عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مایکروسافت 1.5 میلیارد دلار در یک شرکت هوش مصنوعی اماراتی سرمایه گذاری می کند

مایکروسافت 1.5 میلیارد دلار در یک شرکت هوش مصنوعی اماراتی سرمایه‌گذاری می‌کند

این قرارداد با شرکت G42، مستقر در امارات متحده عربی امضا شده است.

مایکروسافت 1.5 میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی G42 امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری می‌کند. طی این قرارداد، غول فناوری آمریکا یک کرسی در هیئت‌مدیره G42 خواهد داشت.

براساس گزارش رویترز، با این همکاری دوجانبه، G42 اپلیکیشن‌ها و خدمات هوش مصنوعی خود را روی پلتفرم محاسبات ابری مایکروسافت یعنی Azure اجرا خواهد کرد تا بتواند هوش مصنوعی پیشرفته را به مشتریان جهانی و شرکت‌های بزرگ ارائه دهد.

همکاری مایکروسافت و شرکت هوش مصنوعی G42 امارات

«برد اسمیت» از مایکروسافت که در هیئت‌مدیره G42 حضور خواهد داشت، می‌گوید: «ما فناوری برتر را با استانداردهای پیشرو جهانی برای توسعه هوش مصنوعی ایمن، قابل اعتماد و مسئولانه با هماهنگی نزدیک دولت‌های امارات متحده عربی و آمریکا ترکیب خواهیم کرد.»

مایکروسافت 1.5 میلیارد دلار در یک شرکت هوش مصنوعی اماراتی سرمایه‌گذاری می‌کند
با سرمایه‌گذاری مایکروسافت در G42، برد اسمیت (سمت چپ تصویر) یک کرسی در هیئت‌مدیره شرکت اماراتی خواهد داشت.

درواقع، این دو شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا زیرساخت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را به کشورهای خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقا بیاورند. این شراکت به دنبال مذاکرات پشت پرده بین دولت ایالات‌متحده و امارات انجام می‌شود که در آن G42 موافقت کرد که از همکاری با چین فاصله بگیرد و به شرکت‌های فناوری غربی و آمریکایی روی بیاورد. همچنین در این‌ مدت، ایالات‌متحده چهار شرکت چینی را که به دنبال خرید تراشه‌های هوش مصنوعی برای ارتش چین هستند، به لیست سیاه صادراتی اضافه کرده است.

در این همکاری، مایکروسافت برخی از اپلیکیشن‌های کاربردی خود را در اختیار مراکز G42 قرار خواهد داد. این شرکت آمریکایی از این طریق می‌خواهد به مشتریانی در آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی دست پیدا کند. G42 خود در زمینه‌های مختلف مثل رایانش ابری، خودروهای بدون راننده و هوش مصنوعی در منطقه پیشرو بوده است.

پیش‌ازاین، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، برای جذب سرمایه با امارات و G42 مذاکره کرده بود، اما وضعیت فعلی این مذاکرات مشخص نیست.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋