عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

قیمت Tigard X35 و Dayon Y7 توسط شورای رقابت اعلام شد

قیمت تیگارد X35‌ و دایون Y7‌ توسط شورای رقابت اعلام شد

قیمت تیگارد X35‌ و دایون Y7‌ توسط شورای رقابت اعلام شد. انتظار داریم شرایط فروش این خودروها به‌زودی اعلام شود.

شورای رقابت در میانه مهرماه 1402، قیمت دو خودروی چینی جدید، یعنی تیگارد X35 و دایون Y7‌ را اعلام کرد. براساس نرخ‌نامه شورای رقابت، قیمت تیگارد X35 معادل ٩٨۵ میلیون و ٢٢٩ هزار و ٨٣۴ تومان اعلام شده است. به این مبلغ بایستی حدود 25 درصد عوارض و مالیات را اضافه کرد تا نرخ نهایی خودرو به‌دست آید. با احتساب ارقام یاد‌شده، قیمت تیگارد X35‌ حدود یک میلیارد و 240 میلیون تومان خواهد بود.

تیگارد X35 درواقع یک خودروی چینی از برند بایک است که با نام بایک X3‌ شناخته می‌شود. این خودرو توسط همکاری مشترک دیارخودرو و بایک تولید می‌شود. برند مشترک این دو خودروساز، سانیار موتور پارسیان نام گرفته است که با نام تجاری تیگارد شناخته می‌شود. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور است و همانند خودروهای همرده‌اش، از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر نیرو می‌گیرد. با‌این‌حال، نصب گیربکس CVT‌ روی تیگارد X35 ثابت می‌کند که این کراس‌اوور همچنان یک خودروی اقتصادی است.

علاوه بر قیمت تیگارد X35‌، قیمت دایون Y7‌ نیز اعلام شد

دیگر خودروی جدید چینی، دایون Y7 است که قیمت آن از سوی شورای رقابت اعلام شده؛ قیمت این خودرو معادل یک میلیارد و ٣٨٢ میلیون و ٢۵۴ هزار و ۶٠٨ تومان اعلام شده است. با اضافه‌کردن مبلغ 25 درصدی به این نرخ، قیمت دایون Y7 برای مصرف‌کننده حدود یک میلیارد و 729 میلیون تومان خواهد بود.

دایون Y7 درواقع نسخه بهینه‌شده دایون Y5 است که پیشرانه قوی‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. این خودرو به موتور 2.4 لیتری توربوشارژر مجهز شده است که حداکثر 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش‌سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. خودروسازی ایلیا دایون Y7 را در قالب تیپ پلاس با آپشن‌های بیشتر نیز به تولید رسانده است. این آپشن‌ها شامل سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه هستند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋