«هوگو بارا» هدست ویژن پرو اپل را یک «کیت توسعهدهنده (Devkit) بیشازحد مهندسیشده» میداند که مخاطب آن توسعهدهندگان است.
«هوگو بارا»، مدیر سابق آکیلس (Oculus) متا، هدست ویژن پرو اپل را یک «کیت توسعهدهنده (Devkit) بیشازحد مهندسیشده» مینامد و باور دارد مخاطب آن بیشتر از آنکه افراد عادی باشد، توسعهدهندگان است. ویژن پرو هدست واقعیت ترکیبی اپل است که قیمت آن از 3499 دلار شروع میشود و از زمان عرضه آن، به طور گستردهای به دلیل فناوریهای آن مورد تحسین قرار گرفته، اما درعینحال به دلیل کمبود اپلیکیشن و قیمت بالا انتقادهایی نیز به آن وارد شده است.
هوگو بارا در بلاگ شخصی خود نظرش را درباره هدست ویژن پرو اپل بیان کرده است. او یک دانشمند حوزه کامپیوتر است که در چندین بخش گوگل فعالیت داشت و در سال 2012 نیز معاون بخش اندروید شد. بارا در سال 2017 به عنوان رئیس بخش آکیلس به فیسبوک (متا فعلی) پیوست. او اکنون مدیرعامل شرکت Detect، یک استارتاپ فناوری سلامت است.
هوگو بارا که خود را یک علاقهمند به واقعیت مجازی مینامد، میگوید که تیم او در متا همیشه میگفت ورود اپل به صنعت واقعیت مجازی بهترین اتفاق برای آکیلس خواهد بود، زیرا متا را وادار میکند تا تمام تلاش خود را برای بهبود هدستهایش انجام دهد.
اکنون که ویژن پرو عرضه شده است، او معتقد است که اپل با نشاندادن چیزی که میتواند به تقاضای بیشتر برای هدستهای واقعیت مجازی از سوی مصرفکنندگان بینجامد، سطح توقع را در بازار بالا برده است. البته هنوز راه زیادی در پیش است و بارا اعتقاد دارد که ویژن پرو هنوز یک کیت توسعهدهنده است که در اختیار کسانی قرار گرفته که میتوانند آن را بهتر کنند.
هوگو بارا میگوید که ویژن پرو به دلیل وزن سنگین خود، ناگزیر به عنوان یک Devkit با کیفیت بالا عرضه شده که بیشتر برای جلب کنجکاوی طراحی شده است و توسعهدهندگان مخاطبان اصلی آن هستند. بهعبارت دیگر، ویژن پرو یک Devkit است که به آمادهسازی جهان برای دریافت هدستهای واقعیت مجازی دیگر اپل (در یک یا دو نسل آینده) کمک میکند. درمجموع، بارا ویژن پرو اپل را دستگاهی امیدوارکننده میبیند که کاربران این حوزه را بیشتر به تجربیات واقعیت مجازی علاقهمند کرده است.
ویژن پرو که تاکنون دراختیار کاربران آمریکایی بوده است، احتمالاً بهزودی راهی بازار کشورهای دیگری مانند ژاپن و کانادا خواهد شد.
پاسخ ها