عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در سال جدید به صورت غیرمستقیم تایید شد

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید به‌صورت غیرمستقیم تأیید شد

«علیمردان عظیمی» در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو را به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده است.

افزایش قیمت خودروها در سال جدید، موضوعی پذیرفته‌شده از سوی مصرف‌کنندگان است. افزایش نرخ مالیات، بیمه و سایر پرداخت‌های قانونی باعث افزایش نرخ خودروهای داخلی می‌شود. بااین‌حال، مشتریان انتظار ندارند که در ابتدای سال جدید، قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا به‌صورت چشمگیر افزایش یابد. بااین‌وجود، به‌نظر می‌رسد که مدیران خودروسازی‌های بزرگ کشور به چنین موضوعی امید بسته‌اند.

قیمت محصولات ایران خودرو

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، این موضوع را به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده است. او در جریان این نامه، ضمن اشاره به افزایش قیمت محصولات ارتقایافته این شرکت در مهرماه سال جاری، ابراز امیدواری کرده که قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال 1403 نیز افزایش یابد. به گفته او، افزایش قیمت‌ها در کنار رشد تیراژ تولید، زیان این شرکت را طی سال آینده کاهش خواهد داد.

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال 1403 محتمل است

در نیمه دوم سال 1402 و پس از اجرای دستورالعمل‌های جدید سازمان استاندارد، ایران‌خودرو و سایپا محصولات خود را با پسوند ارتقایافته یا استاندارد 85گانه به بازار عرضه کردند. به‌لطف اعمال استانداردهای جدید،‌ شورای رقابت نیز مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان صادر کرد. اکنون نیز شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده و امید خودروسازان برای افزایش قیمت دوچندان شده است.

انبار

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اکنون وظیفه تعیین قیمت خودروهای داخلی را بر عهده دارد. این سازمان مدتی پیش مجوز افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را به‌دلیل افزایش نرخ ارز صادر کرد. پس از خودروسازان خصوصی، اکنون نوبت به دو خودروساز بزرگ رسیده است تا مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به حساسیت عمومی درزمینه قیمت خودروهای ایران‌خودرو و سایپا، امکان دارد که افزایش نرخ‌ها به سال 1403 موکول شود. به‌نظر می‌رسد این پیش‌گویی به‌آرامی درحال رخ‌دادن است. درنتیجه طی نخستین روزهای کاری سال 1403، شاهد افزایش بهای خودروهای داخلی خواهیم بود.

همچنین بخوانید: مجوز افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از سوی سازمان حمایت صادر شد

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋