عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

سرور هوش مصنوعی Nvidia Blackwell DGX B200 با قیمت 500 هزار دلار رویت شد

سرور هوش مصنوعی انویدیا بلک‌ول DGX B200 با قیمت 500 هزار دلار مشاهده شد

شرکت‌های هوش مصنوعی بی‌صبرانه منتظر خرید این سرورها هستند.

قیمت سرورهای هوش مصنوعی بلک‌ول DGX B200 به‌تازگی در خرده‌فروشی آنلاینی اعلام شده است. انویدیا ظاهراً این محصول را با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار دلار می‌فروشد.

انویدیا درحال‌حاضر پادشاه مطلق بازار سخت‌افزار هوش مصنوعی است و با‌تکیه‌بر همین موضوع توانسته ارزش خود را به حدود ۳ تریلیون دلار برساند. سرورهای هوش مصنوعی بلک‌ول DGX B200 این شرکت نیز از موردانتظارترین سخت‌افزارهای امسال هستند. به نظر می‌رسد عملکرد این سرورها تاکنون در هیچ‌کدام از محصولات مشابه دیده نشده؛ بنابراین شرکت‌های هوش مصنوعی بی‌صبرانه منتظرشان هستند. اکنون پس از مدت‌ها انتظار، قیمت سرورهای بلک‌ول DGX B200 نیمه‌رسمی منتشر شده.

قیمت سرورهای هوش مصنوعی بلک‌ول DGX B200 حدود ۵۰۰ هزار دلار است

Blackwell DGX B200

براساس اطلاعات منتشرشده در Broadberry، قیمت سرورهای بلک‌ول DGX B200 درحال‌حاضر ۵۱۵ هزار و ۴۱۰ دلار است که شامل آپشن‌های پیکربندی و خدمات پس از فروش نیز می‌شود. این اولین‌ بار است که قیمت سرورهای بلک‌ول انویدیا به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.

همچنین درحال‌حاضر وضعیت عرضه این محصولات در بازار مشخص نیست. گفته می‌شود عرضه این سرورها ابتدا محدود خواهد بود اما عرضه گسترده‌تر برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی‌ شده است. انویدیا به‌تازگی بخشی از این سرورها را به OpenAI تحویل داده.

انویدیا قصد فروش چند نسخه مختلف از سرورهای سری بلک‌ول را دارد اما محصولی که برای بخش وسیع‌تری از بازار در نظر گرفته، DGX B200 نام دارد. هر DGX B200 از ۸ پردازشگر گرافیکی B200 برای ارائه حداکثر ۱.۴ ترابایت حافظه GPU با پهنای باند حافظه HBM3E تا ۶۴ ترابایت‌برثانیه استفاده می‌کند.

براساس اطلاعاتی که خود انویدیا منتشر کرده، سرورهای هوش مصنوعی DGX B200 می‌توانند تا ۷۲ پتافلاپ عملکرد آموزشی و ۱۴۴ پتافلاپ عملکرد استنباطی ارائه دهند که در مقایسه با تراشه‌های Hopper انویدیا ارتقای قابل‌توجهی است.

قیمت هنگفت ۵۰۰ هزار دلاری برای هر سرور هوش مصنوعی بلک‌ول DGX B200 تا حدودی غافل‌گیرکننده بود البته قیمت سرورهای رقیب هنوز مشخص نیست.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋