بهنظر میرسد که با تغییر مالکیت این شرکت و ورود گلرنگ بهعنوان مالک جدید، شاهد گسترش فعالیت الوپیک در سایر شهرهای کشور نیز باشیم.
الوپیک بهتازگی فعالیت خود را گسترش داده است و پس از پایتخت، به ساکنین شهر شیراز نیز خدمات ارائه میکند. آنها البته حدود چهار سال پیش نیز شانس خود را برای فعالیت در شیراز آزموده بودند. الوپیک در آن زمان اعلام کرد که در هفته اول ثبتنام موتورسواران با استقبال خوبی روبهرو شده، اما ارائه خدمت به مردم این شهر چندان دوام نداشته است. حال بهنظر میرسد که با تغییر مالکیت این شرکت و ورود گلرنگ بهعنوان مالک جدید، شاهد گسترش فعالیت الوپیک در سایر شهرهای کشور بهغیر از پایتخت باشیم. این پلتفرم فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده است و اکنون چهار میلیون کاربر و 150 هزار سفیر دارد.
همزمان با خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک و انتقال مالکیت صددرصدی این پلتفرم به گلرنگ، اعلام شد که گلرنگ بهدنبال توسعه و ارتقای شبکه حملونقل خود در فروشگاه آنلاین «اُکالا» است.
حال نیز ارائه خدمات ارسال به فروشگاههای افق کوروش و اُکالا در شیراز، دلیل شروع مسیر توسعه الوپیک از این شهر عنوان شده است؛ دو فروشگاهی که درواقع جزو مجموعه گلرنگ بهحساب میآیند. البته خدمات این شرکت تنها محدود به فروشگاههای زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ نخواهد بود و سایر کسبوکارها نیز میتوانند از الوپیک استفاده کنند.
گسترش فعالیت الوپیک یکی از آثار ورود جدی یک بازیگر سنتی به اکوسیستم استارتاپی کشور است؛ بازیگری که ضاهراً همچنان بهدنبال گسترش ناوگان لجستیکی خود است و قصد خرید یک شرکت شناختهشده دیگر در این حوزه را دارد. آنها همچنین با برند «اُفود» نیز بهدنبال رقابتی جدی با «اسنپفود» هستند و احتمالاً از ناوگان تپسی در این سرویس ارسال غذا نیز استفاده خواهد شد و فعالیت آزمایشی این پلتفرم میتواند در شهری مثل شیراز هم آغاز شود؛ سرویس سفارش آنلاین غذا، شیرینی، نوشیدنی، نان و… که بهتازگی فعالیت خود را از مشهد آغاز کرده است و شاید ناوگان لجستیکی گلرنگ، تبدیل به برگ برنده آنها شود.
پاسخ ها