پس از دوو ماتیز، اکنون تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa عملیات تغییر موتور و تیونینگ پژو 206 را به تصویر کشیده است.
مدتی پیش در دیجیاتو به بررسی یک دوو ماتیز تیونینگ شده پرداختیم. این هاچبک ریزنقش به جای موتور کوچکش، به پیشرانه شش سیلندر واکسهال مجهز شده بود. اکنون تیم بریتانیایی Twin Engine Corsa عملیات تغییر موتور و تیونینگ پژو 206 را به تصویر کشیده است. این پژو مشهور به جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن، از پیشرانه K20 هوندا سیویک بهره میبرد.
همچنین بخوانید: تیونینگ دوو ماتیز با موتور V6؛ خودرویی کوچک که میتواند چالشبرانگیز باشد!
پژو 206 یکی از مشهورترین هاچبکهای اروپایی است که در ابتدای قرن بیستویکم در اروپا، آسیا و آفریقا عرضه شد. این خودرو در کشورمان شهرت قابل توجهی دارد، چرا که حدود 20 سال توسط ایران خودرو مونتاژ میشد. حتی در حال حاضر هم نسخه فیسلیفت این خودرو یعنی پژو 206 پلاس با نام پژو 207 همچنان توسط ایرانخودرو به تولید میرسد. پژو 206 در بریتانیا نیز شهرت قابل توجهی دارد و حتی مورد تمجید مجریان سابق برنامه تاپ گیر نیز قرار گرفت.
پژو 206 برای مدتی در مسابقات رالی نیز شرکت داشت و بعد از دو دهه، همچنان مورد علاقه خودرودوستان قرار دارد. این پژو 206 جیتیآی نیز توسط مالک خود به خوبی نگهداری میشد اما شکستن سوپاپ موتور، شرایط آن را تغییر داد. مالک تصمیم گرفت به جای تعمیر یا تعویض موتور با نمونه اصلی، اقدام به تیونینگ پژو 206 کند.
مالک تصمیم گرفت تا به جای موتورهای سری TU پژوسیتروئن که روی پژو 206 نصب شدهاند، از موتور دولیتری K20A هوندا سیویک Type R با کد EP3 استفاده کند. البته این کار با مشاوره و همکاری تیم تیونینگ انجام شد. در کنار تعویض موتور، ترمزها نیز با اتصالات چهار پیستونی و دیسکهای برمبو تقویت شدند. همچنین دریچه گاز خودرو نیز از نوع بزرگتری انتخاب شد.
تمامی تغییرات انجام شده ریز و درشت در فرآیند تیونینگ پژو 206، به نتایج خارقالعادهای منجر شدهاند. این خودرو روی دستگاه داینو 231 اسببخار قدرت را نشان داد. برای مقایسه باید بدانید که تیپ اسپرت پژو 206 RC در نسخه استاندارد، حداکثر 177 اسببخار قدرت تولید میکرد. البته خودرو مدنظر ما برای یک سری مسابقات خاص آماده شده است و مناسب استفاده شهری نیست.
پاسخ ها