عشق تکنولوجی

عشق تکنولوجی

عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها
توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

مدیر عامل نوبیتکس: محدودیت ها سرمایه را از پلتفرم های کریپتو بومی دور می کند

مدیرعامل نوبیتکس: محدودیت‌ها سرمایه را از پلتفرم‌های بومی رمزارز فراری می‌دهد

راد معتقد است با صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF می‌توان ریسک بازار رمزارز را کنترل و کاربران بیشتری را جذب کرد.

مدیرعامل نوبیتکس استفاده از رمزارز برای پرداخت‌های داخلی و خارجی و ورود نهادهای سنتی به صنعت بلاکچین را دو شرط بزرگ شدن صنعت کریپتو در ایران و جهان دانست. راد معتقد است ایجاد محدودیت در اکوسیستم رمزارزی حد و مرزی دارد و اگر این محدودیت‌ها زیاد شود، کاربر ایرانی به سمت پلتفرم‌های خارجی و حتی فضای زیرزمینی می‌رود.

پنل «اکوسیستمی که همه را غافلگیر کرد» امروز در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد. «امیرحسین راد»، مدیرعامل نوبیتکس در این پنل با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلاتی که در سال های گذشته اکوسیستم رمزارزی ایران را تهدید کرده است، گفت: 

«اگر بخواهم به گذشته نگاه کنم، سال‌هایی مثل 1399 و 1400، نمی‌دانستیم که فردا قانونگذار و دولت چه تصمیمی درباره پلتفرم‌های تبادل رمزارز خواهد گرفت و همواره نگرانی‌های جدی وجود داشت. ادبیات مشترک و فضای مناسب برای گفت و گو نبود، اما هر چه جلوتر رفتیم سعی شد این گفت‌وگوها بیشتر شود و کانال‌های ارتباطی با دولت، مجلس و سایر نهادهای قانونگذار شکل گرفت.»

وی معتقد است در دو سه سال گذشته، اکوسیستم رمز ارزی بزرگ شده و از حدی عبور کرده که دیگر صحبت از حذف کردنش بی‌معنا است. همچنین در حاکمیت سطحی از آگاهی شکل گرفته تا دست به اقدامات سلبی نزنند: «هرچند کماکان دغدغه‌هایی وجود دارد، اما نوع نگاه به جای حذف این پدیده، به سمت محدود کردن رفته تا از این طریق دست و پای اکوسیستم بسته شود و تاثیرگذاریش کمتر شود. یکی از این محدودیت‌ها نیز محدودیت درگاه‌های بانکی برای واریز و برداشت است.»

مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه نتیجه نگاه جدید، اعمال محدودیت‌هایی برای کنترل‌پذیرتر کردن حوزه رمزارز در کشور است، اظهار داشت برای این نوع محدودیت‌ها یک آستانه و حد مشخصی وجود دارد. این در حالی است که به اعتقاد راد، با توجه به اینکه رمزارزها سیال هستند این ریسک وجود دارد که با شدت محدودیت‌ها، سرمایه از پلتفرم‌های بومی فرار کند و به سمت پلتفرم‌های خارجی و بدتر از آن به سوی بازار زیرزمینی برود: «که در آن صورت کاملاً کنترل از بین خواهد رفت.»

مدیرعامل نوبیتکس: محدودیت‌ها سرمایه را از پلتفرم‌های بومی رمزارز فراری می‌دهد

این در حالی است که راد تأکید دارد پلتفرم‌ها، فضای رمزارز را تا حد قابل قبولی شفاف کرده‌اند؛ چه از سمت کاربر و بحث امنیت دارایی، چه از سمت حاکمیت در بحث جرایم و کلاهبرداری‌های اینترنتی.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها کارشان را سخت کرده و به منافع کسب و کار آسیب زده است، گفت: «تغییر فضا از چهار سال پیش در ایران و در کل دنیا مثبت بوده و رشد زیادی داشته است. ما در بین شرکت‌های بزرگ دنیا اسامی شرکت‌های کریپتویی را می‌بینیم که قبلاً اثری از آنها نبود. به عنوان مثال الان ارزش بایننس به‌طور غیررسمی بالغ بر صد میلیارد دلار است. کریپتو بخش مهمی از اقتصاد دنیا را در این چند ساله به خودش اختصاص داده و بلاکچین یکی از ترندهای اصلی در چند سال اخیر بوده است.»

مدیرعامل نوبیتکس تاکید دارد بخش خصوصی یک ظرفیتی دارد و تا جایی می‌تواند در برابر سختی‌های پیش روی کسب‌و‌کار بایستد و مقاومت کند: «این بخش نیاز به نیروی تکمیل‌کننده از سمت حاکمیت دارد. دولت باید ریل‌گذاری کند که بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوبن کند.»

هوش مصنوعی و بلاکچین، ترندهای روز دنیا

راد با اشاره به دو ترند اصلی که می‌توانند در سطح دنیا مطرح باشند، یک ترند اصلی را بلاکچین دانست که هرچند تمرکززدایی واقعی هنوز اتفاق نیفتاده است، اما شاید در آینده پلتفرم‌های رمزارز به سمت فضای کاملا غیر متمرکز بروند: «به‌ویژه با اتفاقاتی که در فضای رگولاتوری آمریکا افتاده، شاید حرکت به سوی غیرمتمرکزسازی بیشتر شود.»

او ترند اصلی دیگر را حوزه هوش مصنوعی دانست و گفت هوش مصنوعی سرمایه‌های زیادی را به خودش جلب خواهد کرد و فضای جدیدی را در اقتصاد دیجیتال ایجاد خواهد کرد: «چیزی که شاید در ایران هم ما این اتفاقات را در سال‌های آینده ببینیم، اما دنیا به این سمت می‌رود و اگر ما فکری نکنیم از آن عقب می مانیم.»

مدیرعامل نوبیتکس: محدودیت‌ها سرمایه را از پلتفرم‌های بومی رمزارز فراری می‌دهد

مدیرعامل نوبیتکس شرط بزرگ شدن صنعت کریپتو را کاربردپذیر شدن این صنعت دانست و گفت هر چه بلاکچین و رمزارز بیشتر با زندگی مردم عجین شود، صنعت بزرگتر می‌شود و استارتاپ‌های بزرگتری خواهیم داشت:

«برای این هدف باید دو اتفاق بیفتد؛ نخست اینکه رمزارز به عنوان ابزار پرداخت چه در تبادلات داخلی و چه خارجی شناخته و تأیید شود که این موضوع رمزارز را با زندگی روزمره مردم پیوند می‌زند. اتفاق دیگری هم که باید بیفتد، ورود نهادهای سنتی به کریپتو است.»

راد با بیان اینکه بخش بزرگی از جامعه دوست دارد وارد بازار رمزارز شود، معتقد است این افراد می‌ترسند و باید ابزارهایی ایجاد شود که این ریسک‌ها را کنترل کند. یکی از این ابزارها به باور او صندوق‌های سرمایه گذاری ETF است.

عشق تکنولوجی
عشق تکنولوجی عاشق تکنولوژی های روز از جمله موبایل، لپ تاپ و ماشین ها

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋