سال آینده، مسابقات سوپر GT محدودیتهای آیرودینامیکی را برخواهد داشت، بنابراین رقابت در آن شدیدتر خواهد شد.
هوندا پرلود که فقط یک ماه از عرضه آن میگذرد، سال آینده با نسخه مسابقهای پرلود GT در کلاس GT500 مسابقات قهرمانی سوپر GT ژاپن شرکت خواهد کرد. شاید ظاهر این مدل شبیه به پرلود جدید به نظر برسد، اما یک هیولای کاملاً متفاوت است.
پرلود GT مانند تمام خودروهای GT500 روی یک شاسی یکپارچه فیبرکربنی با بدنه کربنی اسپرت ساخته شده که شبیه به همتای اصلی خودش است. طبق مقررات، این مدل از یک موتور ۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ با قدرت ۶۵۰ اسب بخار بهره میبرد که قدرت آن از طریق یک گیربکس ششسرعته متوالی به چرخهای عقب منتقل میشود. بنابراین کاملاً با مدل تولیدی ۲۰۰ اسب بخار فرق دارد.
پرلود GT در این مسابقات با تویوتا GR سوپرا GT500 و نیسان Z نیسمو GT500 رقابت خواهد کرد. این مدل جایگزین سوپر GT قبلی هوندا یعنی سیویک تایپ R-GT میشود که بدنه چهاردر آن برای یک خودروی مسابقهای رقابتی مناسب نبود.
سیویک تایپ R-GT در طول دو سال رقابت خود در این مسابقات فقط یک پیروزی کسب کرد. امسال این مدل در جایگاه دوم قرار گرفت و نتوانست از پس تویوتا بربیاید.
«ماساهیرو ساکی»، عضو تیم هوندا ریسینگ، درباره پرلود جدید گفت: «ما با استفاده از دانش کسبشده طی دو سال گذشته، در توسعه پرلود سوپر GT به سطحی بالاتر از سیویک تایپ R-GT دست خواهیم یافت.»
سال آینده، مسابقات سوپر GT محدودیتهای آیرودینامیکی را برخواهد داشت، بنابراین رقابت در آن شدیدتر خواهد شد.
جایگزینی یک خودروی سوپر GT با این سرعت کمی عجیب است. مدل قدیمی NSX-GT از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ در این مسابقات حضور داشت. اما ماهیت رقابت در این سری هوندا را مجبور به این کار کرده است. سوپر GT یکی از مهمترین سری مسابقات در ژاپن است و هوندا نباید از رقبای خودش عقب بماند.
پاسخ ها