عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

سامسونگ از اولین نمایشگر QD-LED دنیا رونمایی کرد

سامسونگ از اولین نمایشگر QD-LED جهان رونمایی کرد

این پنل فاقد مشکلات سوختگی پیکسل است که غالباً در پنل‌های OLED معمولی دیده می‌شود.

سامسونگ دیسپلی، بزرگ‌ترین سازنده نمایشگرهای OLED در جهان، در رویداد SID 2024 کالیفرنیا از فناوری‌های جدید خود در زمینه نمایشگرها رونمایی کرد. این فناوری‌های جدید شامل اولین پنل QD-LED جهان، نمایشگرهای QD-OLED گیمینگ و پنل‌های OLED فوق نازک می‌شود.

براساس گزارش SamMobile، سامسونگ اولین پنل QD-LED جهان را در نمایشگاه SID 2024 به‌نمایش گذاشت. این نمایشگر با پنل‌های QD-OLED متفاوت است و مزایایی نیز نسبت به آن‌ها دارد. فناوری جدید این شرکت کره‌ای عاری از مشکلات سوختگی پیکسل است که در پنل‌های OLED دیده می‌شود.

سامسونگ از اولین نمایشگر QD-LED جهان رونمایی کرد

مشخصات نمایشگر QD-LED و QD-OLED سامسونگ

نمایشگر QD-LED فاقد مواد آلی است که پنل‌های QD-OLED را در معرض مشکلات سوختگی پیکسل قرار می‌دهد. پنل‌های QD-LED دارای پیکسل‌هایی هستند که با استفاده از مواد نیمه‌رسانا ساخته شده‌اند و می‌توانند رنگ‌های RGB و نور پس‌زمینه ایجاد کنند. بنابراین اگرچه این فناوری به پنل‌های OLED و Micro-LED شباهت دارد، اما فاقد موادی است که در درازمدت نمایشگر را مستعد آسیب می‌کند.

طبق گفته سامسونگ دیسپلی، پنل‌های QD-LED می‌توانند طیف رنگی گسترده‌ای را تولید کنند. در نمایشگاه SID 2024 سامسونگ مانیتوری با پنل 18.2 اینچی QD-LED با وضوح 3200 در 1800 پیکسل، تراکم پیکسلی 202 ppi و روشنایی 250 نیت را به‌نمایش گذاشت.

سامسونگ از اولین نمایشگر QD-LED جهان رونمایی کرد

همچنین در این نمایشگاه سامسونگ دیسپلی صفحه‌نمایش 31.5 اینچی 4K با رفرش ریت 240 هرتزی و 27 اینچی 360 هرتزی گیمینگ QD-OLED را به‌نمایش گذاشت که در نوع خود اولین در جهان محسوب می‌شوند. این شرکت از یک تلویزیون 65 اینچی 4K QD-OLED با حداکثر روشنایی 3000 نیت نیز رونمایی کرد.

سامسونگ از اولین نمایشگر QD-LED جهان رونمایی کرد

این شرکت مستقر در کره جنوبی همچنین پنل‌های OLED بسیار نازک را برای لپ‌تاپ‌ها و مانیتورها معرفی کرد که 20 درصد سبک‌تر و نازک‌تر از دیگر پنل‌های OLED هستند. با استفاده از یک صفحه پشتی فول اکسید، رفرش ریت این پنل را می‌توان تا 1 هرتز نیز کاهش داد. این امر می‌تواند مصرف انرژی را تا بیش از 40 درصد کاهش دهد و عمر باتری لپ‌تاپ را بهبود بخشد.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋