برنامه‌نویس شماره یک

برنامه‌نویس شماره یک

سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

سیر تکامل موتور هوندا؛ دو اختراع جدید، آینده موتور V3 را آشکار می‌کنند

تکامل موتور هوندا؛ دو اختراع جدید آینده موتور V3 را آشکار می‌کنند

خط تولید کنونی هوندا تحت سلطه موتورهای دوقلوی موازی و موتورهای V قرار دارد.

هوندا درحال ایده‌پردازی در زمینه موتورهای چندسیلندر است. این برند ژاپنی به‌تازگی نمونه اولیه V3R 900 و موتور ۷۵ درجه‌ای V3 خنک‌شونده با آب و کمپرسور برقی را رونمایی کرده بود.

اما به نظر می‌رسد هوندا همچنان قصد توسعه این فناوری را دارد. دو اختراع جدید نشان می‌دهد که این فناوری جدید، نحوه تنفس، خنک شدن و سبکی موتورهای V شکل را برای نصب در موتورسیکلت‌های آینده اصلاح خواهد کرد. هر دو اختراع توسط شرکت هوندا موتور و به نام سه مخترع «هیرویوکی سوگیورا»، «هیرویوکی کاگا» و «یوئیچی اوهاشی» ثبت شده است. این سه نفر چندین مورد از جدیدترین پیشرانه‌های کارآمد هوندا را طراحی کرده‌اند.

سه اختراع در حوزه موتور V3 هوندا

هدف اختراع اول (DE 102025118963 A1) کاهش وزن و تعداد قطعات است. این طرح، یک سیستم مدیریت روغن داخلی را برای موتورهایی نشان می‌دهد که دارای محفظه‌های کمکی در دو طرف محفظه میل‌لنگ هستند. به‌جای استفاده از سیستم‌های جمع‌آوری جداگانه، طرح هوندا از یک پمپ روغن استفاده می‌کند که در حین مکش روغن از یک محفظه، محفظه دیگر را هم تمیز می‌کند. این مسیریابی هوشمندانه منجر به استفاده از قطعات کمتر، وزن کمتر و بسته‌بندی فشرده‌تر می‌شود.

اختراع دوم (DE 102025120142 A1) به جریان مایع خنک‌کننده در یک موتور V شکل خنک‌کننده با آب می‌پردازد. این طرح یک توالی هوشمند برای نحوه گردش مایع خنک‌کننده در موتور ارائه می‌دهد: ابتدا آب از طریق بلوک سیلندر جلو، سپس بلوک عقب و بعد از آن هر دو سرسیلندر حرکت می‌کند. هدف آن کاهش زمان گرم شدن موتور است که برای کاهش آلایندگی و تضمین تحویل مداوم قدرت بسیار مهم است.  

موتور V3 هوندا

خط تولید کنونی هوندا تحت سلطه موتورهای دوقلوی موازی و موتورهای V قرار دارد. رونمایی از نمونه اولیه V3R 900 نشانگر ظهور یک خانواده جدید، احتمالاً دارای پلتفرم V با القای اجباری 900 سی‌سی تا 1200 سی‌سی برای موتورسیکلت‌های اسپرت جدید است.

هنوز مشخص نیست که آیا این فناوری‌های جدید در پلتفرم‌های موتور موجود اعمال خواهند شد یا خیر. کاهش وزن و بهبود راندمان خنک‌کننده برای انواع موتورها اهمیت دارد. ممکن است شاهد رونمایی از این فناوری‌ها در مدل‌های آینده V3 یا V4 باشیم. شاید حتی نسل بعدی Africa Twin با پیشرانه جدید عرضه شود. در هر صورت، هوندا هنوز درحال تلاش برای بهبود موتورهای درون‌سوز است.

برنامه‌نویس شماره یک
برنامه‌نویس شماره یک سلام.. از یک خوره برنامه نویسی و عاشق فناوری های جدید برای شمایی که خوره programing هستی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋