عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

اپل از هزینه 27 درصدی خود برای خریدهای خارج از اپ استور در دادگاه دفاع کرد

اپل در دادگاه از کارمزد 27 درصدی خود برای خریدهای خارج از اپ استور حمایت کرد

مدیر ارشد اپل می‌گوید که این شرکت در تلاش است تا با این کارمزد، چیزی که قانون می‌خواهد را اجرا کند.

یکی از مدیران ارشد اپل به قاضی دادگاه اپیک گیمز اعلام کرده که کارمزد 27 درصدی جدید این شرکت برای خریدهایی که در خارج از اپ استور انجام می‌شوند، حسن نیت غول سازنده آیفون برای پیروی از قوانین و حکم اعلام‌شده را نشان می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ، «فیلیپ شیلر»، یکی از مدیران اپل که به توسعه اپ استور کمک کرده، ارشدترین مدیر اجرایی این شرکت است که در جلسه دادگاه در برابر قاضی ناحیه‌ای ایالات‌متحده، «ایوان گونزالس راجرز»، شهادت داده است.

اپل در دادگاه از کارمزد 27 درصدی خود برای خریدهای خارج از اپ استور حمایت کرد

قاضی دادگاه درحال تصمیم‌گیری در مورد این موضوع است که آیا هزینه‌های جدید اپل با دستور صادرشده در سال 2021، مبنی بر اینکه سازنده آیفون باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا در برنامه‌های خود از لینک‌هایی برای هدایت کاربران به سمت گزینه‌های پرداخت ارزان‌تر استفاده کنند، مطابقت دارد یا خیر.

شیلر روز جمعه در چهارمین جلسه دادگاه این شرکت، به قاضی گونزالس راجرز گفته است:

«ما در تلاش هستیم تا چیزی که قانون می‌خواهد را اجرا کنیم.»

او برای حدود 90 دقیقه در دادگاه حضور پیدا کرد و گفت که همراه با «تیم کوک» و «لوکا مایستری»، یکی از سه مدیر ارشد اپل بوده که در ژانویه تصمیم به اعمال کارمزد جدید گرفته‌اند. شیلر همچنین در پاسخ به «گری برنشتاین»، وکیل شرکت سازنده بازی فورتنایت، یعنی اپیک گیمز گفت که حتی با وجود نظرات قبلی که بیان می‌کردند اضافه‌کردن این لینک به برنامه‌ها «روی تجربه کاربر تأثیر منفی دارد»، با آن مخالف نیست.

اپل در دادگاه از کارمزد 27 درصدی خود برای خریدهای خارج از اپ استور حمایت کرد

شیلر می‌گوید:

«جهان تغییر کرده است و نیاز به این لینک وجود دارد. من هیچ تفاوتی علیه ارائه لینک‌های خارجی [توسط توسعه‌دهندگان] قائل نیستم. می‌خواهم این رویکرد را برای مشتریان خود بی‌خطر کنم، این چیزی است که روی آن تمرکز کرده‌ام.»

تلاش اپل برای توجیه کارمزد 27 درصدی از پرداخت‌های خارج از اپ استور

پیش از این در جلسه دادگاه، تلاش‌های اپل برای توجیه کارمزد 27 درصدی نتیجه معکوسی به‌همراه داشت، زیرا قاضی یکی دیگر از مدیران اجرایی این شرکت را با توجه به یک مطالعه سفارشی که نشان می‌داد دریافت نیمی از این کارمزد معقولانه است، زیر سؤال برد.

«کارسون اولیور»، مدیر ارشد مدیریت بازرگانی اپ استور، شهادت داد که اپل برای ایجاد این نرخ کمیسیون جدید، از شرکت مشاوره اقتصادی Analysis Group Inc کمک گرفته است. اما قاضی راجرز با اشاره به این موضوع که اپل چگونه تصمیم گرفته تا برای خرید کالاهای دیجیتال یا خدمات خارج از اپ استور، 27 درصد از توسعه‌دهندگان کارمزد دریافت کند، آن هم به‌رغم اینکه پایین‌ترین محدوده اشاره‌شده در مطالعه شرکت Analysis Group فقط 12.3 درصد است، بارها اظهارات اولیور را محکوم کرد.

اپل در دادگاه از کارمزد 27 درصدی خود برای خریدهای خارج از اپ استور حمایت کرد

او با اشاره به این موضوع، از اولیور پرسید:

«15 درصد دیگر که دریافت می‌کنید را چگونه توجیه می‌کنید؟»

در پاسخ به این سؤال، اولیور توضیح داد که اپل خدماتی ازجمله قابلیت کشف برنامه‌ها، توزیع، ابزارهای توسعه‌دهنده و فناوری پلتفرم خود را به‌همراه ویژگی‌هایی برای حفظ حریم خصوصی، اعتماد کاربر و ایمنی بیشتر به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند که با سایر پلتفرم‌ها قابل مقایسه نیستند. او می‌گوید که طبق تخمین‌های اپل، درصد کارمزد واقعی باید 17 درصد باشد.

اولیور می‌گوید که Analysis Group در مطالعه خود نشان داده که ارزش این خدمات بسته به عواملی مانند مقیاس توسعه‌دهنده، بین 12.3 درصد در سطح پایین یا 92 درصد در سطح بالا خواهد بود.

جلسه دادگاه در روز چهارشنبه، 22 می (2 خرداد) ادامه پیدا خواهد کرد.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋