عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

ایده پرخطر OpenAI: نمایش محتوای حمایت‌شده در پاسخ‌های ChatGPT در حال بررسی است

ایده پرریسک OpenAI: نمایش محتوای اسپانسری در پاسخ‌های ChatGPT بررسی می‌شود

به نظر می‌رسد OpenAI قصد دارد با استفاده از تاریخچه چت‌های کاربر با ChatGPT، محتوای اسپانسرها را در اولویت پاسخ‌های معمولی هوش مصنوعی قرار دهد.

OpenAI ظاهراً درحال بررسی روش‌های جدید و متفاوتی برای گنجاندن تبلیغات در چت‌بات محبوب خود است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد به‌جای نمایش تبلیغات سنتی، محتوای اسپانسرها را در اولویت پاسخ‌های هوش مصنوعی قرار دهد. این رویکرد که با هدف درآمدزایی از کاربران رایگان طراحی شده، می‌تواند نحوه تعامل ما با ChatGPT را تغییر دهد و نگرانی‌هایی را درباره بی‌طرفی پاسخ‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش The Information، کارکنان OpenAI درحال بحث روی ایده‌های مختلفی هستند که یکی از جدی‌ترین آنها، اولویت‌دادن به محتوای اسپانسر در متن پاسخ‌های چت‌بات است. به این معنی که اگر کاربر سؤالی بپرسد، هوش مصنوعی ممکن است پاسخی پیشنهاد دهد که بابت آن پول دریافت کرده است. علاوه‌براین، ایجاد نوار کناری برای آگهی‌های تبلیغاتی ظاهراً تنها زمانی که کاربر درباره خرید یک محصول خاص صحبت می‌کند، نمایش داده می‌شود.

نکته قابل‌تأمل اینجاست که OpenAI قصد ندارد صرفاً مدل تبلیغاتی گوگل یا شبکه‌های اجتماعی را کپی کند؛ بلکه می‌خواهد با استفاده از داده‌های ثبت‌شده از چت‌ها، تبلیغاتی را نمایش دهد که به‌شدت شخصی‌سازی‌شده هستند و دقیقاً با علایق و نیازهای کاربر همخوانی دارند. البته این شرکت به The Information گفته است که هر رویکردی در این زمینه با احترام به اعتماد کاربران طراحی خواهد شد.

رویکرد OpenAI برای نمایش محتوای اسپانسرها در ChatGPT

اگرچه درآمد سالانه OpenAI به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است، اما هزینه‌های سنگین توسعه هوش مصنوعی باعث شده تا این شرکت هنوز به سوددهی نرسد. پیش‌بینی می‌شود که زیان‌های عملیاتی این شرکت تا سال ۲۰۲۸ به رقم هنگفت ۷۴ میلیارد دلار برسد. سرمایه‌گذاران نگران سودآوری بلندمدت هستند و درحال‌حاضر تنها سه جریان درآمدی (اشتراک‌های پلاس/تیم، دسترسی API و اشتراک‌های سازمانی) وجود دارد.

1

این شرکت ظاهراً قصد دارد در سال ۲۰۲۶ درآمدزایی از کاربران رایگان را آغاز کند و پیش‌بینی می‌کند که سالانه ۲ دلار از هر کاربر درآمد داشته باشد؛ رقمی که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ دلار برسد. به نظر می‌رسد OpenAI می‌خواهد مدل موفق گوگل را تکرار کند که در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳۷.۸ میلیارد دلار، یعنی ۷۷ درصد کل درآمدش، را از تبلیغات به دست آورده بود.

البته این نگرانی وجود دارد که انگیزه مالی بر کیفیت و صداقت پاسخ‌ها تأثیر بگذارد. چت‌جی‌پی‌تی اطلاعات بسیار دقیق‌تر و خصوصی‌تری نسبت به موتورهای جستجو از کاربران خود دارد. اگر قرار باشد پاسخ‌ها براساس پول پرداخت‌شده اولویت‌بندی شوند، این سؤال پیش می‌آید که آیا هوش مصنوعی «بهترین» پاسخ را به کاربر می‌دهد یا «سودآورترین» پاسخ را؟

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، پس از عملکرد قوی مدل جمینای گوگل، وضعیت قرمز اعلام کرد و گفت تمرکز شرکت باید بر بهبود هوشمندی، سرعت و شخصی‌سازی باشد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد پروژه تبلیغات علی‌رغم تغییر تمرکز شرکت، همچنان با جدیت دنبال می‌شود و باید دید کاربران چه واکنشی به ترکیب‌شدن پاسخ‌های هوشمند با محتوای تبلیغاتی نشان خواهند داد.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋