این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی متا است.
شرکت متا اعلام کرده که درحال افزودن پشتیبانی از زبانهای هندی و پرتغالی به قابلیت ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی خود در اینستاگرام و فیسبوک است.
به گزارش تک کرانچ، متا ویدیوهای Reels را به مرکز اصلی تجربه کاربری اینستاگرام در نسخه آیپد و موبایل در کشورهایی مانند هند و کره جنوبی تبدیل کرده است. اکنون، برای اینکه کاربران بیشتری بتوانند Reels را به زبانهای مختلف مشاهده و درک کنند، این شرکت قصد دارد پشتیبانی از زبانهای بیشتری را به بخش ترجمه خود اضافه کند. زبانهای هندی و پرتغالی اولین زبانهایی هستند که به سرویس ترجمه متا افزوده شدهاند.
متا این قابلیت را در ماه آگوست با پشتیبانی از زبانهای انگلیسی و اسپانیایی معرفی کرد. با افزودن پشتیبانی از زبانهای هندی و پرتغالی، متا قصد دارد تولیدکنندگان محتوا از بزرگترین بازارهای خود مانند هند و برزیل را جذب کرده و دسترسی جهانی به Reels را گسترش دهد.
«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، دراینباره گفت: «ما باور داریم که خالقان شگفتانگیز زیادی در سراسر جهان وجود دارند که مخاطبان بالقوهشان لزوماً به همان زبانی که آنها صحبت میکنند، سخن نمیگویند. اگر بتوانیم به شما کمک کنیم تا به مخاطبانی که به زبانهای دیگر صحبت میکنند دسترسی پیدا کنید و از مرزهای فرهنگی و زبانی عبور کنید میتوانیم به رشد دنبالکنندگان شما کمک کنیم و ارزش بیشتری از اینستاگرام و این پلتفرم برایتان ایجاد کنیم.»
کاربران این امکان را خواهند داشت که ترجمه خودکار را به زبان دلخواه خود فعال کنند تا بتوانند ویدیوهای Reels تولید شده به زبانهای دیگر را مشاهده و درک کنند.
همچنین تولیدکنندگان محتوا نیز میتوانند با فعال کردن گزینه «Translate your voice with Meta AI» پیش از انتشار، ترجمه خودکار برای ویدیوهای Reels خود را فعال کنند. پس از تولید نسخه ترجمهشده، آنها میتوانند زبانهای موردنظر برای ترجمه را انتخاب کرده و پیش از انتشار نهایی، نسخهی دوبله و همزمانسازی لب را بازبینی کنند.
پاسخ ها