک نسخه دیجیتال از فرم تکمیل شده خود را همیشه همراه خود داشته باشید.
 
· تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را در قالب مورد نیاز آن ارسال کنید.
 
· در صورت لزوم، اسناد و مدارکی  را که به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی می باشد حتما یک نسخه ترجمه رسمی از آن را نیز داشته باشید.
 
· پیش از ارسال لازم است که مطمئن شوید که برنامه درخواست شما به صورت کامل انجام شده است.

 

هزینه اقامت دائم در کانادا

دانستن اینکه شما از نظر زمان و هزینه چقدر باید خرج کنید، می تواند در همان ابتدای کار ماموریت شما را برای دریافت اقامت دائم کانادا بسیار روان تر کند.

هزینه کلی که شما باید برای دریافت اقامت دائم کانادا صرف کنید، شامل گواهی انتخاب و دیگر خرج های کنسولی، برای متقاضی دریافت چیزی در حدود ۲۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

مدت زمانی را نیز که شما باید برای دریافت اقامت کانادا خود صرف کنید متفاوت است و بستگی به این دارد که پرونده شما چقدر پیچیده می باشد. همینطور چقدر زمان بر خواهد بود تا پرونده شما به دولت کانادا ارسال شود. معمولا دریافت اقامت دائم کانادا در کمتر از ۶ ماه انجام می شود اما نمی توان از زمان دقیق برای این امر به صورت قطعی اشاره ای داشت.

 

کار در کانادا

کار در کانادا برای بسیاری از افراد یک فرصت جذاب است. کانادا یکی از کشورهایی است که سیستم مهاجرتی قوی و گسترده‌ای دارد و به عنوان یک مقصد محبوب برای مهاجرت و کار به شمار می‌رود. این کشور فرصت‌های شغلی بسیاری در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد و از نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده استقبال می‌کند.

برای کار در کانادا، شما می‌توانید از مسیرهای مختلفی استفاده کنید، از جمله:

1. مهاجرت کاری: اگر شما در یک شغل خاص تجربه کار دارید و مهارت‌هایی را برای پر کردن شغل‌های خالی در کانادا دارید، می‌توانید برای مهاجرت کاری درخواست دهید. در این حالت، شرکت کانادایی باید برای شما پیشنهاد شغلی داشته باشد و شما باید معیارهای مهاجرتی مرتبط را برآورده کنید.

2. دانشجویی: یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کانادا برای کار بروید، ورود به یک دانشگاه کانادایی است. با ثبت‌نام در یک برنامه تحصیلی، می‌توانید به کانادا برای تحصیل بروید و در عین حال اجازه کار دریافت کنید. بعد از فارغ‌التحصیلی، ممکن است بتوانید با گرفتن پرونده کاری و اقامت دائم در کانادا بمانید.

3. کار به عنوان فرد پناهنده: در صورتی که در کشور خود شرایط سختی داشته باشید و بتوانید برنامه پناهندگی در کانادا را طی کنید، می‌توانید پس از پناهندگی، اجازه کار دریافت کنید.

4. کار به عنوان متخصص توسط شرکت‌ها: برخی شرکت‌ها در کانادا به دنبال متخصصان خارجی هستند و می‌توانید برای آنها کار کنید. در این حالت، شرکت می‌تواند برای شما مدارک مهاجرتی را تهیه کند.

 

ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا یک نوع ویزای مهاجرتی است که به شما اجازه می‌دهد در کانادا به عنوان کارمند مشغول به فعالیت شوید. در واقع، این ویزا به شما اجازه کار و اقامت در کانادا را می‌دهد.

ویزای کار کانادا شامل چندین زیرنوع است که به متقاضیان با شرایط و مهارت‌های مختلف ارائه می‌شود. به بعضی از این زیرنوع‌ها عبارت "مجوز کاری" نیز استفاده می‌شود. برخی از انواع ویزای کار کانادا عبارتند از:

1. ویزای کار مؤقت (Work Permit): این نوع ویزا به شما اجازه موقتی برای کار در کانادا را می‌دهد. برای دریافت ویزای کار مؤقت، باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما کانادایی داشته باشید. همچنین، اگر شما به تعداد مشخصی از مهارت‌ها و تجربه‌های کاری مرتبط برخوردار باشید، ممکن است برایتان معافیت از تحقیقات اقتصادی و اجازه کار در سراسر کانادا (Open Work Permit) داده شود.

2. ویزای کار مداوم (Permanent Work Visa): این ویزا به شما اجازه می‌دهد به عنوان کارمند دائمی در کانادا فعالیت کنید. برای این نوع ویزا، شما باید توسط یک کارفرما کانادایی استخدام شوید و باید مطابقت با معیارهای مهاجرتی مرتبط (مانند مهارت‌ها، تجربه کاری، زبان و غیره) را نشان دهید.

برای دریافت ویزای کار کانادا، عموماً باید به مراحل زیر عبور کنید:

1. دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما کانادایی.
2. درخواست ویزای کار مؤقت ی

ا مداوم از سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور شما یا از داخل کانادا.
3. تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه مدارک موردنیاز، شامل رزومه، مدارک تحصیلی، مدارک کاری، مدارک مالی و غیره.
4. پرداخت هزینه‌های مربوطه به عنوان وجه رسیدگی به درخواست.
5. ممکن است درخواست شما مورد بررسی و مصاحبه قرار گیرد تا مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما بررسی شود.
6. دریافت نتیجه ویزا و در صورت تایید، دریافت ویزای کار کانادا.

Mohammadamin Marhamaty
Mohammadamin Marhamaty

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋