عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

امروز در فضا: کشف دورترین کهکشان جهان، MACS0647-JD

در 16 فوریه 2004، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان ممکن است رکورد جدیدی در کشف دورترین کهکشان شناخته‌شده‌ در کیهان (MACS0647-JD) به دست آورده‌ باشند.

این جرم که در فاصله 13,000 میلیون سال نوری از ما قرار دارد، در زمانی تنها 750 میلیون سال پس از انفجار بزرگ، که جهان به سختی 5 درصد از سن فعلی خود را داشت، مشاهده می‌شود.

MACS0647-JD

کهکشان اولیه با ترکیب قدرت تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ کک در مونوکی هاوایی شناسایی شد. این رصدخانه‌های بزرگ به عدسی بزرگ‌نمایی اضافی که روشنایی جسم دور را بیشتر تقویت می‌کند، مجهز شدند.

این کهکشان جدید در نوردهی طولانی از خوشه کهکشانی آبل 2218 که با دوربین پیشرفته‌ نقشه‌برداری روی تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده‌ بود، شناسایی شد. منبع نور پس‌زمینه MACS0647-JD سه‌بار توسط خوشه همگرا شد تا قابل تشخیص باشد.

دورترین کهکشان شناسایی‌شده‌، به‌صورت قرمزی محوی رصد شد. عرض MACS0647-JD در مقایسه با دیگر کهکشان‌هایی که می‌شناسیم کم است، بنابراین کهکشانی کوچک محسوب می‌شود.

عشق تکنولوجی