پلتفرم آنلاین سلامت بقراط، سال ۱۴۰۲ را با رشدی چشمگیر در بخشهای مختلف پشت سر گذاشت. این پلتفرم در سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی
پلتفرم آنلاین سلامت «بقراط» سال ۱۴۰۲ را با رشدی چشمگیر در بخشهای مختلف پشت سر گذاشت. این پلتفرم در سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی استفاده از نرمافزار مدیریت مراکز درمانی خود بود. براساس گزارش سالانه بقراط، طرح کلینیک این پلتفرم، در مقایسه با سال گذشته، ۶۰ درصد و طرح مطب ۲۷ درصد رشد داشته است.
گزارش بقراط نشان میدهد بیشترین تراکم پزشکان و کاربران این پلتفرم در استان تهران است. در بررسی نقطهبهنقطه استفاده از مدیریت مطب و کلینیک، ۴۵.۵۵ درصد پزشکان در تهران حضور دارند. این موضوع از سویی نشاندهنده علاقه بیشتر پایتختنشینان به خدمات سلامت دیجیتال و از سوی دیگر، بیانگر وجود چالشهایی مانند تمرکز امکانات و زیرساختها در کلانشهرهاست.
باوجود رشد حوزه سلامت دیجیتال در ایران، هنوز اکثر افراد ترجیح میدهند از شیوه سنتی از خدمات پزشکی استفاده کنند. سهم ۹۸.۴۶ درصدی ویزیت حضوری در برابر سهم اندک ویزیت آنلاین، تلفنی و متنی نشاندهنده نبود اعتماد کافی به این خدمات است. کمبود زیرساختهای ارتباطی، بهخصوص اینترنت پایدار، یکی از مهمترین چالشهای پیش روی توسعه سلامت دیجیتال در ایران است.
پلتفرم سلامت بقراط در گزارش سال ۱۴۰۲ خود، با تاکید بر سوگندنامه پزشکان و سوگندنامه بقراط، به شرح رویکردهای خود در راستای این تعهدات پرداخته است. این پلتفرم باتکیهبر اصل «احترام به حقوق بیماران»، از افزایش ۲۱.۸ درصدی کاربران خود در سال گذشته خبر داده است.
بررسی پراکندگی سن و جنسیت کاربران بقراط نشان میدهد که ۶۵.۸۱ درصد از کاربران این پلتفرم زن هستند. همچنین میانگین سنی کاربران این پلتفرم ۳۷ سال است.
در بخشی از گزارش سال ۱۴۰۲ بقراط به موضوع نسخهنویسی الکترونیک و چالشهای آن پرداخته شده است. براساس این گزارش، سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲ هزار دقیقه سامانههای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی با قطعی روبهرو بودهاند که در ۳۷۰ مورد این قطعیها، مشکل بیش از ۱۰ دقیقه ادامه داشته است.
پاسخ ها