عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

هواپیمای برخاست و فرود عمودی الکتریکی هیوندای معرفی شد؛ در سال 2028 منتشر شد

هواپیمای برخاست و فرود عمودی برقی هیوندای معرفی شد؛ عرضه در سال 2028

این هواپیما با نام S-A2، می‌تواند پنج نفر را جابه‌جا کند.

شرکت حوزه حمل‌و‌نقل هوایی Supernal متعلق به گروه هیوندای موتور، در CES 2024 از هواپیمای برخاست و فرود عمودی برقی (eVTOL) خود رونمایی کرد. این هواپیما با نام S-A2، می‌تواند پنج نفر را جابه‌جا کند و در برنامه‌های این شرکت برای ارائه سفر‌های هوایی شهری ایمن، کارآمد و مقرون‎‎‌‌به‌صرفه پیشرفت قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

S-A2 براساس مدل قبلی خود، یعنی S-A1 که در CES 2020 معرفی شده بود، ساخته شده است. این وسیله نقلیه می‌تواند با سرعتی برابر 193 کیلومتر در ساعت در ارتفاع 457 متری پرواز کند و نیازهای مربوط به سفرهای کوتاه 40 تا 64 کیلومتری را برآورده می‌کند.

Supernal در توسعه این هواپیمای برقی روی ارائه یک ساختاری قوی برای بدنه، اضافه‌کردن سیستم‌های حیاتی و دریافت استانداردهای ایمنی هوانوری تجاری جهان تمرکز کرده است، ویژگی‌هایی که تعهد آن نسبت به ایمنی این روش حمل‌و‌نقل را نشان می‌دهد.

هواپیمای برخاست و فرود عمودی برقی هیوندای معرفی شد؛ عرضه در سال 2028

«جیوون شین»، مدیرعامل Supernal و رئیس گروه هیوندای موتور، توضیح می‌دهد:

«سوپرنال با استفاده از تیم با استعداد 600 نفره ما، توانایی‌های فنی و تجاری گسترده گروه هیوندای موتور و تأمین‌کنندگان مورداعتماد صنعت هوانوردی در سراسرجهان، آماده ارائه یک دوره جدید از پرواز است.»

S-A2 فراتر از قابلیت‌های فنی خود، به‌دلیل طراحی یکپارچه‌اش نیز شناخته می‌شود. برای طراحی آن، سوپرنال با طراحان گروه هیوندای موتور همکاری کرده است تا طراحی S-A2 را با عملکردش یکنواخت کنند. این شرکت معتقد است که طراحی S-A2 مورد توجه اپراتورهای هوانوردی و مسافران قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال، در چهارچوب صندلی‌های این هواگرد از مواد جاذب انرژی استفاده شده است که همراه با تغییر نور، باعث می‌شود کابین بزرگ‌تر دیده شود.

تجاری‌سازی هواپیمای برخاست و فرود عمودی برقی هیوندای

هواپیمای برخاست و فرود عمودی برقی هیوندای معرفی شد؛ عرضه در سال 2028

درحالی‌که سوپرنال برای S-A2 از طراحی و عملکرد چشمگیری استفاده کرده است، اما در ماجراجویی خود برای تجاری‌سازی آن با چالش‌هایی روبه‌رو است که انتظار دارد تا سال 2028 بتواند آن‌ها را برطرف کند. صنعت حمل‌و‌نقل هوایی در طول چند سال گذشته شاهد ظهور و سقوط استارتاپ‌های مختلفی بوده است و هرچند وابستگی سوپرنال به هیوندای برای آن یک مزیت محسوب می‌شود، اما این شرکت همچنین باید استانداردهای مربوط به تجاری‌سازی هواگرد برقی خود را دریافت کند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋