این عطر جدید بهصورت محدود و در یک بطری شیک عرضه میشود. در حال حاضر هیچ اشارهای به قیمت آن وجود ندارد.
صرافی رمزارز بایننس در یک حرکت جالب از یک عطر زنانه به نام «CRYPTO » رونمایی کرده است تا بتواند زنان را به حضور در بازار کریپتو تشویق کند.
اغلب کاربران حاضر در بازار کریپتو را مردان تشکیل میدهند. براساس نظرسنجی که سال 2021 توسط CNBC و شرکت حوزه فینتک Acorns انجام شده بود، بیش از دو برابر مردان (16 درصد) نسبت به زنان (7 درصد) صاحب ارز دیجیتال هستند. با توجه به همین موضوع، صرافی پیشرو بایننس پیش از روز جهانی زن (جمعه، 8 مارس) با معرفی یک عطر زنانه جدید که CRYPTO نام دارد، میخواهد این روند را تغییر دهد.
بایننس در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح میدهد که این عطر جدید بهصورت محدود و در یک بطری شیک عرضه میشود. در حال حاضر هیچ اشارهای به قیمت آن وجود ندارد.
ایلان ماسک نیز چند سال پیش دست به حرکت مشابهی زده بود. او سال 1401 یک عطر به نام «Burnt Hair» را روانه بازار کرده بود که تنها در چند ساعت، با فروش 10 هزار بطری، یک میلیون دلار برای مدیرعامل تسلا به همراه داشت.
با این وجود، برخی از کارشناسان در شبکههای اجتماعی از کمپین جدید بایننس بهعنوان یک اشتباه بازاریابی بزرگ یاد کردهاند. «کارا اشمیمان»، مدیر ارشد شرکت ارتباطات روابط عمومی و بحران Red Banyan از جمله این افراد است و با انتقاد از این موضوع که بایننس با معرفی یک عطر تلاش کرده تا زنان را به بازار کریپتو علاقهمند کند، میگوید:
«ما در روزگاری زندگی میکنیم که زنان با عناوین قدرتمند، موفق، باهوش و توانا شناخته میشوند. بایننس فرصت خود در برجستهکردن این جنبههای مهم ارزش یک زن را از دست داده است.»
البته تیم بازاریابی بایننس، نظر دیگری درباره استراتژی خود دارد. «راشل کانلان»، مدیر ارشد بازاریابی این شرکت در بیانیهای گفت:
«ما Crypto را برای بازاریابی تولید نکردهایم، بلکه این عطر پیامی برای تمام زنان است و به آنها میگوید که نقش مهمی در انقلاب کریپتو دارند.»
پاسخ ها