گوگل میگوید این تبلیغات فقط در صورتی نمایش داده خواهند شد که مرتبط با اطلاعات کشفشده توسط هوش مصنوعی باشند.
گوگل قصد دارد به ویژگی «AI Overviews» که هفته گذشته در جریان رویداد Google I/O 24 معرفی شده بود، تبلیغات اضافه کند. غول موتور جستجو ضمن اعلام این موضوع که کاربران طی آزمایشهای قبلی، نمایش تبلیغات را مفید دانستهاند، میگوید که تبلیغات فقط در صورتی نمایش داده خواهند شد که مرتبط با اطلاعات کشفشده توسط هوش مصنوعی باشند.
براساس پست منتشرشده در وبلاگ گوگل، این شرکت اعلام کرده که بهزودی آزمایش تبلیغات «جستجو و خرید» را در AI Overviews موتور جستجوی خود آغاز خواهد کرد. ظاهراً این تبلیغات با عنوان «Sponsored» در یک بخش جدید نمایش داده میشوند. همچنین آنها فقط زمانی نمایش داده خواهند شد که با نتایج جستجوی کاربران و اطلاعاتی که هوش مصنوعی موفق به جمعآوری آنها شده، مرتبط باشند.
به عنوان مثال، اگر بهدنبال راههایی برای ازبینبردن چین و چروک لباسهای خود باشید، درحالیکه ویژگی هوش مصنوعی «AI Overviews» چند راهحل سریع و وبسایت را به شما ارائه میکند، تبلیغات را نیز در پایینترین بخش نتایج فهرست میکند.
همچنین تبلیغکنندگانی که قبلاً از کمپینهای خاص گوگل استفاده کردهاند، بهطور خودکار واجد شرایط ظاهرشدن در این دسته از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود. گوگل مینویسد:
«همانطور که به جلو میرویم، به آزمایش و یادگیری قالبهای جدید ادامه میدهیم و از تبلیغکنندگان و صنعت بازخورد دریافت میکنیم.»
علاوهبراین، گوگل از آزمایش قبلی و بازخورد کاربران بهعنوان بخشی از تصمیم خود برای پیادهسازی تبلیغات یاد میکند. این شرکت در این رابطه میگوید:
«ما شنیدهایم که مردم تبلیغاتی را که در بالا و پایین AI Overviews نشان داده میشوند، مفید میدانند.»
تبلیغات AI Overviews قرار است ابتدا با کاربران مستقر در ایالاتمتحده شروع به کار کند و سپس در دسترس مناطق دیگر قرار گیرد. بااینحال، گوگل هنوز اعلام نکرده است که این کار چه زمانی آغاز میشود.
پاسخ ها