
OpenAI فعلاً تصمیمی برای نمایش تبلیغات به کاربران ChatGPT ندارد.
مدیر بخش ChatGPT در پاسخ به انتقادهای برخی کاربران مبنی بر نمایش تبلیغات در پاسخها اعلام کرده که این سرویس هیچ تبلیغی را به کاربران نمایش نمیدهد.
«نیک تورلی»، مدیر بخش ChatGPT، درباره سردرگمی ایجادشده حول نمایش تبلیغات در کنار پاسخهای این چتبات توضیح داده است. او در پستی در X گفت: «هیچ آزمایش فعالی برای تبلیغات وجود ندارد و هر اسکرینشاتی که دیدهاید یا واقعی نیست یا تبلیغ محسوب نمیشود.»
این مسئله پس از آن در مرکز توجه قرار گرفت که یکی از کارمندان سابق xAI در پستی در ایکس مدعی شد که ChatGPT در یکی از گفتگوها گزینهای برای خرید از فروشگاه تارگت به او ارائه کرده است.

یکی از کارمندان OpenAI به نام «دنیل مکآولی» به این پست پاسخ داد و گفت که مورد دیدهشده تبلیغ نیست و نمونهای از پیشنهاد اپلیکیشنها است که شرکت در ماه اکتبر اعلام کرده بود. بااینحال، «مارک چن» مدیر ارشد تحقیقاتی OpenAI، نیز در ایکس توضیح داد که آنها «در این مورد کوتاهی کردهاند» و افزود که «هر چیزی که حس یک تبلیغ را ایجاد کند باید با دقت بیشتری مدیریت شود.»
چن در ایکس نوشت: «ما این نوع پیشنهادها را غیرفعال کردهایم تا دقت مدل را بهبود دهیم. همچنین درحال بررسی کنترلهای بهتری هستیم تا اگر برایتان مفید نیست، بتوانید شدت پیشنهادها را کم کنید یا کاملاً آنها را خاموش کنید.»
هنوز ابهامات زیادی درباره تصمیم OpenAI برای نمایش تبلیغات در ChatGPT وجود دارد. در ماه نوامبر گذشته، کدهای جدید اضافهشده به نسخه بتای اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید نشان میداد که OpenAI ممکن است بهزودی تبلیغات را در پاسخهای ChatGPT بگنجاند. مدیر ChatGPT در اینباره گفت اگر این شرکت به دنبال تبلیغات برود، رویکردی سنجیده اتخاذ خواهد کرد.
اوایل امسال، «فیجی سومو» مدیر اجرایی پیشین اینستاکارت و فیسبوک، بهعنوان مدیرعامل بخش اپلیکیشنهای OpenAI به این شرکت پیوست تا نقشی در توسعه کسبوکار تبلیغاتی این غول هوش مصنوعی ایفا کند.
پاسخ ها