عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

گوگل پلی استور را در برابر 2.28 میلیون برنامه مخرب در سال 2023 محافظت کرده است

گوگل در سال 2023 از پلی استور در برابر 2.28 میلیون برنامه مخرب محافظت کرده است

گوگل ادعا می‌کند که امنیت حریم خصوصی کاربران را در پلی استور بهبود بخشیده است.

فروشگاه گوگل پلی مدت‌ها است که به‌عنوان منبع اصلی دانلود برنامه‌های امن و بی‌خطر شناخته می‌شود. این فروشگاه در بسیاری از موارد مانع از دانلود نسخه‌های جعلی برنامه‌ها و بدافزارها می‌شود. اکنون گوگل توضیح داده است که در سال 2023 چگونه از حریم خصوصی کاربران درمقابل بدافزارها دفاع کرده است.

به گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، گوگل ادعا می‌کند که در سال 2022 موفق شده بود جلوی انتشار 1.43 میلیون برنامه مخرب در پلی استور را بگیرد. این آمار برای سال 2023، به حدود 2.28 میلیون برنامه مخرب و ناقض حریم خصوصی کاربران افزایش پیدا کرد. همچنین حساب 333,000 توسعه‌دهنده به‌دلیل انتشار بدافزار یا نقض مکرر خط مشی این فروشگاه، مسدود شد. علاوه‌براین، در سال گذشته میلادی جلوی انتشار حدود 200,000 برنامه گرفته شد و این برنامه‌ها برای اعمال تغییرات به توسعه‌دهندگان بازگردانده شدند. این اقدام گوگل از آن جهت بود تا اطمینان حاصل شود که این برنامه‌ها از مجوزهای حساس مانند پیامک و دسترسی به موقعیت مکانی پس‌زمینه، به درستی استفاده می‌کنند.

گوگل استور

اصول گوگل پلی برای حافظت از حریم خصوصی کاربران

گوگل می‌گوید که اصول ایمنی این فروشگاه، کاربران را از خطر نصب برنامه‌های بالقوه خطرناک در امان نگه می‌دارد. اصول ایمنی گوگل عبارتند از:

  • محافظت از کاربران
  • محافظت از توسعه‌دهندگان
  • میزبانی از نوآوری‌های مسئولانه
  • تقویت تدابیر دفاعی پلتفرم گوگل پلی

این اصول که اختصاراً SAFE نامیده می‌شوند، برای کاربران به‌صورت نشانک‌هایی در صفحه برخی برنامه‌ها مثل VPNها نشان داده می‌شود تا کاربران متوجه شوند این برنامه‌ها توسط شرکت‌های بزرگ از نظر امنیتی بررسی شده‌اند.

براساس اصول SAFE، گوگل ادعا می‌کند که حریم خصوصی بیش از 31 کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) را بهبود داده است. این کیت‌ها به برنامه‌ها کمک می‌کنند تا با سیستم‌عامل اندروید و سخت‌افزار دستگاه بهتر ارتباط برقرار کنند.

این تغییرات باعث شده است که بیش از 790,000 برنامه امن‌تر شوند و حالا بیش از 6 میلیون برنامه با اکوسیستم اندروید بیشتر سازگار هستند.

علاوه‌براین، برای اطمینان از اینکه کاربران اندروید حداکثر بهره امنیتی را از به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل دریافت می‌کنند، گوگل حدود 1.5 میلیون برنامه را از Play Store حذف کرد، چون این برنامه‌ها با آخرین APIهای جدیدترین نسخه اندروید، تطابق نداشتند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋