عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مدیرعامل DeepMind گوگل مسیر ربات های چت برای رسیدن به هوش مصنوعی را تشریح کرد

مدیرعامل DeepMind گوگل مسیر رسیدن چت‌بات‌ها به هوش جامع مصنوعی را تشریح کرد

هوش جامع مصنوعی (AGI) در راه است.

مدیرعامل واحد DeepMind گوگل عقیده دارد مرحله بعد از چت‌بات‌ها خلق ایجنت‌های هوش مصنوعی است که توانایی برنامه‌ریزی، اقدام و استدلال دارند.

این روزها نگرانی‌ها درمورد توسعه بی‌قاعده هوش مصنوعی به اوج خود رسیده است و کارشناسان این حوزه هم درباره تأثیر آن روی آینده بشریت هشدار داده‌‎اند. اما به‌ نظر می‌رسد مدیرعامل‌های دنیای فناوری بدون توجه به این هشدارها، به آینده هوش مصنوعی خوش‌بین هستند. به‌ گزارش بیزنس اینسایدر، «دمیس هاسابیس»، مدیرعامل واحد DeepMind گوگل و برنده جایزه نوبل شیمی که در کنفرانس The Times Tech Summit حضور یافته بود، نظرات خود درمورد آینده هوش مصنوعی را تشریح کرد.

هوش مصنوعی در یک دهه آینده می‌تواند به قابلیت استدلال واقعی برسد

Demis Hassabis

به گفته هاسابیس، مرحله بعدی هوش مصنوعی، پس از چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT که می‌توانند منفعلانه به سؤالات پاسخ دهند یا متن‌ها را خلاصه کنند، سیستم‌های مبتنی‌بر ایجنت‌های هوش مصنوعی با مهارت‌های زیر است:

  • برنامه‌ریزی: این سیستم‌ها می‌توانند از قبل فکر کنند، برای سفر برنامه‌ریزی کرده یا بلیت رزرو کنند.
  • اقدام: این سیستم‌ها باید بتوانند در دنیای واقعی دست به اقدام بزنند.
  • استدلال: این سیستم‌ها باید به مشکلات فکر کنند. هاسابیس به سیستم AlphaGo گوگل اشاره کرد توانسته در بازی گو انسان‌ها را شکست داده و مهارت‌های استدلالی را در حوزه تعریف‌شده بازی نشان دهد. فاز بعدی برای سیستم‌های مبتنی‌بر ایجنت این است که چنین مهارت‌هایی را در جهان واقعی به‌ کار بگیرند.
  • حافظه بهتر: این سیستم‌ها باید بتوانند جزئیاتی را که به آن‌ها گفته می‌شود، به‌ خاطر بسپارند.
  • شخصی‌سازی بهتر: آن‌ها باید ترجیحات و مواردی را که کاربر دوست دارد یا ندارد، درک کنند.
  • استفاده از ابزار: آن‌ها می‌توانند از سخت‌افزارها مانند ربات‌ها در دنیای واقعی یا نرم‌افزارهایی مانند ماشین‌حساب یا حتی سایر سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده کنند.

البته هاسابیس در ادامه گفت تحقق کامل هوش جامع مصنوعی که بتواند به‌خوبی انسان‌ها استدلال کند، ممکن است یک دهه دیگر زمان ببرد.

رسیدن به سطح سیستم‌های مبتنی‌بر ایجنت‌های هوش مصنوعی دقیقاً مشابه چیزی است که «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، به‌تازگی به آن اشاره کرده است. او اخیراً گفته بود امیدوار است انویدیا به شرکتی با ۱۰۰ میلیون دستیار هوش مصنوعی تبدیل شود.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋