صبح امروز «منوچهر منطقی»، معاون حملونقل وزارت صمت، از جایگاه خود کنار رفت و صندلی خود را به «احمد آقایی» داد.
صبح امروز «منوچهر منطقی»، معاون حملونقل وزارت صمت، از جایگاه خود کنار رفت و صندلی خود را به «احمد آقایی» داد. بااینحال، منطقی همچنان در وزارت صمت حضور دارد. وزیر صمت با صدور یک حکم، منوچهر منطقی را بهعنوان مشاور وزیر و مدیر پروژه ارتقا و نوآوری در صنعت خودرو منصوب کرد. رسانههای اقتصادی گزارش کردهاند که منطقی استعفا کرده بود و استعفای او با موافقت وزیر صنعت همراه شد.
منوچهر منطقی از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، پس از یک دوره غیبت، بار دیگر به وزارت صنعت بازگشته است. منطقی از آذر 1381 تا فروردین 1388، مدیرعامل ایرانخودرو بود. پس از ایرانخودرو، او به مدیرعاملی سازمان صنایع هوایی رسید. در سال 1394، منطقی بهعنوان رئیس مرکز ملی فضایی منصوب شد. پس از آن نیز به جایگاه دبیر ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری رسید. منطقی از اسفند 1400، بهعنوان معاون وزارت صنعت ایفای نقش کرده است.
منوچهر منطقی طی دوران فعالیتش در نهادهای مختلف، همواره از تولید ملی حمایت کرده. آخرین اخباری که از او شنیدهایم، به پروژه پژو پارس مربوط میشود. منطقی او در اوایل اسفندماه اعلام کرد که براساس توافق حاصلشده با سازمان استاندارد، تولید پژو پارس در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. اعلام این خبر از سوی او به مخاطب اینگونه القا میکند که او حامی اصلی ادامه تولید پژو پارس بوده است.
همچنین طی دوره تصدی او بر ایرانخودرو، محصولاتی همچون پژو 206 صندوقدار، سمند سورن و پژو 405 SLX به تولید رسیدند تا تنوع سبد محصولات این شرکت افزایش یابد. این خودروها محصولاتی محبوب و پرفروش در بازار ایران هستند و تا سالها روی خط تولید قرار داشتهاند. منطقی همچنین در اظهارنظرهای خود بر تأثیر تورم بر قیمت خودرو تأکید داشت. به گفته او، اگر تورم کاهش یابد، قیمت خودرو نیز کنترل خواهد شد. تأثیرات جابهجایی در معاونت حملونقل وزارت صمت را طی سال 1403 تجربه خواهیم کرد.
پاسخ ها