عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

Apple Pencil جدید احتمالا برای اولین بار دارای بازخورد لمسی خواهد بود

اپل پنسل جدید احتمالاً برای اولین‌بار قابلیت بازخورد هپتیکی خواهد داشت

بلومبرگ در گزارشی می‌گوید نسل بعدی اپل پنسل احتمالاً به قابلیت جدید و جذابی موسوم به بازخورد هپتیکی مجهز می‌شود.

اپل 18 اردیبهشت‌ماه مراسمی برگزار می‌کند که احتمالاً در آن از آیپدهای جدید و چند دستگاه دیگر رونمایی خواهد کرد. یکی از این دستگاه‌ها قلم جدید خواهد بود که بلومبرگ مدعی شده است برای اولین‌بار از قابلیت بازخورد هپتیکی برخوردار می‌شود. این ویژگی به اپل پنسل اجازه می‌دهد که حس استفاده واقع‌گرایانه‌تری داشته باشد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در یادداشت جدیدی اعلام کرده است که نسل جدید قلم اپل از قابلیت بازخورد هپتیکی پشتیبانی می‌کند. اگرچه جزئیات کمی درباره این ویژگی در دسترس است، اما می‌توان تصور کرد که این قلم جدید بتواند بسته به ابزاری که برای طراحی انتخاب کرده‌اید و کاری که مشغول آن هستید، بازخوردهای حسی متفاوتی به شما بدهد.

اپل پنسل احتمالاً به بازخورد هپتیکی مجهز می‌شود

به‌علاوه، بازخورد هپتیکی می‌تواند با توجه به صفحه‌ای که روی آن کار می‌کنید، حس متفاوتی را القا کند. مثلاً این احتمال وجود دارد که اگر کاربر قلم را از روی یک دکمه حرکت دهد، احتمالاً احساس عبور از یک مانع را دریافت خواهد کرد. قبلاً در پتنت‌ها به ایده استفاده از بازخورد هپتیکی اشاره شده بود.

اپل پنسل جدید احتمالاً برای اولین‌بار قابلیت بازخورد هپتیکی خواهد داشت

افزون‌براین، وب‌سایت 9to5Mac قبلاً در کد نرم‌افزارهای اپل اشاره به ژست‌های حرکتی (Gestures) اضافه برای اپل پنسل جدید را کشف کرده بود. برای نمونه، ژست جدید «فشاردادن» منویی را باز می‌کند که متناسب با کار زیر دست شماست.

اپل احتمالاً در مراسم 18 اردیبهشت‌ماه از محصولات متنوعی رونمایی خواهد کرد. بلومبرگ می‌گوید اپل می‌تواند در نسخه جدید آیپد پرو با نمایشگر OLED، به‌جای استفاده از تراشه M3، به‌طور مستقیم به‌سراغ تراشه M4 برود تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را به کاربران عرضه کند. این شرکت در حوزه هوش مصنوعی نسبت به رقبا عقب مانده و این اتفاق به کسب‌وکارش آسیب زده است. درنتیجه عجیب نیست که کوپرتینویی‌ها با شتاب بیشتری بخواهند به رقابت در این فضا ملحق شود.

نظر شما درباره شایعات جدید پیرامون محصولات آتی اپل چیست؟ به نظرتان برگ برنده این شرکت برای رقابت در بازار چه خواهد بود؟

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋