اپلیکیشن جدید یاهو یک فید خبری شخصیسازیشده مبتنی بر هوش مصنوعی براساس علایق آنها به کاربران ارائه میکند.
بنیانگذاران اصلی اینستاگرام چند سال پیش از پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی «Artifact» برای نمایش اخبار رونمایی کردند. این سرویس با استقبال چندان خوبی مواجه شد و نزدیک به یک سال پس از معرفی، تعطیل شد. اوایل امسال گفتهشد که یاهو قصد دارد این پلتفرم را خریداری کند و حالا اپلیکیشن کاملاً جدیدی تحت عنوان Yahoo News منتشر شده است که از معماری Artifact استفاده میکند.
اپلیکیشن جدید یاهو نیوز که هماکنون برای iOS و اندروید در دسترس است، طبق پست وبلاگ این شرکت، یک فید خبری شخصیسازیشده مبتنی بر هوش مصنوعی براساس علایق آنها به کاربران ارائه میکند. همچنین ویژگی با نام Key Takeaways میتواند مقالات خبری را خلاصه کند.
از دیگر ویژگیهای اپلیکیشن یاهو نیوز میتوان به Top Stories اشاره کرد که اخبار پرطرفدار را برای کاربران نمایش میدهد و بهزودی سیستم ارائه خلاصههای مهم نیز به آن اضافه میشود. همچنین میتوانید داستانهایی که دارای کلمات کلیدی ناخواسته هستند را مسدود کنید و آنها را براساس ناشر خود فیلتر کنید.
یاهو در ماه آوریل Artifact را در معاملهای با مبلغ نامشخص خریداری کرد و آن را از مرگ کامل نجات داد. Artifact پس از تلاس برای تبدیلشدن به یک شبکه اجتماعی شبیه به ایکس کاملاً در معرض سقوط قرار گرفته بود، هرچند هدف اصلی آن تبدیلشدن به پلتفرمی مانند «تیک تاک برای متن» بوده است.
یاهو به حضور دوباره ویژگیهای اجتماعی Artifact در اپلیکیشن خود هیچ اشارهای نکرده است، اما اپلیکیشن Yahoo News به شما این اجازه را میدهد تا برخی از مقالهها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
پاسخ ها