عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

فروش بالای Phoenix FX در اسپانیا MG را به دردسر انداخت!

فروش بالای فونیکس FX در اسپانیا، ام‌جی را به دردسر انداخت!

یکی از دلایل فروش بالای فونیکس FX‌ یا همان اومودا 5 در اسپانیا، تخفیف ویژه‌ای است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

شرکت خودروسازی چینی چری، مدتی پیش از برند اومودا رونمایی کرد. یکی از اهداف این برند، جذابیت برای مشتریان در بازارهای صادراتی است. نخستین خودرو برند یعنی اومودا 5 که ما آن را با نام فونیکس FX می‌شناسیم، فروش فوق‌العاده‌ای را در اسپانیا تجربه کرده است.

دلیل فروش بالای فونیکس FX در اسپانیا چیست؟

یکی از دلایل فروش بالای فونیکس FX‌ یا همان اومودا 5 در اسپانیا، تخفیف ویژه‌ای است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. مشتریان اسپانیایی می‌توانند این خودرو را با 4000 یورو تخفیف (250 میلیون تومان) خریداری کنند. بنابراین خرید محصول اومودا را به خودروهای ام‌جی ترجیح می‌دهند.

اومودا در مدت کوتاهی پس از ورود به بازار اسپانیا، موفق شده است تا در لیست 35 برند پرفروش خودرویی این کشور قرار بگیرد. بنابراین می‌توان گفت اومودا و چری همان راهی را می‌روند که موریس گاراژ (ام‌جی) در این کشور طی کرده بود. فروش اومودا از ابتدای سال 2024 تاکنون از برندهای مطرحی همچون آلفارومئو، هوندا، سوبارو،‌ لندروور و بی‌وای‌دی پیشی گرفته است.

فونیکس FX

فونیکس FX‌ یا همان اومودا 5، در قالب دو نسخه بنزینی و الکتریکی به بازار اسپانیا عرضه شده است. نسخه الکتریکی با نام اومودا E5 شناخته می‌شود. در نیمه اول سال 2024، 2341 دستگاه فونیکس FX‌ در اسپانیا به فروش رسید. تنها 27 درخواست برای خرید نسخه برقی وجود داشت و سایر متقاضیان نسخه بنزینی را خریداری کردند.

هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و فولکس واگن تیگوان از جمله رقبای اومودا 5 در بازار اسپانیا هستند. جدی‌ترین رقیب اومودا 5 در اسپانیا، ام‌جی HS است. با این حال اومودا 5 پیشرانه قوی‌تری دارد و مشتریان می‌توانند این خودرو را در نسخه پایه با گیربکس دستی خریداری کنند، امکانی که برای ام‌جی HS وجود ندارد. اومودا 5 در قالب دو تیپ کامفورت و پرمیوم به بازار اسپانیا عرضه شده است.

مشخصات فنی و قیمت

اومودا 5 در اسپانیا همانند فونیکس FX‌ در ایران، با موتور 1.6 لیتری TGDi عرضه می‌شود. حداکثر راندمان این پیشرانه، 185 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور است. این خودرو با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. شتاب 0 تا 100 رسمی این خودرو 7.8 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن 206 کیلومتربرساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت این خودرو 7.5 لیتر بر 100 کیلومتر و میزان انتشار کربن‌دی‌اکسید آن نیز 170 گرم بر کیلومتر است. قیمت فونیکس FX‌ کامفورت در نمایندگی‌های اومودا در اسپانیا، 27899 یورو (1.7 میلیارد تومان) است.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋