theaminlotfi

theaminlotfi

بهترین دانشگاه های آلمان

 

در این مقاله با بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2018 آشنا می شوید آیا قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید؟ آیا به دنبال یک دانشگاه معتبر با استانداردهای بالا هستید؟ در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های آلمان می پردازیم و می توانید شرایط تحصیل خود را در رشته های مورد علاقه خود در این دانشگاه ها ارزیابی کنید.

 

بهترین دانشگاه های آلمان در رشته های مختلف در سال 2018

در مجموع 44 دانشگاه در آلمان در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و این دانشگاه ها در یک یا چند شهر آلمان متمرکز نیستند و این به دانشجویان فرصت تحصیل در شهرهای مختلف آلمان از جمله مونیخ و برلین و آنجا را می دهد. 38 شهر دیگر هستند. دانشگاه LMU مونیخ و دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه هومبولت برلین در صدر فهرست بهترین دانشگاه های آلمان قرار دارند. بیش از 500 دوره به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های آلمان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود.

 

  5  دانشگاه برتر آلمان عبارتند از:

1. دانشگاه مونیخ

دانشگاه LMU یا دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و فرانکفورت  یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است و از نظر تعداد دانشجو دومین دانشگاه آلمان است و هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند همچنین 13 درصد از دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند. دانشمندان خارجی مانند ورنر هایزنبرگ، اوتوهان، ماکس پلانک که برنده بیش از 34 جایزه نوبل شده اند، از اساتید این دانشگاه هستند. تمرکز اصلی دانشگاه LMU از اواخر قرن 18 بیشتر بر روی علوم طبیعی بوده است که از اواسط قرن 19 منجر به اختراعات، اکتشافات و اکتشافات جهانی شده است.

 

2. دانشگاه فنی مونیخ

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی آلمان در زمینه علم و فناوری است. دانشگاه فنی مونیخ که در قرن نوزدهم تأسیس شد، در ابتدا فقط بر روی علوم مهندسی متمرکز بود، اما در طول سال ها رشته های مرتبط با علوم طبیعی، کشاورزی، پزشکی، علوم اجتماعی، فناوری مواد غذایی نیز در این دانشگاه تدریس می شد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در آلمان شناخته می شود و دارای 12 دانشکده در سه پردیس در مناطق مختلف مونیخ می باشد. تاکنون دانشجویان دانشگاه مونیخ برنده 13 جایزه نوبل در رشته های پزشکی، شیمی و فیزیک شده اند.در سال 2001 دانشگاهی وابسته به دانشگاه مونیخ با مخفف GIST یا موسسه علم و فناوری آلمان در سنگاپور افتتاح شد. .

 

3. دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه که قدیمی ترین دانشگاه آلمان است، در فهرست بهترین دانشگاه های آلمان در رتبه سوم قرار گرفت. بیش از 100 رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه هایدلبرگ تدریس می شود. اساتید دانشگاه هایدلبرگ دروس جدید از جمله جامعه را تدریس می کنند. آنها روانشناسی مدرن، روانپزشکی، ژنتیک و فیزیک مدرن را وارد جوامع دانشگاهی کردند. حدود 20 درصد از دانشجویان این دانشگاه از نزدیک به 30 کشور مختلف در سراسر جهان هستند و بیش از یک سوم از این 20 درصد جمعیت را دانشجویان دکترا تشکیل می دهند. جایزه حین تحقیق و تدریس در دانشگاه هایدلبرگ بسیاری از فیلسوفان، سیاستمداران و دانشمندان تأثیرگذار از اساتید دانشگاه یا فارغ التحصیلان این دانشگاه بودند، از جمله فیلسوف هانا آرنت. و از ماکس وبر (بنیانگذار جامعه شناسی مدرن) یاد شد. شهر هایدلبرگ و ساختمان دانشگاه هایدلبرگ از نقاط گردشگری معروف آلمان هستند و به عنوان خانه رمانتیسیسم آلمانی شناخته می شوند.

 

4. دانشگاه هومبولت برلین

این دانشگاه به دلیل الگوی آکادمیک و روش های آموزشی و نیز شهرت علمی و آموزشی خود شناخته شده است. حدود 16 درصد از دانشجویان از 30000 دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.شیوه تدریس دانشگاه هومبولت از قرن نوزدهم توسط بسیاری از دانشگاه های غربی و اروپایی تقلید شده است.اصول اولیه این دانشگاه بر اساس ترکیبی از تحقیقات است. و تدریس که توسط دانشمندان و محققان برجسته انجام می شود. در مجموع 40 دانشمند برنده جایزه نوبل که بیشترین فعالیت را در زمینه های پزشکی، فیزیک و شیمی داشتند با این دانشگاه مرتبط هستند.

برخی از مشهورترین دانشمندان آلمانی که در دانشگاه هومبولت تحصیل و تدریس کردند عبارتند از: آلبرت انیشتین، مارکس و انگلس، ماکس پلانک و والتر بنیامین.

دانشگاه هومبولت علاوه بر علوم طبیعی و پزشکی در زمینه علوم انسانی و هنر نیز مشهور است.کتابخانه این دانشگاه یکی از غنی ترین کتابخانه های آلمان به شمار می رود.

 

5. دانشگاه صنعتی آخن

دانشگاه RWTH یا دانشگاه فناوری آخن در غربی ترین شهر آلمان توسط شاهزاده ویلیام، که قصد داشت یک موسسه فناوری در استان راین، که در نزدیکی مرز هلند و بلژیک قرار دارد، ایجاد کند، تأسیس شد. دانشگاه صنعتی آخن 42000 دانشجو در 144 رشته دارد. دانشگاه های مختلف به عنوان بزرگترین دانشگاه فنی در آلمان به حساب می آیند. اگرچه این دانشگاه همچنان در رشته های مهندسی و علوم طبیعی شناخته شده است، اما امکان ادامه تحصیل در رشته های دیگر مانند علوم انسانی، هنر و پزشکی را نیز برای دانشجویان فراهم کرده است آنچه این دانشگاه را از بهترین دانشگاه های آلمان متمایز می کند، ارتباط قوی آن است. استادان این دانشگاه 5 جایزه نوبل در رشته های شیمی و فیزیک دریافت کرده اند.

 

theaminlotfi
theaminlotfi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋