یکتاپی، اولین سامانه B2B BNPL یا همان خدمات «الان بخر، بعداً پرداخت کن» برای کسبوکارهاست.
«یکتانت» بهعنوان پلتفرم تبلیغات آنلاین، اخیراً سرویس جدیدی به نام «یکتاپی» را معرفی کرده که به کسبوکارها امکان میدهد بهصورت اعتباری خدمات و محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند. دیجیاتو برای آشنایی بیشتر با این سرویس، با «محمدرضا علمیفرد»، همبنیانگذار و مدیرعامل یکتاپی، گفتگویی انجام داده است.
یکتاپی چیست و چگونه کار میکند؟
یکتاپی، اولین سامانه B2B BNPL یا همان خدمات «الان بخر، بعداً پرداخت کن» برای کسبوکارهاست. کسبوکارها میتوانند با ثبتنام در این سامانه و پس از اعتبارسنجی و تخصیص اعتبار، خدمات و محصولات مختلف مورد نیازشان را خریداری کنند. این سرویس با سقف اعتبار تا ۵۰۰ میلیون تومان ارائه میشود و مشتریان میتوانند پرداخت خریدهای خود را در یک قسط یا چهار قسط انجام دهند. پرداخت با یک قسط به این صورت است که عملاً خریدهایی که در طول ماه انجام میگیرد، در انتهای ماه پرداختشان انجام میشود و کسبوکار لازم نیست در لحظه خرید مبلغی بپردازد. پرداخت چهار قسطه نیز به این صورت است که مشتری ۲۵ درصد مبلغ را در لحظه و الباقی را در سه قسط در سه ماه آتی میپردازد.
اعتبارسنجی برای کسب و کارها چگونه انجام میشود؟
اعتبارسنجی در یکتاپی براساس یک الگوریتم ترکیبی از اطلاعات نظام بانکی، گزارشهای اعتباری موجود و اطلاعاتی که از فروشندگان دریافت میکنیم، انجام میشود. این روش به کسبوکارها امکان میدهد به راحتی اعتبار بگیرند.
یکتاپی فعلاً فقط برای خرید محصولات یکتانت فعال است. آیا برنامهای برای امکان خرید از مجموعههای دیگر دارید؟
آغاز کار ما از محصولات یکتانت است، اما برنامه آینده این است که تمامی شرکتهایی که خدمات و محصولاتی به کسبوکارها میفروشند، به این مجموعه بپیوندند.
و نکته پایانی؟
میخواهم روی این نکته تأکید کنم درحالیکه شیوههای تأمین مالی موجود برای کسبوکارها تا چند ماه زمان میبرد و گاه به نتیجه هم نمیرسد. سرویس یکتاپی ظرف مدت ۵ دقیقه اعتبارسنجی را انجام داده و اعتبار تخصیصیافته به کاربر را مشخص میکند.
ضمن اینکه آمار نشان میدهد که با استفاده از این سرویس، خرید کسبوکارها تا دو برابر نیز افزایش مییابد که این مسئله به سود فروشندگانی است که از طریق یکتاپی به کسبوکارها خدمت و کالای اعتباری میفروشند.
پاسخ ها