عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

بازگشت خودروهای کره ای به بازار؛ کیا سراتو و کیا پگاسوس مجوز استاندارد دریافت کردند

بازگشت خودروهای کره‌ای به بازار؛ کیا سراتو و کیا پگاس مجوز استاندارد گرفتند

طی ماه گذشته شاهد اخبار بسیاری درخصوص کارشکنی سازمان استاندارد برای واردات خودروهای جدید بودیم.

طی ماه گذشته شاهد اخبار بسیاری درخصوص کارشکنی سازمان استاندارد برای واردات خودروهای جدید بودیم. انتشار این اخبار و فشار بر این سازمان باعث شد تا طی 24 ساعت، تعدادی خودروی کره‌ای و چینی از گمرکات کشور ترخیص شوند. در این بین کیا سراتو و کیا پگاس نیز مجوز سازمان استاندارد را دریافت کردند.

واردات کیا در دوره جدید را شرکت کوشا خودرو بر عهده دارد. این شرکت طی سال 1401 اقدام به واردات تعداد زیادی از خودروهای کیا کرده بود که این خودروها پشت دروازه‌های گمرک گیر کرده بودند. حال پس از چند ماه معطلی، مجوز استاندارد برخی خودروهای کره‌ای صادر شده است. با‌این‌حال، سایر خودروهای کره‌ای واردشده همچون کیا سید، کیا سونت و کیا سلتوس در گمرک خاک می‌خورند.

واردات خودروهای کره‌ای جدید چه تأثیری بر بازار دارد؟

شماره‌گذاری تعداد محدودی کیا سراتو و کیا پگاس باعث شکسته‌شدن طلسم واردات خودروهای کره‌ای پس از پنج سال خواهد شد. آخرین نسخه‌های موجود از خودروهای کره‌ای در بازار، تعدادی هیوندای آزرا 2019 هستند و پس از آن واردات به‌طور کلی ممنوع شد.

عرضه کیا سراتو 2023 باعث خواهد شد تا قیمت این خودرو و سایر اتومبیل‌های مشابه آن نظیر مزدا 3 و هیوندای الانترا تحت تأثیر قرار گیرد. ریزش قیمت‌ها از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است و انتظار می‌رود با ورود تعدادی از خودروهای وارداتی، این روند شتاب بگیرد. افت قیمت خودروهای خارجی به‌خصوص در نسخه‌های مسن بیشتر از سایرین خواهد بود؛ چرا که این خودروها مستهلک شده‌اند و بایستی با تخفیفات ویژه فروخته شوند.

در سوی دیگر، کیا پگاس توجهات کمتری را به خود جلب می‌کند. خودروهای اقتصادی خارجی به‌دلیل تعرفه‌های سنگین، همواره با قیمت بالایی در ایران به فروش می‌رسند و ازاین‌رو مشتریان تمایل کمتری برای خرید آن‌ها نشان می‌دهند. واردات کیا پگاس تأثیر خود را بر بازار خودروهایی همچون هیوندای اکسنت، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ، هیوندای i10 و هیوندای i20 نشان خواهد داد. بااین‌حال تا زمان پلاک‌شدن قطعی این خودروها، بایستی منتظر واکنش بازار بمانیم.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋