عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

اولین شبیه سازهای بازی های قدیمی به اپ استور اپل راه یافتند

اولین امولاتورهای بازی‌های قدیمی به اپ استور اپل راه پیدا کردند

به‌دنبال تغییر قوانین اپل، حالا اولین شبیه‌سازها یا امولاتورهای بازی‌های قدیمی در اپ استور در دسترس قرار گرفته‌اند.

حدود یک هفته پس از تغییر قوانین اپل برای حضور امولاتور بازی‌های قدیمی روی آیفون و آیپد، حالا اولین نمونه‌های این امولاتورها به اپ استور راه پیدا کرده‌اند. کاربران با کمک این امولاتورها می‌توانند بازی‌های مربوط به کنسول‌های قدیمی را از طریق شبیه‌ساز روی دستگاه خود اجرا کنند.

وب‌سایت اپل اینسایدر به‌تازگی موفق به شناسایی چند امولاتور شده که ظاهراً فرایندهای بررسی اپ استور را پشت‌سر گذاشته‌اند و حالا در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل در دسترس قرار دارند. یکی از این امولاتورها Emu64 XL نام دارد که شبیه‌ساز Commodore 64 است و برای آیپد طراحی شده، اما روی سایر سخت‌افزارهای اپل هم می‌تواند اجرا شود.

این امولاتور در واقع با iOS 11 و iPadOS 11 و بالاتر، مک‌های M1 با macOS 11 یا بالاتر و اپل ویژن پرو قابل اجرا است. این امولاتور که توسط توسعه‌دهنده‌ای به‌نام «رافائل آموسو» ساخته شده است، می‌تواند فایل‌های T64 و D64 را اجرا کند.

اولین امولاتورهای بازی‌های قدیمی در اپ استور اپل حاضر شدند

اولین امولاتورهای بازی‌های قدیمی به اپ استور اپل راه پیدا کردند

امولاتور بعدی برای گیمرهایی طراحی شده است که بیشتر طرفدار بازی‌های جریان اصلی بازار هستند. این شبیه‌ساز iGBA نام دارد و امولاتور Gameboy Advanced و Gameboy Color محسوب می‌شود. توسعه‌دهنده این امولاتور «ماتیا لا اسپینا» است و ادعا می‌کند که شبیه‌ساز او می‌تواند بازی‌های Gameboy Color را با قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده اجرا کند. iGBA نیز از iOS 12 و iPadOS 12، مک‌های M1 و اپل ویژن پرو پشتیبانی می‌کند.

این دو برنامه همین حالا به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارند و فاقد هرگونه پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند.

طبق مقررات جدید اپل، امولاتورها همچنان باید قواعدی را رعایت کنند؛ برای مثال، باید امکاناتی برای فیلترکردن محتواهای موردبحث وجود داشته باشد و حریم خصوصی کاربران رعایت شود. افزون‌براین، امکان انتشار غیرقانونی بازی‌ها وجود ندارد، و اگرچه استفاده از امولاتورها مجاز است، اما ظاهراً کاربران باید نسخه رسمی و قانونی بازی‌های قدیمی را داشته باشند. هنوز مشخص نیست که اپل با چه سطحی از سخت‌گیری قوانین خود را درباره برنامه‌های شبیه‌ساز اجرا خواهد کرد.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋