«محمدعلی اسفنانی»، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، امروز به یک سال بلاتکلیفی تولید پژو پارس در کشور پایان داد.
«محمدعلی اسفنانی»، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، امروز به یک سال بلاتکلیفی تولید پژو پارس در کشور پایان داد. به گفته اسفنانی، عرضه پژو پارس پس از رفع مشکلات این خودرو و تطبیق آن با استانداردهای جدید، ادامه خواهد داشت. به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، ادامه عرضه پژو پارس با دستور رئیسجمهور صورت میگیرد.
پژو پارس یکی از محبوبترین خودروهای داخلی بهحساب میآید. این خودرو به همراه خانواده پژو 206، پرفروشترین محصولات ایرانخودرو را طی دهه گذشته تشکیل میدهند. درواقع محبوبیت پژو پارس و پژو 206 در ایران آنقدر زیاد است که نسخههای ایرانیزه آنها یعنی سمند و رانا، هیچگاه نتوانستهاند به سطح فروش آنها برسند. ایرانخودرو توانست پژو 207 را بدون دردسر خاصی جایگزین پژو 206 کند، اما برنامه جایگزینی سورن پلاس XU7P با پژو پارس با شکست مواجه شد.
دلیل اصلی این مسئله، تفاوت قیمت قابلتوجه دو خودرو برای مشتریان بود. تیپهای مختلف پژو پارس در کارخانه بین 300 الی 350 میلیون تومان قیمت داشتند، درحالیکه قیمت سورن پلاس XU7P از 460 میلیون تومان شروع میشد. این اختلاف قیمت 100 میلیون تومانی، دلیلی بود تا مشتریان نسبت به جایگزینی سورن پلاس XU7P با پژو پارس مقاومت نشان دهند.
بزرگترین مشکل در راه تولید پژو پارس، انطباق آن با استانداردهای 85گانه است. سازمان استاندارد در ابتدا اعلام کرد که تولید سدان پارس در اسفندماه 1402 میشود. بااینحال، درخواستهای متعدد و البته اعتراضات متقاضیان خرید پژو پارس، سازمان ملی استاندارد ایران را وادار کرد تا مجوز ادامه تولید این خودرو را صادر کند. طی چند هفته گذشته شاهد کشمکش میان ایرانخودرو، وزارت صنعت و سازمان استاندارد بر سر تولید پژو پارس بودیم. حال با این اظهارنظر سخنگوی سازمان تعزیرات مشخص شد که بعد از رفع مشکلات پژو پارس، عرضه این خودرو ادامه خواهد داشت.
پاسخ ها