شیائومی تصمیم گرفته نسخه فوق قدرتمند SU7 را وارد خط تولید کند. این خودرو با نام شیائومی SU7 اولترا شناخته میشود.
شیائومی تصمیم گرفته نسخه فوق قدرتمند SU7 را وارد خط تولید کند. این خودرو با نام شیائومی SU7 اولترا شناخته میشود. مدیران شرکت چینی وعده دادهاند این خودروی تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر را به چالش بکشد.
شیائومی SU7 اولترا چند ماه پیش، هنگام رکوردشکنی در پیست نوربرگرینگ، مشهور شد. این خودرو موفق شد دور این پیست را در 6 دقیقه و 46 ثانیه طی کند. شتاب صفرتاصد این خودرو فقط 1.98 ثانیه است. از آن زمان افراد بسیاری شیائومی را تحت فشار گذاشتند تا نسخه تجاری این خودرو را نیز تولید کند. این فشارها نتیجه داد و شیائومی SU7 Ultra در 10 دقیقه اول پس از عرضه، 3 هزار 600 رزرو را تجربه کرد.
«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، وعده داده نسخه تولید انبوه شیائومی SU7 Ultra عملکردی مانند نسخه مسابقهای آن در پیست نوربرگرینگ داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست چه میزان از لوازم نصبشده روی نسخه اسپرت، در نسخه تولید انبوه حذف یا جایگزین شدهاند. همچنین این خودرو هنوز به مرحله تحویل به خبرنگاران و تستکردن آنها نرسیده است؛ بنابراین نمیتوان درمورد عملکرد آن با اطمینان سخن گفت. البته میدانیم نسخه تجاری شیائومی SU7 اولترا مانند نسخه اسپرت آن 3 موتور الکتریکی دارد.
3 موتور الکتریکی شیائومی SU7 اولترا درمجموع 1526 اسببخار قدرت تولید میکنند که رقم قابلتوجهی است. این پیشرانهها از ترکیب 2 موتور پرچمدار شیائومی با نام V8s و یک موتور V6s تشکیل شدهاند. این خودرو در 5.86 ثانیه به سرعت 200 کیلومتربرساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن نیز 350 کیلومتربرساعت اعلام شده است. این اعداد و ارقام باعث برتری شیائومی SU7 Ultra نسبت به تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر خواهند شد.
شیائومی در نسخه قدرتمند SU7 از باتریهای CATL Qilin 2.0 استفاده میکند. این باتریها براساس چرخه CLTC، با یک بار شارژ برد 630 کیلومتری را برای خودرو فراهم میکنند. عملکرد کمپرسور، پمپ آب، فن خنککننده و رادیاتور در نسخه SU7 اولترا بهبود یافتهاند. براساس گزارش شیائومی، سدان SU7 اولترا میتواند 2 بار نوربرگرینگ را بدون گرم شدن بیش از حد پکیج باتریها طی کند.
خریداران شیائومی SU7 اولترا میتوانند بهصورت انتخابی، کمک فنر کویلور بیلشتاین Evo T1 را برای اتومبیل خود سفارش دهند. این کمک فنر 10 سطح فشردهسازی و برگشت را در اختیار رانندهاش قرار میدهد. بردار گشتاور نیز میتواند قدرت موتورها را تا 500 بار در ثانیه تنظیم کند. اسپلیتر جدید، دیفیوزر عقب فعال و ورودیهای هوای بزرگتر، از جمله تمایزهای SU7 اولترا با نسخه استاندارد آن هستند. اپلیکیشنی با نام Racetrack Master نیز به خودرو اضافه شده است این برنامه کاربری به رانندگان اجازه میدهد دورهای خود را در پیست ضبط کنند و پارامترهای عملکرد کلیدی را هنگام حرکت مشاهده کنند.
موعد تحویل نخستین دستگاه شیائومی SU7 اولترا به مشتریان، مارس 2025 خواهد بود. قیمت پایه این خودرو 114 هزار دلار (7.5 میلیارد تومان) است. همانطور که گفتیم، در 10 دقیقه اول عرضه این سدان برقی سریع 3 هزار و 680 سفارش برای آن ثبت شد.
پاسخ ها