پاتوق یو

پاتوق یو

پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁
توسط ۱ نفر دنبال می شود

دیدنی های فرانکفورت با جاذبه های چشم نواز

جاهای دیدنی فرانکفورت با جاذبه‌های چشم نواز



جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان

جاهای دیدنی فرانکفورت

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان شامل ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در این مقاله از ، با مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های این شهر آشنا خواهید شد. فرانکفورت با موزه‌ها، آسمان‌خراش‌ها و پارک‌های زیبایش، مقصدی فراموش‌نشدنی برای مسافران است.

یک سفر اروپایی بدون بازدید از پایتخت گردشگری آلمان، فرانکفورت، هرگز کامل نخواهد بود. فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آلمان، با جاذبه‌های چشم‌نواز خود هر ساله میزبان میلیون‌ها توریست از سراسر جهان است. این شهر، با ترکیبی از آسمان‌خراش‌های بلند و بافت قدیمی امپریالیستی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران فراهم می‌کند. هنگام قدم زدن در فرانکفورت، احساس خواهید کرد که به ۵۰۰ سال پیش بازگشته‌اید. با ما همراه شوید تا با این شهر زیبا بیشتر آشنا شویم.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان

 

رومربرگ؛ مرکز شهر قدیمی فرانکفورت

در قلب شهر قدیمی فرانکفورت یا آلت‌شاد (Altstadt)، میدان رومربرگ با شکل مربعی نامنظم و فواره عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) قرار دارد. در بخش‌های مختلف رومربرگ، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، ساختمان‌های چوبی و جزییات تاریخی متعددی را خواهید دید. این میدان یکی از زیباترین میدان‌های عمومی و از جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت است. در این میدان، جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی زیادی قرار دارند.

 

رومربرگ مکانی برای اولین نمایشگاه‌های تجاری فرانکفورت در قرن سیزدهم بود و امروز میزبان بازار تاریخی کریسمس است. از نکات جالب توجه این محل، مغازه‌های روباز، Römer و ۱۱ ساختمان کنار هم که تالار قدیمی شهر قرون وسطایی (Altes Rathaus) را تشکیل داده‌اند، هستند. سالن شهر جدید (Neues Rathaus) ساخته شده در سال ۱۹۰۸، کلیسای گوتیک قرن چهاردهمی سنت لئونارد و کلیسای سنت نیکلاس با ناقوس معروف آن نیز از جاذبه‌های دیگر در محدوده رومربرگ هستند.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

رومربرگ فرانکفورت

 

خانه تاریخی ورتایم

یکی از جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت، خانه تاریخی ورتایم (Haus Wertheym) است که تنها بنای قدیمی در بخش قدیمی فرانکفورت است که از حملات هوایی سال ۱۹۴۴ جان سالم به در برده است و اکنون به عنوان رستوران استفاده می‌شود.

 

با دیدنی های شهر فرانکفورت آلمان بیشتر آشنا شویم

خانه تاریخی ورتایم فرانکفورت

 

کلیسای جامع فرانکفورت

کلیسای جامع فرانکفورت با نام کامل، کلیسای جامع سنت بارتولومائوس (Dom St. Bartholomäus)، از سنگ‌های قرمز به سبک گوتیک، بین قرن سیزدهم و پانزدهم میلادی ساخته شده است. این کلیسا با یک برج ۹۵ متری هنوز هم مانند یک آسمان‌خراش در شهر خودنمایی می‌کند. برای رسیدن به بالای برج باید ۳۲۸ پله را طی کنید.

این کلیسا از سال ۱۵۶۲ تا ۱۷۹۲ به عنوان کلیسای منتخب برای تاج‌گذاری امپراطورها انتخاب شده بود. در پایین برج، صلیبی با شکوه ساخته شده توسط هانس باکوفن (Hans Backoffen) در سال ۱۵۰۹ قرار دارد. از دیگر جاهای دیدنی این کلیسا، قبر پادشاه گونتر فون شوارتزبورگ و محراب‌های بنا شده از قرن‌های ۱۵ و ۱۶ میلادی هستند.

 

معرفی بهترین مکان های دیدنی فرانکفورت آلمان

کلیسای جامع فرانکفورت 

 

هاوپ‌واخه

میدان هاوپ‌واخه (Hauptwache) در مرکز شهر و یکی از شلوغ‌ترین مناطق عابر پیاده فرانکفورت واقع شده است. این میدان به دلیل ترکیب بناهای تاریخی زیبا و سازه‌های مدرن، یکی از مناطق دیدنی فرانکفورت است. قابل توجه‌ترین ساختمان در هاوپ‌واخه، خانه نگهبان قدیمی باروک است که نام این میدان نیز به آن اشاره دارد. این میدان در سال ۱۷۳۰ ساخته شد و زمانی محل زندان و ایستگاه پلیس فرانکفورت بود.

 

دیدنی های فرانکفورت

هاوپ‌واخه فرانکفورت

 

خانه قدیمی اپرا

خانه اپرای قدیمی (Alte Oper) در قلب میدان اپرای فرانکفورت (Opernplatz) واقع شده و در سال ۱۸۸۰ به سبک رنسانس ایتالیایی ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم تخریب شد، اما در سال ۱۹۸۱ به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های برگزاری کنسرت در فرانکفورت بازسازی شد. این مکان دیگر اپراهای اجرایی ندارد، اما کنسرت‌های جاز، ارکسترهای سمفونیک و نوازندگی‌های دیگر در آن برگزار می‌شوند.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان

خانه اپرای قدیمی فرانکفورت

 

قبرستان قدیمی یهودیان فرانکفورت

قبرستان قدیمی یهودیان (Old Jewish Cemeteries) از جاهای دیدنی فرانکفورت است که قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد. حدود یک سوم از سنگ قبرهای اصلی گورستان از قرن سیزدهم تا ۱۸۲۸ قدمت دارد و از تخریب نازی‌ها جان سالم به در برده‌اند. در سال ۱۹۹۶، یک دیوار قبرستان به عنوان یادبود یهودیان این شهر ساخته شد. روی این دیوار مکعب‌هایی قرار دارند که نام ۱۱۰۰۰ یهودی فرانکفورت که در هولوکاست درگذشتند، بر آنها حک شده است. بازدیدکنندگان سنگریزه‌ها را بر بالای این مکعب‌ها قرار می‌دهند تا نشان دهند که هنوز به یاد آنها هستند.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

قبرستان قدیمی یهودیان فرانکفورت

 

ساختمان IG Farben

ساختمان IG Farben، یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت، با ظاهری زیبا و گذشته‌ای تاریک است. این ساختمان سنگ مرمری با باغ‌های جذاب، در اواخر دهه ۱۹۲۰ ساخته شد تا محل بزرگ‌ترین شرکت شیمیایی جهان به نام Interessengemeinschaft Farbenindustrie باشد. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم، گاز مورد استفاده نازی‌ها برای نسل‌کشی یهودیان را تولید می‌کرد. امروزه این بنا به دانشگاه گوته تبدیل شده است و برای بازدید عموم نیز در دسترس است. معماری این ساختمان بسیار جالب توجه است.

 

با دیدنی های شهر فرانکفورت آلمان بیشتر آشنا شویم

ساختمان IG Farben فرانکفورت

 

برج اشنهایمر

برج اشنهایمر (Eschenheimer Turm) که در اوایل دهه ۱۴۰۰ ساخته شده است، به عنوان بهترین یادگار از دیوارهای شهر قدیمی فرانکفورت شناخته می‌شود. این برج با ارتفاع ۴۷ متر بر منطقه دروازه اشنهایمر مسلط است و ابعاد آن همه گردشگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه در این برج کافه و سالن اجتماعاتی برای استفاده علاقه‌مندان تاریخ و گردشگران طراحی شده است.

 

معرفی بهترین مکان های دیدنی فرانکفورت آلمان

برج اشنهایمر فرانکفورت

 

برج اصلی

فرانکفورت به عنوان یکی از پایدارترین شهرهای جهان از نظر مصرف انرژی شناخته می‌شود و برج اصلی (Main Tower) نمونه‌ای از این بهره‌وری انرژی است. این برج با ارتفاع ۲۰۰ متر و حدود ۲۵۵۰ پنجره، با باز کردن آنها، هوا را در کل برج جریان می‌دهد و نیاز به سیستم تهویه را برطرف می‌کند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت، مرتفع‌ترین باشگاه بدنسازی اروپا است که در این برج قرار دارد. آسانسور برج اصلی در کمتر از یک دقیقه بازدیدکنندگان را تا طبقه ۵۶ بالا می‌برد، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید از ۱۱۰۰ پله بالا بروید. همچنین رستوران برج با دید مناظر زیبای فرانکفورت، تجربه‌ای لذت‌بخش از خوردن غذا را ارائه می‌دهد.

 

دیدنی های فرانکفورت

برج اصلی فرانکفورت

 

برج بندر غربی

برج بندر غربی (WESTHAFEN TOWER) یک آسمان‌خراش ۳۰ طبقه در فرانکفورت است که در سال ۲۰۰۴ توسط اشنایدر و شوماخر طراحی شد. این برج اولین ساختمان بلند در بندر غربی سابق فرانکفورت است و از بالای آن می‌توان از دیدن مناظر افق فرانکفورت و رودخانه ماین لذت برد. طراحی غیرمعمول برج باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و برای خنک کردن هوای داخل ساختمان از آب رودخانه ماین استفاده می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان

برج بندر غربی  فرانکفورت

 

خیابان زایل

خیابان زایل (ZEIL) مشهورترین خیابان خرید در فرانکفورت است. این خیابان از اوایل قرن نوزدهم به عنوان مرکزی برای خرید شناخته شده است. در خیابان زایل می‌توانید فروشگاه‌های مارک‌های معروف جهان مانند آدیداس، کلوین کلین، سوارفسکی، H&M و بسیاری دیگر را پیدا کنید. با وجود این تنوع، چیزهای متنوعی را با بودجه‌های مختلف می‌توان در این خیابان یافت.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

خیابان زایل فرانکفورت

 

باغ پالم

باغ پالم (Palmengarten)، یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت، در Bockenheimer Landstraße واقع شده و به وسعت ۵۴ هکتار است. این باغ بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی آلمان است که در سال ۱۸۷۱ افتتاح شد و از همان زمان مورد توجه عموم قرار گرفت. این باغ شامل نمایشگاه‌های گیاه‌شناسی در فضای باز با حدود ۶۰,۰۰۰ گونه گیاهی است و تعدادی گلخانه با شرایط محیطی گیاهان گرمسیری و نیمه‌گرمسیری دارد. همچنین امکان پیک‌نیک، بازی کودکان و قایق‌رانی برای گردشگران وجود دارد. در نزدیکی باغ پالم، برج مخابراتی Europaturm با ارتفاع ۳۳۷ متر قرار دارد که می‌توان با پیاده‌روی کوتاهی به آن رسید و از بالای مناظر زیبای اطراف شهر لذت برد.

 

با دیدنی های شهر فرانکفورت آلمان بیشتر آشنا شویم

باغ پالم فرانکفورت

 

باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت با مساحت ۳۲ هکتار، محل زندگی ۴۵۰۰ حیوان از حداقل ۵۱۰ گونه مختلف است. این باغ وحش در سال ۱۸۵۸ تأسیس شد و دومین باغ وحش قدیمی آلمان است. بخش دریایی Exotarium شامل موجودات دریایی، خزندگان و تمساح‌ها است. در جنگل Borgori انواع میمون‌ها زندگی می‌کنند و سالن پرندگان نیز از دیگر جاذبه‌های باغ وحش است. باغ وحش فرانکفورت امکان آشنایی با موجوداتی که زندگی شبانه دارند را نیز فراهم می‌کند.

 

معرفی بهترین مکان های دیدنی فرانکفورت آلمان

باغ وحش فرانکفورت

 

موزه‌های فرانکفورت

فرانکفورت حدود ۶۰ موزه با ابعاد مختلف دارد که ۱۳ مورد آن در منطقه موزه‌ای واقع شده‌اند. این منطقه موسوم به Museumsufer یا Museum Embankment است و هر کدام از این موزه‌ها جایگاه ویژه بین‌المللی دارند.

 

موزه اشتیدل

موزه اشتیدل (Städel) یا موسسه هنری اشتیدل و گالری شهرداری، یکی از مکان‌های دیدنی در فرانکفورت است. این موزه با مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های قرن چهاردهم، از مهم‌ترین موزه‌های کلاس جهانی در فرانکفورت است. در این موزه آثاری از اساتید هنری مثل رامبراند، ورمیر، گویا، مونه، دگا، بکمان و پیکاسو به نمایش گذاشته شده است. آثار مدرن‌تر نیز شامل آثار بیکن و بازلیتز در موزه اشتیدل وجود دارند.

 

دیدنی های فرانکفورت

موزه اشتیدل فرانکفورت

 

موزه سکنبرگ

موزه تاریخ طبیعی فرانکفورت یا موزه سکنبرگ (Senckenberg Museum) با مجسمه‌های غول‌پیکر دایناسور در جلوی آن شناخته می‌شود. داخل ساختمان نئوباروک اوایل قرن بیستم نیز فسیل‌هایی از سایت گروب مسل (Grube Messel) و همچنین بقایای جانداران باستانی و قطعات زمین‌شناسی به نمایش گذاشته شده‌اند. بیشتر این اقلام دارای پلاک‌هایی به زبان انگلیسی هستند. بازدید از این موزه برای ساکنین شهرهای دوست فرانکفورت رایگان است؛ از جمله ساکنین شهر بیرمینگهام در بریتانیا، بوداپست، قاهره، دبی، گوانگژو، کراکو، میلان، پراگ و تورنتو.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان

موزه سکنبرگ فرانکفورت

 

کایزردوم

کلیسای بزرگ فرانکفورت یا کایزردوم (Kaiserdom) با یک برج گوتیک ۹۵ متری شناخته می‌شود که با طی کردن ۳۲۴ پله می‌توان به بالای آن رسید. ساخت این کلیسا در قرن سیزدهم آغاز شد و از سال ۱۳۵۶ تا ۱۷۹۲ ادامه داشت. امپراتورهای روم از سال ۱۵۶۲ به بعد در این کلیسا و در راهروی سمت راست آن که واهلکاپل (Wahlkapelle) نام دارد، برگزیده و تاجگذاری می‌شدند. برای دیدن این بخش باید به دنبال قربانگاهی به شکل جمجمه باشید. کلیسا دو بار بازسازی شده است؛ یکی پس از آتش‌سوزی در سال ۱۸۶۷ و دیگری پس از بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۴۴. کلیسا به سن بارتولومو اختصاص دارد و نام رسمی آن کایزردوم سن بارتولومئوس (Kaiserdom St Bartholomäus) است.

 

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

کلیسای کایزردوم فرانکفورت 

 

گردآوری: بخش گردشگری

 

پاتوق یو
پاتوق یو پاتوق دختر پسرای شیطون و بلا😁

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋