عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: وزارت ارتباطات فیلترشکن را بدون واسطه به مردم بفروشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: وزارت ارتباطات بدون واسطه به مردم فیلترشکن بفروشد

او باور دارد باید شفاف‌سازی شود که فیلترشکن‌ها را چه کسانی ارائه می‌دهند و واسطه‌ها را حذف کنند.

به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، بازار سیاهی درست شده و فیلترشکن به قیمت غیرواقعی فروخته می‌شود. سود عمده آن هم به جیب دلالان و افراد رانت‌خوار می‌رود. او همچنین باور دارد که وزارت ارتباطات راه را برای فروش فیلترشکن‌فروشان و دلالان باز کرده است؛ چرا که جابه‌جایی پول از درگاه‌های پرداخت ایران انجام می‌شود.

«الله‌ویردی دهقانی»، عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارتباطات از گردش مالی بازار فروش فیلترشکن‌ها بی‌اطلاع است یا خیر، به دیده‌بان ایران گفت: «از لحاظ قانونی نمی‌توانند در گردش مالی افراد سرک بکشند و اطلاعی داشته باشند ولی سیستم‌های امنیتی اطلاعاتی، دولت شورای عالی امنیت ملی می‌توانند رصد کنند و در جربان قرار گیردند.»

وزارت ارتباطات خودش به مردم فیلترشکن بفروشد!

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات از بازاری که برای فروش فیلترشکن‌ها شکل گرفته نفعی می‌برد، توضیح داد: « بازار سیاهی درست شده و فیلترشکن به قیمت غیرواقعی فروخته می‌شود. سود عمده آن هم به جیب دلالان و افراد رانت‌خوار می‌رود. وزارت ارتباطات راه را برای فروش فیلترشکن فروشان و دلالان باز کرده و گرنه جابه جایی پول چطور از درگاه پرداخت های ایران انجام می شود. وزارت ارتباطات خودش بدون واسطه به مردم فیلترشکن بفروشد نه با واسطه!»

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین گفت: «دولت و وزارت ارتباطات باید ورود پیدا کنند و اگر لازم است خودشان فیلترشکن ارائه دهند. حتی اگر با نصف قیمت فیلترشکن‌های فعلی هم ارائه کنند به نفع دولت است و درآمد خوبی برای اپراتورها، مخابرات و وزارت ارتباطات خواهد بود. باید شفاف‌سازی شود که فیلترشکن‌ها را چه کسانی ارائه می‌دهند و واسطه‌ها را حذف کنند.»

دهقانی درخصوص نحوه مصرف هزینه‌ پیامک‌هایی که توسط مردم به وزارت ارتباطات پرداخت می‌شود، به دیده بان ایران گفت: «باید در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و میزان درآمد های آن از طریق هزینه هایی مانند پیامک ها و همچنین درآمد دولت از اپراتورها تحقیق و تفحص صورت بگیرد.»

به گفته این نماینده مجلس، هزینه پیامک، مکالمه و اینترنت در کشور ما بسیار پایین است. اما همین منابع و مصارف آن هم مشخص نیست. باتوجه به هزینه بالای توسعه زیرساخت، باید قیمت این خدمات را افزایش دهیم ولی مسائلی پیش می‌آید مبنی براینکه اگر قیمت‌ها بالا برود یک عده اعتراض می‌کنند درصورتی که برای ارائه خدمات بهتر و به‌روزتر در تمام نقاط کشور نیازمند زیرساخت به روز هستیم که صرف بودجه‌ای را می‌طلبد. این بودجه هم باید توسط مصرف‌کنندگان تامین شود.

دهقانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مجلس قصد تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات بابت بازار فروش فیلترشکن‌ها را دارد، گفت: «این بحث مطرح نشده ولی مسئله مهمی است که می‌توانیم در قالب سوال یا تحقیق و تفحص پیگیری کنیم تا ببینیم چه کسانی پشت این بازار قرار دارند.»

چندی پیش نیز «جواد نیک‌‌بین»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرده بود که نویسنده برنامه فیلترینگ همان‌هایی هستند که نویسندگان برنامه VPN هستند. او همچنین باور دارد کسی که نقشه فیلترینگ را می‌نویسد، یا خودش مستقیماً فیلترشکن می‌فروشد یا با دو سه واسطه VPN می‌فروشد. گردش مالی VPN‌ها دست کسانی است که فیلتر می‌کنند.

این درحالی است که بعد از این صحبت‌های این نماینده مجلس وزیر ارتباطات اعلام کرد که فیلترشکن به هیچ‌وجه مطلوب این وزارت خانه نیست؛ و هیچ شخصی در بدنه وزارت ارتباطات و حتی در بحث سیاست‌گذاری درآمدها، به دنبال درآمدزایی برای وزارتخانه از این طریق نیست. او باور دارد مشکل این است که، چون قانونی برای برخورد با تولیدکنندگان فیلترشکن وجود ندارد، سودآوری خوبی برای اشخاص حقیقی داشته است. زارع‌پور پیش‌تر تأکید کرده بود که باید با مافیای فروشندگان فیلترشکن هم برخورد شود.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋