عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

بزرگترین تولیدکننده تراشه چین با وجود تحریم های آمریکا روی فناوری 3 نانومتری کار می کند

بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین با وجود تحریم‌های آمریکا روی فناوری 3 نانومتری کار می‌کند

تحریم‌های آمریکا ظاهراً نتوانسته‌اند پیشرفت SMIC در زمینه توسعه تراشه‌های پیشرفته‌تر از فرایند 7 نانومتری را متوقف کنند.

شرکت تراشه‌سازی چینی SMIC با وجود تحریم‌های ایالات متحده ظاهراً در حال توسعه فناوری 3 نانومتری خود است. تحریم‌های ایالات متحده باعث شده‌اند تا این شرکت تراشه‌سازی به تجهیزات پیشرفته تولید تراشه دسترسی نداشته باشد.

در گزارش جدیدی گفته‌شده که SMIC نسل دوم فناوری 7 نانومتری خود را توسعه داده است که می‌توان از آن برای تولید تراشه‌های موبایل استفاده کرد. اکنون نیز ظاهراً تیم تحقیق و توسعه این شرکت چینی در حال بررسی فناوری‌های 5 نانومتری و 3 نانومتری است. تیم تحقیق و توسعه SMIC توسط «لیانگ مونگ سونگ»، یکی از مدیرعامل‌های این شرکت و همچنین دانشمند شناخته‌شده حوزه نیمه‌هادی مدیریت می‌شود که سابقه حضور در TSMC و سامسونگ را داشته است.

تحریم‌های آمریکا مانع توسعه فناوری 3 نانومتری SMIC نشدند

بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین با وجود تحریم‌های آمریکا روی فناوری 3 نانومتری کار می‌کند

این گزارش نشان می‌دهد که تحریم‌های ایالات متحده نتوانسته‌اند پیشرفت SMIC در زمینه توسعه تراشه‌های پیشرفته فراتر از فرایند 7 نانومتری را متوقف کنند.

SMIC در حال حاضر پنجمین سازنده پیمانی بزرگ تراشه در این صنعت محسوب می‌شود و تحریم‌ها دسترسی آن به ابزارهای پیشرفته را متوقف و به همین صورت توانایی این شرکت برای پذیرش فناوری‌های جدیدتر را به‌شدت محدود کرد. تحریم‌ها باعث شدند تا SMIC نتواند ابزار لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) را از ASML دریافت کند و برای گره 7 نانومتری نسل دوم خود، فقط به لیتوگرافی عمیق فرابنفش (DUV) متکی بود.

TSMC به‌عنوان رهبر صنعت نیمه‌هادی تراشه‌های 3 نانومتری پردازنده‌های آیفون 15 و M3 اپل را فراهم می‌کند و اخیراً اعلام کرده بود که قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری خود را از سال 2025 آغاز کند. انتظار می‌رود که اولین تراشه‌های 2 نانومتری برای گوشی‌های همراه عرضه شوند و همچنین اپل اولین مشتری فناوری آتی TSMC باشد. علاوه‌براین، سامسونگ نیز قصد دارد فناوری 2 نانومتری خود را همزمان با TSMC در سال 2025 به مرحله تولید انبوه برساند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
jafarm450
از محتوای خوبتون بسیار لذت بردم دمتون گرم اگر دوست داشتین از این مقاله هم بازدید بفرمایین
https://idat.ir/newpost
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋