اسنپچت قصد دارد با ارائه نسخهای سادهتر از اپ خود، روند نزولی فعلی خود را متوقف کند و دوباره نظر سرمایهگذاران را جلب نماید.
بسیاری از شبکههای اجتماعی و پیامرسانها اقدام به ارائه نسخهای سبکتر و سادهتر از اپهای خود میکنند که معمولاً تنها امکانات پایه را شامل میشود. ظاهراً اسنپچت هم قصد دارد این رویه را دنبال نماید و بهزودی احتمالاً شاهد ارائه نسخه جدیدی از آن را خواهیم بود.
ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، در نامهای به کارمندان خود اشاره کرده است که این شرکت مشغول آزمودن نسخهای سادهتر از اپ خود است که هدف از ارائه آن، بهبود دسترسپذیری پلتفرم و آسانشدن کاربری خواهد بود. البته باید اشاره کنیم که شرکت تحت مدیریت او، سابقه چندان خوبی در زمینه انتشار نسخههای جدید ندارد و در سال ۲۰۱۸ پس از اقدام به بازطراحی اپلیکیشن خود، با شکست مواجه شد.
بهنظر میرسد که یکی از اهداف ارسال نامه به کارمندان اسنپچت، بهبود روحیه آنها بوده است؛ زیرا این شرکت سال مالی چندان خوشایندی را سپری نمیکند و بیش از ۵۰ درصد از ارزش سهام خود را در سال ۲۰۲۴ از دست داده است. همچنین او عنوان کرده است که سرمایهگذاران نسبت به بهسرعت رشد مجموعه ابراز نگرانی کردهاند.
از دیگر اهداف ارائه نسخه ساده و سبکتر از اسنپچت، بازجذب کاربران قدیمی است که بهدلیل طراحی غیرمدرن و ناخوشایند اپ در مقایسه با سایر شبکههای اجتماعی، آن را کنار گذاشتهاند. جوانان و نوجوانان در سالهای اخیر نسبت به اسنپچت، اقبال بیشتری نشان دادهاند و این پلتفرم همواره در جذب نظر سایر طیفها با مشکل روبهرو شدهاست.
اشپیگل در سال ۲۰۱۷ هم نسبت به سخت بودن فرایند استفاده از اسنپچت و دشواری افراد نه چندان جوان در استفاده از آن اعتراف کرده بود. در همین راستا، بازطراحی اپلیکیشن در سال بعد انجام شد، اما مشکلات فنی متعددی را در پی داشت که در نهایت، به طرد بیشتر از سوی کاربران منتهی شد. حتی در آن سال، کارزاری برای حذف آپدیت توسط کاربران شکل گرفت که حدود ۱.۲ میلیون امضا جمع کرد و حتی افراد مشهور نیز از آن حمایت نمودند. با تمامی اوصاف، اشپیگل به کارمندان خود وعده داده است که فرایند تست نسخه بازطراحی شده با بازخورد مثبت همراه بوده و فاجعه سال ۲۰۱۸ مجدداً تکرار نخواهد شد.
پاسخ ها