عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

کره جنوبی 470 میلیارد دلار در صنعت تولید تراشه سرمایه گذاری می کند

کره جنوبی 470 میلیارد دلار در صنعت تولید تراشه سرمایه‌گذاری می‌کند

کره جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از 470 میلیارد دلاری در صنعت تراشه، می‌خواهد به بزرگترین هاب تولید چیپ در جهان تبدیل شود.

به گزارش بلومبرگ، کره جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از 470 میلیارد دلاری در تولید تراشه، می‌خواهد به بزرگ‌ترین هاب سازنده چیپ در دنیا تبدیل شود و در این مسیر به حمایت از سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix خواهد پرداخت.

دولت کره جنوبی درحال طراحی برنامه‌ای با سرمایه‌گذاری 622 تریلیون وون (471 میلیارد دلار) از بخش خصوصی تا سال 2047 است. این پول برای ساخت 13 کارخانه جدید تولید تراشه و سه مرکز تحقیقاتی صرف خواهد شد. انتظار می‌رود این کارخانه‌ها به بزرگترین منطقه تولید تراشه در جهان تبدیل شوند و تا سال 2030 ماهانه 7.7 میلیون ویفر تولید کنند.

کره جنوبی 470 میلیارد دلار در صنعت تولید تراشه سرمایه‌گذاری می‌کند

کره جنوبی به قطب تولید تراشه جهان تبدیل می‌شود

سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده نسبت به زمانی که سئول برای اولین‌بار از برنامه‌های سامسونگ و اس‌کی هاینیکس در سال 2023 رونمایی کرد، به شدت افزایش یافته است. دولت کره که با شرکت‌های خصوصی در زمینه الزامات ملی همکاری نزدیک دارد، حمایت خود را از بخش تراشه‌های داخلی که حدود 16 درصد از کل صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد، افزایش داده است.

این کشور متعهد شده است تا در حالی که با افزایش رقابت جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کند، از محور اصلی اقتصاد خود محافظت کند. از آنجایی که ژاپن و تایوان به شدت در بخش‌ تولید تراشه‌ سرمایه‌گذاری می‌کنند، دولت کره نیز متعهد شده است تا معافیت‌های مالیاتی بزرگی را برای شرکت‌های تولیدکننده تراشه محلی گسترش دهد.

به عنوان بخشی از این برنامه دودهه‌ای، سامسونگ و SK Hynix قرار است بزرگترین کارخانه‌های تولید تراشه خود را بسازند. سامسونگ در این حوزه در حال سرمایه‌گذاری است و اس‌کی هاینیکس هم در این رقابت تلاش می‌کند.

دولت کره جنوبی می‌گوید با این سرمایه‌گذاری قصد دارد به بهبود وضعیت خودکفایی کشور در صنعت نیمه‌هادی‌ و در عین حال افزایش سهم بازار جهانی در تولید تراشه کمک کند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋