tejarat honar

tejarat honar

واردات کالا وتمام مراحل آن در یک نگاه

واردات کالا

واردات کالا چیست؟

از مهمترین فرآیند ها در حوزه تجارت بین المللی ، واردات کالا می باشد.می توان گفت ، کلیه کالا و خدماتی که در خارج از مرزهای جغرافیایی یک کشور تولید می گردد و از طریق قانونی و گمرک وارد مرزهای کشور می گردد را واردات کالا می نامند.

این روند برای پیشرفت اقتصادی کشورها اهمیت ویژه را دارا می باشد و بخش بزرگی از نیازهای صنعت و کارنجات به مواد اولیه را برآورده می سازد.  واردات کالا  می تواند با تعامل مثبت ایجاد شده بین کشورها و بهره گیری از پتاسیل آنها، به تنظیم و بهبود شرایط شرکت های داخلی و کاهش قیمت ها و همچنین تنظیم جریان بازارهای داخلی، کمک شایانی انجام دهد.

نیاز به مشاوره دارید ؟

شرکت تجارت هنر کاسپین  ارئه دهنده کلیه خدمات مربوط به واردات کالا به کشور تا ترخیص کالا،به تجار گرامی می باشد.این شرکت با بهره مندی از متخصصان کاربلد و باتجربه آمادگی ارائه تمامی خدمات ترخیص کالا از تمامی گمرکات کشور را دارا می باشد.

شرکت تجارت هنر کاسپین برای ارائه هرچه بهتر خدمات و کمک به پیشبرد هرچه بهتر فرایند واردات تا ترخیص کالا، در کنار شماست و شما را در این امر یاری می دهد.

تبریز چهاره منصور

 09128479709  04191006035

 

گستردگی این موضوع و لزوم تخصص در این حیطه ، موجب گشته است تا تجار و بازرگانان فعال در حیطه تجارت برون مرزی ، با استفاده از تجربه و تخصص شرکت های بازرگانی و ترخیص کالا، با خیالی آسوده تر به انجام فعالیت های تجاری خود پرداخته و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند. در این زمینه شرکت تجارت هنر کاسپین با دارا بودن متخصصان و کارشناسان مجرب خود ، آمادگی ارائه خدمات را به شما بازرگانان و تجار محترم دارا می باشد.

مراحل واردات کالا

  • در وحله اول از واردات کالا ، ابتدا می بایست نیاز بازار روز جامعه و همچنین روند فروش و عرضه کالا، بررسی و مشخص گردد. همچنین کیفیت و قیمت نهایی محصول مورد نظر برای عرضه در بازارهای داخلی و بررسی رقبای فعال در حیطه انتخابی ، اهمیت بسزایی را دارا می باشد. با بررسی تمام موارد ذکر شده و همچنین سود حاصل از واردات کالا ، می توان تصمیم  نهایی برای واردات یک محصول را اخذ کرد.
  • پس از بررسی های اولیه و مشخص نمودن کالای هدف ، می بایست در مورد قوانین ورود این کالا به کشور و وجود ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ورودی  کالا ، اطلاعات لازم را کسب نمود.
  • اخذ کارت بازرگانی، و مشخص نمودن حیطه فعالیت ،لازمه ورود به دنیای تجارت برون مرزی می باشد و پس از آن می توان نسبت به ثبت سفارش کالای انتخابی و دریافت مجوز ورود کالا، اقدام کرد
  • انتخاب تامین کننده مطمئن برای کالای مورد نظر و همچنین کشور مبدا حمل ، نوع وسیله حمل و نقل و مسافت بین دو کشور ، از موارد مهمی می باشد که باید بدان توجه نمود.
  • دریافت پرفرما یا پیش فاکتور از فروشنده در مرحله بعدی قرار دارد. در پرفرما اطلاعات کامل فروشنده و همچنین نوع کالا ، وزن ، تعداد ، روش معامله ، نوع ارز و سایر اطلاعات مرتبط با معامله کالا ثبت می گردد.
  • با وارد کردن اطلاعات مندرج در پرفرما و درخوست ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت ، اخذ مجوزهای لازم برای ورود محموله به کشور صورت می گیرد و اجازه ورود کالا به کشور صادر می گردد.
  • بعد از تایید مجوز ثبت سفارش ، می بایست درخواست مجوز  تخصیص ارز به بانک ارسال گردد.
  • با تایید بانک و صدور مجوز تخصیص ارز ، ارز مورد نظر را دریافت و بین خریدار و فروشنده مبادله  میگردد. و بعد از دریافت وجه ، محموله بارگیری و به مقصد ارسال می شود. انتخاب روش حمل ونقل ، هزینه و تعهدات، با استفاده از قوانین بین الملی اینکوترمز بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد.
  • مرحله آخر در واردات کالا مرتبط با ترخیص کالا می باشد که صاحب کالا یا نماینده قانونی وی با مراجعه به گمرک و ارائه اسناد و مدارک لازم ، اقدام به آزاد سازی کالا از گمرک می نماید. فرآیند ترخیص کالا از گمرک دارای پیچیدگی ها و قوانین خاصی می باشد که می بایست با آگاهی کامل نسبت به انجام این روند ، اقدام کرد. شرکت تجارت هنر کاسپین با تجربه فعالیت در تمامی گمرکات کشور ، آمادگی ارائه خدمات را به بازرگانان و فعالان این زمینه ، دارا می باشد.    

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

 

 بررسی قیمت وآنالیز کالا قبل از واردات

قبل از شروع به واردات کالا، می بایست موارد مرتبط با قیمت و نحوه ثبت سفارش کالا را ، مورد بررسی قرار دهیم. در این راستا ابتدا کالا را براساس شناسه ، ارزش ، مجوزهای مرتبط و غیره مورد بررسی قرار گرفته و سپس  نحوه محاسبه قیمت نهایی کالای وارداتی بررسی می گردد.

آنالیز کالای وارداتی

  1. بررسی حقوق ورودی کالا (درصدی از ارزش فاکتور می باشد که به عنوان حقوق گمرکی از صاحب کالا اخذ می گردد)
  2. مجوزهای لازم برای ثبت سفارش کالا از سازمانهای ذیربط با توجه به نوع کالا
  3. با توجه به شناسه های موجود، ارزش کالا را مشخص می کنیم.این ارزش گذاری در سامانه TSC  صورت می گیرد.
  4. برند کالا برای مشخص نمودن ارزش کالا، حائز اهمیت است.
  5. کشور تولید کننده کالا
  6. مالیات مربوط به کالای ورودی با توجه به نوع کالا
  7. بررسی تعرفه کالا و مشخص نمودن نیاز یا عدم نیاز کالا به ثبت شناسه ارزش در سیستم ارزش
  8. پس از بررسی موارد فوق توسط وارد کننده کالا، می توان شروع به واردات کالای مورد نظر نمود. تمامی این روند توسط شرکت تجارت هنر کاسپین صورت می گیرد. پس از انتخاب نوع کالای وارداتی خود ، و دریافت آنالیز کالا  ، در صورت تایید توسط مشتری ، سایر مراحل واردات کالا توسط شرکت تجارت هنر کاسپین صورت می گیرد.

بررسی قیمت کالای وارداتی

 واردات کالا به کشور، هزینه های جانبی علاوه بر هزینه خود کالا را شامل می گردد.در زیر به بررسی این هزینه ها می پردازیم:

  1. هزینه های مرتبط با پیدا کردن مشتری و بازار هدف
  2. بیمه نامه کالا
  3. هزینه خرید کالا
  4. مالیات واردات کالا
  5. حقوق و عوارض پرداختی در گمرک
  6. هزینه حق توقف برای کانتینر
  7. هزینه های پرداختی به وزارت راه
  8. هزینه های حمل و نقل بین الملی کالا با توجه به روش حمل
  9. هزینه های مرتبط با انبار داری کالا
  10. هزینه های مرتبط با بازرسی کالا
  11. هزینه های دریافت گواهی استاندارد یا تست آزمایشگاهی با توجه به نوع کالا
  12. محاسبه سود بازرگانی کالا

انواع روش های حمل کالای وارداتی

کالای وارداتی به کشور از سه طریق هوایی، دریایی و زمینی وارد مرزهای کشور می گردد. انتخاب روش حمل بسته به کشور مبدا، نوع و مقدار کالا متفاوت می باشد. وارد کننده می بایست با بررسی تمام موارد ، بهترین روش حمل از لحاظ زمان و هزینه را برگزیند.

روش حمل دریایی

کشور ایران با دسترسی به آبهای آزاد در شمال و جنوب کشور  امکان استفاده بازرگانان از این روش حمل را دارا می باشد، به طوری که بیشترین حجم واردات کالا از طریق مرزهای آبی ایران صورت می گیرد. همچنین برخورداری از بنادر و اسکله های مجهز برای بارگیری و تخلیه کالا، امکان تخلیه آسان و سریع را برای تجار فراهم آورده است.

گمرکات دریایی ایران در شمال کشور می توان به بندر انزلی ، بندر آستارا، گمرک دریایی نوشهر، ساری، امیر آباد اشاره کرد.

گمرکات دریایی جنوبی کشور ایران شامل: بندر شهید رجایی ، بندر بوشهر، بندر امام خمینی، گمرک آبادانف عسلویه، بندر گناوه، بندر چابهار و غیره اشاره نمود.

 

 

tejarat honar
tejarat honar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋