عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

بررسی خنک کننده CPU ARGB Deepcool AG620

بررسی خنک‌کننده پردازنده دیپ‌کول AG620 ARGB

خنک‌‌کننده پردازنده بادی AG620 ARGB به‌خوبی از پس قدرتمندترین پردازنده‌‌‌ها بر می‌‌‌آید.

به‌کارگیری سیستم خنک‌کننده پرقدرت در کیس کامپیوتر سبب عملکرد بهینه و پایدار آن در بازی‌ها و کارهای پردازشی سنگین خواهد شد. دیپ‌کول انواع خنک‌‌‌کننده‌های پردازنده از نوع بادی و مایع را عرضه کرده تا نیاز حرفه‌‌ای‌ترین کاربران را برآورده کند. خنک کننده بادی پردازنده دیپ‌کول مدل AG620 یکی از مدل‌های بالارده این برند در بازار است که با دو عدد فن، هیت‌‌‌سینک‌های آلومینیومی با ۶ لوله انتقال حرارت، پشتیبانی از توان حرارتی تا ۲۶۰ وات و نورپردازی ARGB، برچسب قیمتی حدوداً ۳ میلیون تومانی را با خود یدک می‌کشد؛ ازاین‌‌رو می‌‌توانید برای خنک‌سازی قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل و AMD از آن استفاده کنید. در ادامه با بررسی خنک کننده بادی پردازنده AG620 دیپ‌کول همراه دیجیاتو باشید.

بررسی خنک‌کننده پردازنده دیپ‌کول AG620 ARGB

قبلاً بررسی یکی از بهترین خنک‌‌کننده‌‌های مایع پردازنده دیپ‌‌کول را در دیجیاتو خوانده بودید. این‌بار نوبت به نوع بادی خنک کننده پردازنده این شرکت نام‌دار رسیده است. این خنک کننده AG620 نام دارد و به‌‌لطف سازگاری بالا با سوکت‌های مختلف، فن‌های قدرتمند، فناوری حرفه‌ای انتقال حرارت و ظاهر زیبا از خنک‌‌کننده‌های حرفه‌ای و رده‌بالا محسوب می‌‌شود. شرکت فراسیستم دینا این خنک‌‌کننده را برای بررسی در اختیار ما قرار داد. فراسیستم با سابقه فعالیت پررنگ، اولین نماینده رسمی دیپ‌‌کول در ایران به‌‌شمار می‌رود. برای خرید محصولات دیپ‌کول می‌توانید به سایت فراسیستم دینا مراجعه کنید.

مشخصات فنی خنک‌کننده پردازنده بادی دیپ‌کول AG620 ARGB

نام محصولخنک‌‌کننده پردازنده بادی دیپ‌کول AG620 ARGB
سوکت‌‌های قابل پشتیبانی AMDAM5/AM4
سوکت‌‌های قابل پشتیبانی اینتلLGA1150/1151/1155/1200/1700/2011/2011-v3/2066
مشخصات فنمجهز به دو عدد فن ۹ تیغه با چینش دو طبقه با قطر ۱۲ سانتی‌متری /  مجهز به نورپردازی ARGB
مشخصات هیت‌سینکمجهز به دو عدد هیت‌‌‌‌سینک آلومینیومی با ۶ لوله حرارتی مسی برای هیت‌سینک
سرعت گردش فن۳۰۰ تا ۱۸۵۰ دور بر دقیقه
میزان گردش هوای فن‌هاهرکدام حداکثر ۶۷.۸۸ فوت مکعب بر دقیقه
توان خنک‌سازیتا ۲۶۰ وات
محتویات جعبهبراکت‌های مخصوص قرارگیری برای مادربردهای پلتفرم اینتل و AMD / کانکتور مخصوص فن و نورپردازی آن / خمیر حرارتی / پیچ مخصوص
گارانتی۲۴ ماهه فراسیستم
قیمتحدود ۳ میلیون تومان

بررسی ویژگی‌‌‌های خنک‌‌‌کننده پردازنده بادی AG620 ARGB

بررسی خنک کننده پردازنده دیپ‌کول AG620 ARGB

کولرهای CPU از نوع بادی، گزینه‌هایی مطمئن‌تر نسبت به همتایان آبی خود هستند. باوجود تأثیر بیشتر خنک‌کننده‌های مایع بر بهینگی عملکرد پردازنده، مدل‌های بادی در طولانی‌مدت قابل‌اعتمادتر هستند؛ زیرا خبری از نشت مایع و احتمال شکستگی مخزن رادیاتور در آن‌ها نیست و تا سال‌های سال می‌توان از کولر CPU بادی استفاده کرد؛ هرچند دیپ‌کول در مدل‌های آبی نیز از فناوری‌های ضدنشت استفاده کرده تا خیال کاربرانش را از بابت کارکرد بدون مشکل آن راحت کند.

خنک‌کننده‌های پردازنده بادی دیپ‌کول در سری‌های مختلف و متنوعی عرضه شده‌اند. مدل‌های رده‌بالای این کولرها سری‌های AK و AG همراه با سری جذاب Assassin را شامل می‌شوند. خنک کننده پردازنده بادی دیپ‌کول AG620 یکی از بهترین نمایندگان این برند با سابقه در بازار است. این مدل شباهت‌های بسیاری به مدل گران‌تر AK620 دارد؛ اما از نمایشگر دیجیتال در آن خبری نیست و سایر تفاوت‌های جزئی، این دو مدل را از هم متمایز می‌کنند.

دیپ‌کول در کارتن جعبه این کولر CPU محتویات قابل‌توجهی را قرار داده است. این شرکت نحوه نصب و استفاده از خنک‌کننده پردازنده بادی خود را نیز آموزش داده تا برای به‌کارگیری آن با مشکلی روبه‌رو نشوید. پس از جعبه‌گشایی محصول، با موارد زیر مواجه می‌شوید:

  • دو عدد فن خنک‌کننده CPU
  • هیت سینک دوگانه
  • خمیر حرارتی
  • کانکتورهای مخصوص فن
  • پیچ و براکت نصب فن روی مادربرد

بسیاری از سوکت‌های اینتل توسط این خنک کننده بادی پشتیبانی می‌شوند. دیپ‌کول AG620 روی مادربردهای طراحی شده براساس پلتفرم‌های AM5 و AM4 شرکت AMD نیز قابلیت نصب دارد. کانکتورهای فن مورد استفاده در این محصول نیز از نوع ۴ پین PWM به‌شمار می‌روند. ولتاژ ۱۲ ولتی و توان مصرفی ۱.۶۸ واتی نیز از خصایص AG620 در مصرف برق هستند. حضور خمیر حرارتی بین اقلام جعبه دیپ‌کول AG620 از نقاط قوت این مودم نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود.

بررسی خنک کننده پردازنده دیپ‌کول AG620 ARGB

فن‌های در نظر گرفته شده برای این کولر CPU از ابعاد ۱۲۰ در ۱۲۰ در ۲۵ میلی‌متری بهره‌مند هستند. هرکدام از این فن‌ها به ۹ تیغه جداگانه مجهز شده‌اند و با توجه به حداکثر قدرت ۶۷.۸۸ فوت مکعب بر دقیقه‌ای در گردش هوا، دیپ‌کول AG620 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای به‌کارگیری در سیستم‌های گیمینگ قدرتمند باشد. این برند فن‌های این کولر CPU را در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌کند و از طرفی با نورپردازی ARGB آن‌ها، زیبایی این محصول دیپ‌کول دو چندان می‌شود.

سرعت گردش فن‌های خنک‌کننده پردازنده بادی AG620 در حالت پایه از ۳۰۰ دور بر دقیقه شروع شده و در سقف عملکرد به ۱۸۵۰ دور بر دقیقه افزایش می‌یابد. دیپ‌کول در این کولر CPU عملکرد مناسبی در تنظیم نویز و صدای اضافی ناشی از چرخش پره‌های فن آن داشته است؛ اما تنها در حالت سقف عملکرد، امکان دارد که نویز فن‌های این خنک‌کننده تا حدودی حواستان را به خود پرت کند.

بررسی خنک کننده پردازنده دیپ‌کول AG620 ARGB

همراه با فن‌های خنک کننده ۱۲ سانتی‌متری ARGB، نوعی هیت‌سینک با آلیاژ آلومینیومی نیز در دسترس کاربران این محصول قرار می‌گیرد. با نصب فن‌ها روی این هیت‌سینک، چینش آن‌ها به‌صورت دو طبقه خواهد بود. دیپ‌کول سعی کرده تا علاوه‌بر استفاده از فلزات رسانای گرما در این هیت‌سینک، ساختار آن‌را طوری طراحی کند که بیشترین انتقال گرما در آن صورت بگیرد.

حضور ۶ عدد لوله حرارتی و کلد پلیت مسی با قابلیت انتقال دو مسیره حرارت در این کولر CPU، امکان استفاده از دیپ‌کول AG620 برای خنک‌سازی بهترین پردازنده‌های پرچمدار را به‌ارمغان آورده است. این ویژگی سبب شده تا توان خنک‌سازی این محصول دیپ‌کول به ۲۶۰ وات برسد؛ بنابراین خنک‌کننده پردازنده بادی این خنک کننده پردازنده بادی دیپ‌کول از بهترین گزینه‌ها برای خنک‌سازی بهترین پردازنده‌های پرچمدار بازار مانند اینتل Core i9-14900K به‌شمار می‌آید. توان حرارتی این پردازنده قدرتمند اینتل در حالت پایه به حداکثر ۲۵۳ وات می‌رسد؛ به‌همین‌ترتیب دیپ‌کول AG620 توانایی مهارسازی اژدهایان نفس‌آتشین اینتل و AMD را هم دارد.

بررسی‌های دیجیاتو از عملکرد مثال‌زدنی خنک‌کننده پردازنده بادی AG620 حکایت دارند. برای تست عملکرد این خنک‌کننده، از سیستمی مجهز به پردازنده اینتل Core i7-11700K استفاده کردیم. این پردازنده توان حرارتی ۱۲۵ واتی دارد. اگر بخواهیم در نتایج استفاده از این خنک کننده کمی دقیق‌تر شویم، دمای پردازنده حین اجرای تست سنگین سینه‌بنچ ۲۰۲۴ به بیش‌‌از ۶۰ درجه سانتی‌گراد نرسید. همچنین با به‌کارگیری AG620 دیپ‌کول روی این پردازنده، دمای آن حین اجرای بازی‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ و گنشین ایمپکت به میانگین ۴۵ درجه سانتی‌‌گراد می‌رسد.

باتوجه به این تست‌ها، کولر دیپ‌‌‌کول AG620 با برخورداری از فن‌های قدرتمند و انتقال مناسب حرارت، از پس خنک‌سازی و نگهداری پایدار وضعیت کارکرد پردازنده برمی‌آید. با به‌کارگیری این خنک کننده بادی برای پردازنده‌های قدرتمند، مشکلی در انجام کارهای پردازشی سنگین مانند اکسپورت ویدیو و رندرگیری در طولانی‌مدت نخواهید داشت.

جمع‌بندی

بررسی خنک کننده پردازنده دیپ‌کول AG620 ARGB

کولر CPU برند نام‌آشنای دیپ‌کول مدل AG620 ARGB از بهترین مدل‌های بازار است که با برچسب قیمتی حدود ۳ میلیون تومان، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این مدل می‌تواند انتخابی مناسب برای کاربران حرفه‌ای و کسانی باشد که به خنک‌کننده‌ای قدرتمند برای پردازنده‌های پرچمدار اینتل و AMD نیاز دارند. خنک کننده پردازنده بادی دیپ‌کول با ۲۴ ماه گارانتی فراسیستم دینا قابل خریداری است.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋