این فروشگاهها که Netflix House نام خواهند داشت، تجربه جدیدی از محتواهای اصلی این سرویس ارائه خواهند کرد.
سرویسهای استریم معمولاً سعی میکنند با برنامههای جدید خود بهتر عمل کنند، اما نتفلیکس قصد دارد فروشگاههای فیزیکی خود را افتتاح کند. این فروشگاهها که Netflix House نام خواهند داشت، تا سال 2025 در مکانهایی در ایالاتمتحده افتتاح خواهند شد و به طرفداران این شرکت تجربهای فراتر از صفحه تلویزیون را ارائه میکنند.
«جاش سایمون»، معاون محصولات مصرفی نتفلیکس، به بلومبرگ توضیح داده است که فروشگاههای Netflix House قبل از گسترش به سراسر جهان، در دو شهر نامشخص در ایالاتمتحده آغاز به کار خواهند کرد. این فروشگاهها اولین خردهفروشیهای دائمی سرویس استریم نتفلیکس خواهند بود و فرهنگ مربوط به برنامههای اصلی آن را ترویج خواهند داد.
نتفلیکس درباره انتظارات طرفداران از این فروشگاهها، به غیر از امکان خرید لباسهای سریال Stranger Things و کارهای دیگر، جزئیات زیادی به اشتراک نگذاشته است. بااینوجود، هیجانانگیزترین تجربهای که میتواند در این فروشگاهها وجود داشته باشد احتمالاً به سریال محبوب Squid Game مربوط خواهد بود.
بلومبرگ توضیح میدهد که این فروشگاهها به طرفداران اجازه خواهد داد تا «در دنیای برنامههای تلویزیونی موردعلاقه خود غوطهور شوند، لباس بخرند، غذاهای مربوط به این برنامهها را بخورند و شاید حتی یک بازی با موانع را امتحان کنند». درحالحاضر قرار است یک برنامه با زمان محدود که Squid Game: The Trials نام دارد، در ماه دسامبر در لسآنجلس برگزار شود. نتفلیکس گفته است که این برنامه «شامل چالشهایی خواهد بود که افراد با پیشروی در آنها میتوانند امتیاز جمع کنند.»
هنوز مشخص نیست که فروشگاههای نتفلیکس در چه مکانهایی قرار خواهند گرفت، اما میدانیم که آنها شامل تجربیات زنده مختلفی مانند نمایشها و رستورانها خواهند بود.
درآمد کسبوکار تبلیغات نتفلیکس در سال 2023 که از مشترکین سرویسهای تبلیغاتی آن حاصل میشود، تاکنون حدود 50 درصد از سطح انتظارات عقب افتاده است، اما فروشگاههای Netflix House ظاهراً کمتر با هدف درآمدزایی افتتاح خواهند شد و بیشتر جنبه بازاریابی دارند. دیزنی که رقیب نتفلیکس محسوب میشود نیز از سالها پیش با ساخت پارکهای موضوعی خود دست به اقدام مشابهی زده است.
پاسخ ها