عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

ارسال قلب پرینت سه بعدی به فضا؛ آزمایش ها شروع به سفر به اعماق کهکشان می کنند

ارسال قلب چاپ سه‌بعدی شده به فضا؛ آزمایش‌ها برای سفر به اعماق کهکشان آغاز می‌شود

دانشمندان می‌خواهند با ارسال قلب چاپ سه‌بعدی شده به ایستگاه فضایی بین‌المللی و آزمایش روی آن، مسیر سفرهای بیشتر به اعماق کهکشان را هموار کنند.

دانشمندان درحال آماده‌شدن برای سفرهای فضایی طولانی هستند و به همین منظور قصد دارند یک قلب کامل را به‌صورت سه‌بعدی چاپ کنند و به فضا بفرستند تا آن را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) آزمایش کنند. پیش‌بینی می‌شود که این قلب در سال 2027 به ISS برسد.

براساس گزارشی که از سوی محققان منتشر شده است، هدف آن‌ها آزمایش عملکرد قلب طبیعی و مصنوعی در محیط سخت فضاست؛ چرا که اگر بنا بر آغاز سفرها به اعماق منظومه شمسی و فراتر از آن باشد، باید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

پژوهشگران با برنامه‌ای موسوم به Pulse که توسط شورای نوآوری اروپا بنیان گذاشته شده است، می‌خواهند درباره تولید دقیق، دستکاری مواد چاپی زیستی و استفاده از آن‌ها در سفرهای فضایی تحقیق کنند. البته آن‌ها می‌گویند این پروژه می‌تواند به تولید داروهای بهتر برای انواع بیماری‌ها ازجمله سرطان نیز کمک کند.

ارسال قلب چاپ سه‌بعدی شده به فضا؛ آزمایش‌ها برای سفر به اعماق کهکشان آغاز می‌شود

«لورنزو مورونی»، هماهنگ‌کننده و استاد زیست‌ساخت داروهای احیاگر در دانشگاه ماستریخت هلند می‌گوید: «اهداف جاه‌طلبانه پروژه PULSE همان‌قدر که با تحقیقات فضایی مرتبط است، به بهداشت و درمان در زمین هم ارتباط دارد. اندام‌واره‌های زیست‌چاپی که دقیقاً ساختار پیچیده اندام‌های طبیعی انسان را تقلید می‌کنند، پتانسیل این را دارند که وابستگی به آزمایش روی حیوانات را کمتر کنند و پلتفرمی دقیق‌تر و بهینه‌تر را برای مطالعه مکانیزم‌های بیماری‌ها و ارزیابی پاسخ داروها فراهم نمایند.»

دانشمندان در گذشته سلول‌های قلب را به ایستگاه فضایی برده بودند تا روی آن‌ها آزمایش کنند. هدف آن‌ها این بود که ببینند ریزگرانش مدار زمین چه اثری روی این سلول‌ها می‌گذارد و آیا می‌توان آسیب‌های عضلانیِ طبیعی را با سرعت بیشتری درمان کرد یا خیر. حالا اما با یک قلب کامل خیلی بهتر می‌توان کارکردهای قلب را شبیه‌سازی کرد و درمجموع شرایط بهتری را برای انجام آزمایش‌ها فراهم ساخت.

محققان می‌خواهند قلب مصنوعی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که بخش‌های مختلف آن به‌صورت جداگانه قابل دستکاری باشد. اگر بشریت یک روز بتواند به اعماق فضا برود، پروژه‌هایی مثل Pulse می‌توانند به رفع چالش‌های این سفر کمک شایانی کنند.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋